به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۳۱ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب : ۲۱۱۳۵۹

کلاهبرداری به بهانه خرید شارژ ارزان قیمت

گروه حوادث: رئیس پلیس فتا از دستگیری کلاهبردار جوانی که به بهانه خرید شارژ ارزان قیمت از ۲۲ شهروند کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.
کلاهبرداری به بهانه خرید شارژ ارزان قیمت
به گزارش ایسنا، سرهنگ تورج کاظمی در این باره گفت: پنجم دی ماه سال گذشته خانمی ۳۲ ساله ساکن خیابان پیروزی تهران ضمن طرح شکایت، پس از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای، به پلیس فتا مراجعه کرد و مدعی شد که با سایتی شبیه سایت #۷۸۰* مواجه شده که شارژ خط تلفن همراه با تخفیف ویژه تبلیغ می کرده است. او برای دریافت شارژ اطلاعات کارت بانکی خود را در درگاه معرفی شده ثبت کرده و پس از اعلام ناموفق بودن تراکنش موجودی، حسابش به مبلغ ۳۰ میلیون ریال سرقت می‌شود.وی درباره دیگر اظهارات شاکی گفت: او اظهار می‌کرد بدون توجه به آدرس سایت طراحی شده، با این تصور که اطلاعات کارت بانکی خود را در سایت رسمی و معتبر ثبت می کند، برای خرید شارژ اقدام کرده است، در حالی که سایت مذکور، شبیه سازی شده سایت اصلی بوده و بدون توجه به این موضوع در دام کلاهبرداران اینترنتی واقع شده است.رئیس پلیس فتا افزود: رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت و تیمی از مهندسان پلیس فتا، تجسس‌های پلیسی خود را در این زمینه آغاز کردند. کارآگاهان طی بررسی‌های انجام شده متوجه شدند که شهروندان دیگری نیز به همین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفتند.وی با بیان اینکه ۲۲ پرونده دیگر به این پلیس به همین شیوه ارجاع شد، گفت: تمامی مال باختگان اظهار می‌کردند که برای خرید شارژ با تخفیف اقدام کرده اما مبالغی از حساب بانکی آن‌ها کسر شده است.

سرهنگ کاظمی با تاکید بر اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را ۵۱ میلیون ریال برآورد کرده اند، گفت: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات پلیسی، جوانی ۲۸ ساله به نام (الف . ج) را که ساکن شهر تهران-حوالی بلوار فردوس بود، شناسایی کردند که او با هماهنگی های قضائی ۱۶ فروردین امسال در یک عملیات پلیسی در مخفیگاهش دستگیر شد و برای تحقیقات تکمیلی به پلیس فتا منتقل شد.رئیس پلیس فتا گفت: متهم که با مدارک و مستندات موجود  رو به رو شد به جرم خود اعتراف کرد و اظهار کرد که با درست کردن سایتی شبیه سایت خرید شارژ #۷۸۰* و تبلیغات فریبنده کاربران مجازی را برای خرید شارژ جذب می کرده است. او با وجوه سرقتی، دلار خریداری می‌کرده و اموال سرقتی را از چرخه بانکداری خارج می کرده است.سرهنگ کاظمی در پایان تصریح کرد: متهم به مرجع قضائی معرفی شد که به شهروندان توصیه می‌کنیم چنانچه قصد خرید اینترنتی شارژ سیم کارت های تلفن همراه را دارند حتما از هویت فروشگاه و گردانندگان آن اطمینان حاصل کرده و هنگام ورود اطلاعات کارت و حساب بانکی به آدرس الکترونیکی درگاه دقت کنند.
برچسب ها: حوادث کلاهبرداری