به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۰۱ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۲۱۱۴۱۷

تعجب فیبا از فعالیت زنان بسکتبالیست ایران

گروه ورزشی: مسئول کمیته مسابقات بسکتبال زنان ایران می‌گوید فدراسیون جهانی بسکتبال از میزان فعالیت‌های زنان ایران تعجب کرد.
تعجب فیبا از فعالیت زنان بسکتبالیست ایران
به گزارش ایسنا، تالین طهماسیان، مسئول کمیته مسابقات بسکتبال زنان  به گزارش فدراسیون جهانی بسکتبال(فیبا) از وضعیت  زنان بسکتبالیست ایران اشاره کرد و گفت: فیبا در مورد رشد و توسعه بسکتبال زنان ایران از من اطلاعاتی خواست و سوالاتی پرسید چون از کلیه فعالیت‌های یک کشور اطلاع ندارد. در مصاحبه‌ام گفتم که پنج لیگ در رده‌های سنی مختلف داریم که همه آنها به مراحل نهایی رسیده بودند اما به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شدند، مسابقات قهرمانی کشوری را در پنج رده سنی مینی بسکتبال، نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید برگزار می‌کنیم و در کنار آن مسابقات سه نفره در رده‌های زیر ۱۸ سال، زیر ۲۳ سال و بزرگسالان را داریم.او در این مورد افزود: با ریاست آقای طباطبایی، در بسکتبال زنان مسئولیت گرفتم که دو تغییر اساسی را در روش برگزاری مسابقات لیگ و اضافه کردن لیگ جوانان ایجاد کردیم. علاوه بر این فیبا بالاترین لیگ یک کشور را رصد می‌کند و از من در مورد وضعیت این لیگ و تعداد تیم‌ها پرسید که گفتم ۱۲ تیم به صورت رفت و برگشت بازی می‌کنند. از طرف دیگر کلیه استانداردهای مد نظر فیبا از جمله استاندارد سخت افزاری سالن و شرایط مسابقه را رعایت می‌کنیم. آنها نمی‌دانستند که فعالیت بسکتبال زنان در ایران به چه صورت است و از اینکه تا این اندازه در بخش زنان فعال هستیم، تعجب کردند و خوشحال شدند.
کارنامه خوب تیم ملی زنان ایران در مسابقات بین‌المللی
طهماسیان به نظر فیبا در مورد تیم ملی بسکتبال زنان اشاره کرد و گفت: فیبا در مورد کسب وضعیت تیم ملی و اینکه چگونه در اولین اعزام خود مقام سوم را کسب کرد، سوال داشت. علاوه براین پرسید آیا این دیدگاه وجود دارد که زنان ایران از دسته دوم به دسته اول آسیا صعود کند؟ اعلام کردم که چنین پتانسیلی داریم چون لیگ‌هایمان پویا هستند و خروجی آن تیم ملی است. هر اندازه که لیگ پویایی داشته باشیم، تیم ملی هم در شرایط بهتری قرار می‌گیرد. زنان بستبالیست ایران بعد از سال‌ها محدودیت حجاب به بازی‌های برون مرزی اعزام شدند و کارنامه قابل قبولی را هم کسب کردند. علاوه بر این با توجه به جوانگرایی شاهد حضور بازیکنان جوان در لیگ برتر هستیم و نتایج مسابقاتمان به صورت آنلاین روی سایت فدراسیون قرار می‌گیرد. در کل سعی می‌کنیم با استانداردهای جهانی هماهنگ باشیم.  او در این مورد افزود: دیدگاه مدیریتی موجود هم در پیشرفت بسکتبال زنان بی‌تأثیر نبوده است. خوشبختانه دیدگاه آقای طباطبایی به پیشرفت این بخش کمک کرده است. علاوه بر این اخبار لیگ زنان را بعد از مرحله پلی‌آف در یورو بسکت کار کردیم که تاثیر مثبتی در شناساندن دخترانمان به جوامع بین‌المللی دارد. رسانه‌های داخلی هم به ما کمک می‌کند تا زحمات مسئولان، بازیکنان و داوران دیده شود.
دوست داریم قهرمان در زمین مشخص شود
مسئول کمیته مسابقات بسکتبال زنان به تصمیم‌گیری در مورد برگزاری دیدار برگشت فینال زنان اشاره کرد و گفت: دوست داریم که قهرمان را در زمین مشخص کنیم به همین دلیل منتظر هستیم که ستاد مبارزه با کرونا شرایط را به ما اعلام کند. اگر وزارت ورزش مجوز بدهد، بازی را برگزار می‌کنیم چون یک یا نهایت دو بازی دیگر باقی مانده است. برنامه‌ریزی لازم را می‌کنیم و زمانی برای تمرین به تیم‌ها می‌دهیم اما اگر دستور دیگری بدهند با مسئولان تیم‌ها گفت‌وگو و تصمیم‌گیری می‌کنیم. او در واکنش به اینکه سرمربی تیم بانوان شهر گرگان اعلام کرده که با معرفی تیم گروه بهمن به عنوان قهرمان مشکلی ندارند، گفت:باشگاه گرگان به صورت رسمی چنین چیزی به فدراسیون اعلام نکرده است و اگر نامه‌ای در این مورد ارائه دهند با مسئولان باشگاه‌هاه و فدراسیون نشست برگزار می‌کنیم و خبر نهایی را اطلاع می‌دهیم.طهماسیان در پایان گفت: برای تمام هموطنان ایرانی و ورزشکاران آرزوی سلامتی و موفقیت دارم. امیدورام با رعایت توصیه‌های بهداشتی این مرحله سخت را پشت سر بگذاریم و همه به زمین بسکتبال برگردیم چون دلمان برای بسکتبال تنگ شده است. از رسانه‌ها هم به دلیل حمایت از بسکتبال زنان تشکر می‌کنم.
برچسب ها: بسکتبال بانوان