به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۲۹ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۲۱۰۹۱۲

قربانیان كرونا در اسپانیا به مرز۲۰ هزار نفر رسید

گروه بین‌الملل: اروپا که پس از چین و ایران به کانون جدید شیوع ویروس کرونا و انتشار بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ تبدیل شد به تدریج خود را برای خروج از دوره اوج این بحران آماده می‌کند، هر چند سه کشور مطرح این قاره، اسپانیا، ایتالیا و فرانسه، بالاترین شمار قربانیان کرونا در قاره سبز را ثبت کرده اند.
قربانیان كرونا در اسپانیا به مرز۲۰ هزار نفر رسید
فرانسه و آلمان،‌ دو قدرت‌ بزرگ اروپایی از هم‌اکنون در تدارک فراهم کردن زمینه خروج شهروندان از قرنطینه و به جریان انداختن چرخ اقتصادی خود هستند اما در عین حال هشدار داده‌اند که خروج از شرایط بحران تدریجی خواهد بود و پس از برداشته شدن قرنطینه نیز بسیاری از اجتماعات و نیز کسب و کارهای پر ریسک همچنان ممنوع خواهد بود. ایتالیا و اسپانیا دو کشوری که بیشترین قربانی را طی هفته‌های گذشته بر اثر شیوع بیماری کووید ۱۹ به نام خود ثبت کرده‌‌اند از روند نزولی شمار جان باختگان خبر داده و در صدد لغو تدریجی برخی محدودیت‌های وضع شده به واسطه مقررات قرنطینه هستند. این درحالیست که مسئولان و مقامات دولتی در کشورهای اروپایی و نیز نهاد‌های بین المللی در این قاره همچنان بر در پیش گرفتن تدابیر احتیاطی لازم برای مهار کامل بحران ناشی از شیوع کرونا در این قاره تاکید دارند و در صدد حمایت مالی از شهروندان و شرکت‌های زیان دیده از تبعات سنگین اقتصادی ناشی از این بحران هستند.

کاهش شمار بستری شدن بیماران کووید ۱۹ در فرانسه
فرانسه طی بیست و چهار ساعت گذشته ۷۵۳ مورد مرگ جدید ناشی از شیوع ویروس کرونا را به ثبت رسانده است. به احتساب آمار جدید شمار قربانیان بیماری کووید ۱۹ در این کشور تا شامگاه روز پنجشنبه به ۱۷ هزار و ۹۲۰ نفر افزایش پیدا کرده است. وزارت بهداشت فرانسه با اعلام این آمار همچنین تاکید کرده است شمار بستری شدن بیماران کووید ۱۹ طی دوره زمانی یاد شده ۴۷۴ مورد و تعداد افرادی که به دلیل ابتلا به این بیماری به بخش مراقبت های ویژه منتقل شده‌اند ۲۰۹ مورد کمتر شده است. از سوی دیگر امانو‌ئل ماکرون،‌ رئیس جمهوری فرانسه در گفتگو با روزنامه فاینانشیال تایمز به اشاره به انتقاد‌های مطرح در خصوص نحوه اطلاع رسانی و مدیریت بحران شیوع ویروس کرونا توسط مقامات چینی گفته است که در این کشور اتفاقاتی افتاده که ما از آن بی خبر هستیم.

بیش از ۱۹ هزار نفر تاکنون در اسپانیا جان باخته‌اند
بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی منابع آگاه تا شامگاه پنجشنبه ۱۶ آوریل ۲۰۲۰ بیش از ۱۹ هزار نفر در اسپانیا جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از دست داده‌اند. منابع پزشکی و بهداشتی در اسپانیا اعلام کردند طی بیست و چهار ساعت گذشته ۵۵۱ مرگ جدید ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در این کشور ثبت شده و بیش از ۲ هزار نفر نیز طی دوره زمانی یاد شده به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. اسپانیا هم اکنون پس از ایالات متحده آمریکا و ایتالیا بیشترین شمار مرگ ناشی از بحران کرونا در جهان را به خود اختصاص داده است.

ایتالیا؛ ادامه روند کاهش بستری شدن بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه
مسئولان دولتی در ایتالیا روز پنجشنبه از ادامه کاهش میزان بستری شدن بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه خبر دادند. بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی منابع مطلع در ایتالیا میزان موارد مرگ ناشی از شیوع ویروس کرونا در این کشور نیز روز پنجشنبه به روند نزولی خود ادامه داده است. بر این اساس ظرف بیست و چهار ساعت گذشته ۵۲۴ نفر به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان باخته‌اند که این میزان نسبت به روز چهارشنبه با کاهش ۵۳ موردی همراه بوده است. در مجموع تاکنون ۱۶۸ هزار و ۹۴۱ مورد ابتلا به ویروس کرونا در ایتالیا مورد تایید قرار گرفته و بیش از ۲۲ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در این کشور جان باخته‌اند.

شمار قربانیان در بریتانیا با ۸۶۱ مرگ دیگر به بیش از ۱۳ هزار نفر رسید
وزارت بهداشت بریتانیا اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۸۶۱ نفر دیگر در بیمارستان‌های این کشور بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده اند. به این ترتیب شمار کل قربانیان ویروس کرونا در بریتانیا به ۱۳ هزار و ۷۲۹ نفر رسید. بریتانیا تاکنون ۱۰۳هزار ۹۳ مورد ابتلا به بیماری را ثبت کرده است.

شمار قربانیان کووید-۱۹ در بلژیک به ۴۸۵۷ نفر رسید
مقام‌‌های بهداشت و سلامت بلژیک از مرگ ۴۱۷ نفر دیگر در این کشور به‌علت ابتلای به بیماری کووید-۱۹ در شبانه روز گذشته خبر دادند. در روز چهارشنبه ۱۲۳۶ مبتلای دیگر در مراکز بیمارستانی بلژیک شناسایی شدند. به این ترتیب آمار قربانیان کووید-۱۹ در این کشور به ۴۸۵۷ و شمار مبتلایان به ۳۴۸۰۹ تن رسید.

پرتغال قرنطینه سراسری را تمدید می‌کند
نمایندگان پارلمان پرتغال تصمیم دارند مقرارت قرنطینه سراسری در این کشور را بمدت ۱۵ روز دیگر تمدید کنند. همزمان لیسبون درصدد است تا برخی از کسب و کارها در صورت کمتر شدن شیوع ویروس کرونا اجازه فعالیت دهد. دولت پرتغال از ۱۸ ماه مارس در این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرده است. شمار مبتلایان به کرونا در پرتغال تا پایان روز پنجشنبه ۱۸ هزار و ۸۴۱ نفر و شمار قربانیان ۶۲۹ نفر ثبت شده است.
برچسب ها: قربانیان کرونا