به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۲ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۲۱۱۳۱

کری:افزایش تحریم​ علیه ایران اشتباه است

گروه سياسي:​ وزیر خارجه آمریکا از اعضای کنگره خواهد خواست درباره اعمال تحریم های جدید علیه ایران صبر پیشه کنند.
کری:افزایش تحریم​ علیه ایران اشتباه است
جان کری وزیر خارجه آمریکا معتقد است افزایش تحریم ها علیه ایران در وضعیت فعلی خطاست. به گزارش رویترز، سخنگوی وزیر امور خارجه آمریکا گفت که او به اعضای کنگره آمریکا خواهد گفت اقدام کنگره در اعمال تحریم های جدید علیه ایران در زمان فعلی و در حالی که مذاکرات با تهران درباره برنامه هسته ای اش ادامه دارد یک اشتباه است. جین ساکی به خبرنگاران گفت: کری که قرار است امروز چهارشنبه درنشست غیرعلنی کمیته بانکی مجلس سنای آمریکا حاضر شود خواهان توقف اعمال تحریم های جدید علیه ایران خواهد شد تا دیپلمات های آمریکا و دیگر قدرت های جهانی بتوانند با تهران درباره مسئله هسته ای اش گفتگو کنند.

ساکی ادامه داد: جان کری از اعضای کنگره خواهد خواست درباره اعمال تحریم های جدید علیه ایران صبر پیشه کنند. وزیر خارجه آمریکا با شفافیت خواهد گفت که اعمال تحریم های جدید علیه ایران در حالی که واشنگتن همچنان در حال بررسی مسیر گفتگو و پیشرفت در فعالیت های دیپلماتیکی با این کشور است قطعا یک خطا خواهد بود. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: آنچه که ما هم اکنون می خواهیم توقف موقت در اعمال تحریم های جدید علیه ایران است تا مطمئن شویم استراتژی قانون گذاری ما و استراتژی ما در مذاکرات در کنار یکدیگر و باهمراهی هم حرکت می کنند.

اعضای کنگره آمریکا گفته اند که خواهان افزایش تحریم ها علیه ایران هستند تا این کشور امتیازات بیشتری را در مذاکرات هسته ای ارائه کنند. با این حال اعضای برجسته مجلس سنای آمریکا گفته اند بعد از جلسه امروز چهارشنبه با جان کری وزیر خارجه ، درباره اعمال تحریم های جدید علیه تهران تصمیم گیری می کنند. ایران و گروه 1+5 روزهای پنجشنبه تا شنبه گذشته مذاکرات سختی را درباره مسئله هسته ای تهران برگزار کردند اما به نتیجه نرسیدند. قرار است مرحله بعدی مذاکرات 29 آبان جاری برگزار شود. آمریکا یکی از اعضای موثر 1+5 است.

۱۳۹۲/۰۸/۲۲ ۱۱:۴۸
اثرات دیپلماسی تیم دکتر روحانی را مشاهده می فرمایید؟ آقای ظریف متشکریم (168607)
افراطی دیروز // حامی روحانی امروز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۲ ۱۴:۱۵
فهمیدن که ملت به سیاستمدارهاشون اعتماد دارند و اگر با این سیاستمداران هم به توافق نرسند مشکل از آمریکاست و ملت تصمیم میگیرن به کار و تلاش بسیار و بی اثر کردن تحریم ها

دکتر ظریف و تیم روحانی متشکریم (168642)
۱۳۹۲/۰۸/۲۲ ۱۴:۳۰
افراطیون دیروز (همان 3.5 میلیون) آدمهای . . , هستند که خود را حق میدانند و بقیه را شمر و یزید و بعید است که یه این سادگی تغییر عقیده دهند. (168647)
۱۳۹۲/۰۸/۲۲ ۱۹:۰۰
بی اثر کردن تحریم!!! می توانید یک کشور را مثال بزنید که تحریم های به این گستردگی را بی اثر کرده باشد اگر مذاکرات به نتیجه نرسد صادرات نفت ایران 2014 20 میلیارد دلار و2015صفر خواهد شد همین امسال صادرات نفت ایران 40 میلیارد وصادرات نفت عراق 90 میلیارد دلار است شما بدون صادرات نفت تحت فشار تورم شدید قرار می گیرید بسیاری از کارخانه ها ورشکسته می شوند تولید می خوابد وسرنوشت ایران کم کم شبیه عراق دهه 90 می شود جدی باشید و همه چیز را به شوخی نگیرید در دنیای سیاست چیزی به نام شوخی وجود ندارد (168768)