کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تولید ظروف‌ کاربردی با پوست پرتقال!

خبرگزاری مهر , 22 آبان 1392 ساعت 23:52

گروه علمی و فناوری: محققان کشور موفق شدند از پوست پرتقال روغنی را تولید کنند که می‌توان از آن ظروف یک بار مصرف دوستدار طبیعت با قابلیت بازیافت تولید کرد.


میلاد مسعودی- مجری طرح در این باره گفت: در این پروژه تحقیقاتی موفق به طراحی و ساخت دستگاه تولید کننده پلیمر کربنات پلی لیمونین شدیم. وی با بیان اینکه تولید این پلیمر با استفاده از پوست پرتقال تولید می‌شود، اظهار داشت: این دستگاه علاوه بر تولید پلیمر کربنات پلی لیمونین، قادر به تولید روغنی با استفاده از پوست پرتقال است. وی عنوان این روغن را روغن "لیمونین" ذکر کرد و یادآور شد: این روغن ماده اصلی و تشکیل دهنده پلیمر کربنات لیمونین است که در صنعت نساجی، پلاستیک سازی و همچنین صنعت دارو سازی کاربردهای زیادی دارد.

مجری طرح با تاکید بر اینکه روغن و پلیمر تولید شده دارای بسیاری از خصوصیات پلی استرین است، خاطر نشان کرد: این روغن در صنعت پلاستیک برای تولید پلی اتیلین کاربرد دارد ضمن آنکه از آن می‌توان ظرف یک بار مصرفی را تولید کرد که قابل بازیافت و دوستدار محیط زیست است. ایده این طرح به صورت نیمه صنعتی در حال تولید است و با انعقاد قرار دادی از سوی دو شرکت در صنعت پلاستیک کاربردی شده است.


کد مطلب: 21144

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/21144/تولید-ظروف-کاربردی-پوست-پرتقال

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir