به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۱ ساعت ۲۲:۵۴
کد مطلب : ۲۱۰۸۸

هيجان‌انگيزترين طعم غذا براي كودكان

گروه علمی و فناوری: روانشناسان و متخصصان تغذيه آزمايشي با استفاده از حسگرهاي پوستي براي شناسايي طعم‌هاي غذاي مورد علاقه آنها انجام داده‌اند و بهترين و بدترين طعم‌ها را كشف كردند كه مي‌تواند به والدين كودكان بد غذا كمك كند.
بر اساس يك آزمايش جالب توسط متخصصان علوم تغذيه بر روي طعم‌هاي مورد علاقه كودكان خردسال طعم ميوه انبه و ادويه، دارچين در صدر مواد غذايي مورد علاقه ي كودكان قرار گرفته است.



گفتني است: دانشمندان با نصب حسگرهايي بر روي سطح پوست كودكان خردسال واكنش پوست آنها را در حالت هيجان به هنگام خوردن مواد غذايي اندازه‌گيري نموده و اين دو طعم را هيجان انگيزترين طعم‌ها براي كودكان يافته‌اند. در انتهاي ليست هيجان كودك در خصوص طعم‌ها و مواد غذايي مختلف هويج، سيب زميني شيرين و زردآلو قرار گرفته است.

پژوهشگران انجام اين قبيل طرح‌ها را به عنوان كمك به والدين براي شناسايي طعم‌ها و غذاهاي مورد علاقه‌ي كودكان خود به منظور جلوگيري از بد غذا شدن كودكان بسيار مفيد مي‌دانند. از ديگر طعم‌ها و مواد غذايي طبيعي كه مورد علاقه ي كودكان قرار گرفته است موز، ليمو، دارچين، انبه، نارگيل و فلفل قرمز بوده است كه بچه‌ها از خوردن آن لذت مي‌برند. دانشمندان اميدوار هستند كه بتوانند در اين زمينه تحقيقات تكميلي بيشتري انجام داده و طعم‌هاي بيشتري را در كودكان شناسايي كنند.
مرجع : باشگاه خبرنگاران