به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۴۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۲ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب : ۲۱۱۴۱

ساخت بلندگو با چاپ‌سه بعدی‌برای HTC1

گروه علمی و فناوری: ساخت یک جفت بلندگوی جدید با چاپگر سه بعدی برای HTC وان علاوه بر ظاهر قدیمی برای این تلفن صدای این تلفن را تا ۵۰ درصد افزایش می‌دهد.
ساخت بلندگو با چاپ‌سه بعدی‌برای HTC1
این اسپیکر به سبک قدیمی که به سیم و انرژی نیاز ندارد، تلفن هوشمند اچ تی سی وان را در میانه دو ساختار شیپوری مانند گرفته و صدای آن را افزایش می‌دهد. براساس اعلام سازنده این اسپیکرها با هدف تبدیل یک محصول تجاری به هنر مدرن عرضه شده است که این امر می‌تواند دو عامل قیمت گزاف و کیفیت پایین بلندگوها را توضیح می‌دهد. این بلندگوها در مدل پلاستیکی با هزینه ارسال ۱۷۲۶ دلار قیمت دارد. قیمت مدل فلزی آن که دارای سه رنگ مختلف از جمله طلایی بوده نیز به ۸۱۲۶ دلار می‌رسد.

شرکت اچ تی سی این بلندگوها را با نام گراموهورن II به عنوان بخشی از پروژه ” اینجا به سوی خلاقیت” عرضه کرده است. این پروژه به سایر افرادی که به دنبال ایجاد تغییر هستند این فرصت را می‌دهد که محصولات جدید تلفن هوشمند را تولید کنند. جاستین ولتر نمونه اولین این بلندگوها را با چاپ سه بعدی تولید کرده بود و هدف اصلی وی تولید ابزاری برای تلفن‌های موبایل بود که با ابزارهای جانبی کنونی متفاوف باشد. درحال حاضر هم وی گراموهورن II را به عنوان یک ابزار جانبی موبایل در نظر نمی گیرد بلکه آن را یک اثر هنری توصیف می‌کند.

این بلندگوها به عنوان یک محفظه تشدید صدا عمل کرده و این امکان را فراهم می کند که صدا بلند شده و طنین انداز شود. نسخه فلزی این بلندگوها صدا را موفق تر از نسخه پلاستیکی آن تقویت می‌کند.تنها زمان می تواند مشخص کند که آیا مشتریان و کاربران اچ تی سی وان چنین شی مجسمه وار یا بلندگوهای تلفن هوشمند را خریداری می‌کنند یا این ابتکار تنها نمونه دیگری از طراحی هایی محسوب می‌شود که به صورت سه بعدی چاپ و تولید شده است.
مرجع : فن آوری اطلاعات ایران