به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۲۸ ساعت ۰۰:۲۳
کد مطلب : ۲۱۰۷۰۸

شرکت گسترده کره‌ای‌ها در انتخابات باوجود کرونا

شرکت گسترده کره‌ای‌ها در انتخابات باوجود کرونا
گروه بین‌الملل بر اساس نتایج نخستین شمارش آرا، حزب حاکم کره جنوبی برنده انتخابات پارلمانی این کشور است. علت اصلی موفقیت، مدیریت موفق بحران کروناست. در این انتخابات که تحت شرایط ویژه‌ای برگزار شد بیش از ۶۶ درصد واجدان شرایط شرکت کردند.

شامگاه چهارشنبه، ۲۷ فروردین (۱۵ آوریل) نتایج نخستین شمارش آرا انتخابات پارلمانی کره جنوبی اعلام شد. به گزارش خبرگزاری‌ها، نتایج انتخابات با گمانه‌زنی‌های تحلیلگران سیاسی و نظرسنجی‌های پیش از انتخابات هم‌خوانی دارد. طبق ارقامی که رسانه‌های کره‌ای منتشر کرده‌اند، حزب لیبرال دموکرات به رهبری رئیس جمهور "مون جائه این" پیشتاز انتخابات است و به احتمال زیاد نیمی از ۳۰۰ کرسی پارلمان را از آن خود خواهد کرد. حزب مشارکت شهروندان که به حزب حاکم نزدیک است نیز ۲۰ کرسی را کسب خواهد کرد. به این ترتیب، رئیس جمهور از اکثریت مطلق پارلمان برخوردار خواهد بود. در مجموع ۳۵ حزب در این انتخابات به رقابت پرداختند. قدرتمندترین نیروی اپوزیسیون حزب اتحاد برای آینده است که به احتمال زیاد  ۹۵ کرسی را به‌دست می‌آورد. ۶/ ۶۶ درصد ۴۴ میلیون شهروند واجد شرایط در انتخابات شرکت کردند. امکان رای‌دادن در روزهای جمعه و شنبه نیز وجود داشت. در این دو روز بیش از پنج میلیون نفر آراء خود را به صندوق‌ها ریختند. تبلیغات انتخاباتی بیش از هر جا در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی صورت گرفت.  

پس از شیوع کرونا در چین، کره جنوبی یکی از نخستین کشورهایی بود که نامش در رابطه با بحران ناشی از این ویروس سر زبان‌ها افتاد. دولت این کشور به جای انکار و انتشار آمار و اخبار دروغ  برای گمراهی شهروندان، با شفافیت عمل کرد و به سرعت با فاصله‌گیری اجتماعی، آزمایش‌های گسترده و قرنطینه مظنونان موفق به قطع زنجیره ابتلا شد. نام کره جنوبی با موفقیت در مدیریت بحران کرونا گره خورده است و اکنون به نظر می‌رسد که شهروندان این کشور با وجود مقررات سخت، از جمله فاصله‌گیری، تب‌سنجی و ضدعفونی وسایل حوزه‌های رای که باعث طولانی‌تر شدن صف‌ها می‌شود، از رئیس جمهور خود قدردانی کرده‌اند