به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۲ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب : ۲۱۱۲۸
یونسی با تاکید بر درس‌آموزی از کربلا؛

دشمن را جذب کنیم، دوست را دشمن نکنیم

گروه سياسي: دستیار ویژه رییس‌جمهور ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: تاسوعا و عاشورا و حادثه عظیمی که در آن‌ها رخ داد روزهایی تاریخ‌ساز را برای اسلام رقم زد و پس از آن مفاهیم بشری به گونه دیگری تعریف شد.
دشمن را جذب کنیم، دوست را دشمن نکنیم
حجت‌الاسلام والمسلمین علی یونسی در شب تاسوعای حسینی در عزاداری هیات فاطمه الزهرا(س) خاطرنشان کرد: تاریخ پیش از واقعه عاشورا در دست فرصت‌طلبان و منافقان افتاده بود و رسالتی که امام حسین(ع)‌ به دوش گرفت توسط هیچ امام دیگری تحقق نیافت و بی‌شک اگر امامان دیگری در سال 61 هجری با بنی‌امیه هم عصر می‌شدند همین‌گونه که امام حسین(ع) عمل کرد، عمل می‌کردند.

وی افزود: اگر قیام امام حسین(ع) نبود قطعا امامان بعد از او هم هرگز موفق به انجام مسوولیت خود نمی‌شدند و احیای دین و نجات اسلام بخشی از هدف‌هایی بود که امام حسین(ع) دنبال می‌کرد اما اگر تصور کنیم که امام حسین(ع) قیام کرد تا مردمان پس از او عزداری کنند و ثواب ببرند حق عاشورا و قیام امام حسین(ع) را ایفا نکرده‌ایم و شاید بتوان گفت پیام عاشورا را نشنیده‌ایم. وی با بیان این‌که «در زمان امام حسین(ع) برق شمشیر و زر و زور بنی‌امیه چشم‌ها را کور کرده بود»، گفت: مردم آن زمان هدف اصلی اسلام را گم کرده بودند و بنی‌امیه بسیاری از یاران صدیق پیامبر(ص) را از راه برداشته بود و اسلام امامت جایش را به اسلام خلافت داده بود و اخلاق، ذکات، جهاد و اسلام به گونه‌ای دیگر تفسیر شده بود و برای برچیدن این بساط راهی وجود نداشت، الا این‌که امام حسین(ع) با قیام خود کاری کند که همه اسلام از غفلت برخیزد و روح حق‌جوی انسان‌ها صدای حسین را بشنوند.

دستیار ویژه رییس‌جمهور تاکید کرد: همه حق‌جویان و عدالت پیشگان تاریخ عاشق امام حسین(ع) و راه او هستند و امروز در دنیا هیچ انسانی محبوب‌تر از امام سوم شیعیان نیست. وی تصریح کرد: پیامی که امام حسین(ع) به جهان اسلام منتقل کرد این است که باید از ولی و امام اطاعت کرد و هیچگاه نباید از خورشید فروزان امامت و ولایت دور شد که قطعا کشتی نجات و نور هدایت در ولایت و امامت تجلی دارد و اگر این خورشید را رها کنیم بی‌شک گرفتار یزید و معاویه زمان خواهیم شد.، نکته دیگر درس عاشورایی این است که ولایت و امامت رمز وحدت جهان است و بیش از هر زمان دیگر امروز که اسلام از تفرقه، تندروی و شیطنت‌های یزیدیان رنج می‌برد راه امام و پشتیبانی از ولایت رمز نجات است.

وی ادامه داد: هرکسی که امروز در میان مسلمانان تفرقه ایجاد کند و آنان را نسبت به هم بدبین کند روش بنی‌امیه و یزید را دنبال کرده و باید از آن دوری جست. یونسی در پایان با اشاره به ماجرای حربن‌یزید ریاحی اولین شهید کربلا، خاطرنشان کرد: حر اولین کسی بود که راه را بر فرزند فاطمه(س) بست و خاندان نبوت را در کربلا زمین‌گیر کرد، اما وقتی که به روح خود و ضمیر حق‌طلب خود رجوع کرد از کرده خویش پشیمان شد و چون می‌دانست حسین(ع) فرزند پیامبر رحمت‌للعالمین است به سمت او رفت و امام نیز او را بخشید و سعادت شهادت در راه حق را به او هدیه کرد و این حادثه پیامی جز این ندارد که ما بیاموزیم دشمن را جذب کنیم نه دوست را دشمن کنیم و او را از خود دور کنیم.
مرجع : ايسنا

۱۳۹۲/۰۸/۲۲ ۱۱:۲۹
ببخشيد يه دو تا دوست بدرد بخور ميشه اسم ببريد... (168601)
۱۳۹۲/۰۸/۲۲ ۱۱:۴۱
افراطیون توجه بفرمایید. دشمن را جذب کنیم نه دوست را دشمن کنیم! (168604)
۱۳۹۲/۰۸/۲۲ ۱۱:۴۵
یادمه وقتی نوجوان بودم بهم گفته بودند اگر تو مجلس امام حسین بشینی و گریه ات نگیره حتما گناه کبیره کردی! از ترس این که دیگران نفهمند که گناهکارم به زور هم که شده گریه می کردم.
امروز به یاد آن روزها گریه می کنم و جفایی که در حق امام حسین شد و البته می شود.
امروز می گریم و از خدا می خواهم که من نیز چون حسینم بتوانم با شهامت عزت را بر ذلت ترجیح دهم. (168606)
۱۳۹۲/۰۸/۲۲ ۱۲:۰۳
این رو آقای یونسی بهتره به وهابی هایی بگه که به خون شیعیان تشنه ان!
ما ایرانی ها سالهاست که با عقاید مختلف کنار هم زندگی می کنیم و اون چیزی که برای همه مهمه و حرف آخر رو می زنه ایرانی بودنه نه چیز دیگه! (168610)