به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۰۱ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : ۲۱۱۴۴۷

جدول لیگ برتر پس از تعطیلات نیم‌فصل

گروه ورزشی: رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بعد از بازی‌های هفته بیست و یکم متوقف شد و پس از آن، بازیکنان تیم‌های مختلف به صورت انفرادی و در خانه‌های شان تمرین می‌کنند.
جدول لیگ برتر پس از تعطیلات نیم‌فصل
در این  گزارش نگاهی به عملکرد تیم‌های لیگ برتری در بازی‌های بعد از تعطیلات نیم فصل انداختیم. جایی که از هفته هفدهم، تعطیلات نیم فصل به پایان رسید و تیم‌های حاضر در این بازی ها، هر کدام ۵ دیدار انجام دادند. البته به دلیل لغو بازی بین تیم‌های فولاد خوزستان و استقلال در هفته هفدهم، این ۲ تیم نسبت به دیگر تیم ها، یک بازی کمتر برگزار کردند.در جدول ۵ بازی برگزار شده، پرسپولیس تهران، با کسب ۴ برد و یک تساوی در صدر قرار گرفته و بهترین عملکرد را در بین تیم‌های لیگ برتری دارد و پیکان تهران و ماشین سازی تبریز، با کسب تنها ۲ تساوی، قعرنشین این جدول هستند.از دیگر نکات قابل توجه در جدول بازی‌های لیگ برتر پس از تعطیلات نیم فصل، عملکرد خیره کننده تیم‌های انتهای جدولی شاهین شهرداری بوشهر و گل گهر سیرجان است. شاهین با کسب ۳ برد، یک تساوی و ۱۰ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد و گل گهر سیرجان نیز، پس از ۲ برد، ۳ تساوی و کسب ۹ امتیاز به صورت مشترک با فولادی ها، در رده سوم قرار دارند.۵ تیم ۷ امتیازی هم در جدول دیده می‌شود. تیم‌های تراکتور تبریز، استقلال تهران، شهرخودرو خراسان، نساجی مازندران و ذوب آهن اصفهان، ۵ تیم ۷ امتیازی جدول هستند.

اما سپاهان اصفهان، تیم رده دوم جدول دقیقا در همین برهه از فصل، امتیازات زیادی را از دست داد و تنها با یک برد و ۳ تساوی، موفق به کسب ۶ امتیاز شد. حالا اختلاف کلی امتیازات طلایی پوشان اصفهانی با پرسپولیس صدر جدولی، به ۱۰ امتیاز رسیده است. پارس جنوبی جم نیز دیگر تیم ۶ امتیازی در این جدول محسوب می‌شود.تیم‌های نفت مسجد سلیمان و سایپای تهران، رده‌های بعدی جدول نیم فصل دوم لیگ برتر را به خود اختصاص داده اند. این ۲ تیم یک برد و ۲ تساوی از ۵ دیدار انجام شده خود طی هفته‌های هفدهم تا بیست و یک کسب کرده اند.صنعت نفت آبادان هم که روز‌های رویایی را با دراگان اسکوچیچ، سرمربی فعلی تیم ملی فوتبال در آغاز لیگ نوزدهم تجربه می‌کرد، از ۵ بازی اخیر خود، متحمل ۴ باخت شد و تنها به کسب یک برد قناعت کرده است. تیم رده هفتم جدول کلی لیگ نوزدهم، در جدول زیر، رده چهاردهم را به خود اختصاص داده و درصورتی که نتایج درخشان نیم فصل نخست را کسب نکرده بود، یکی از کاندیدا‌های سقوط به لیگ آزادگان محسوب می‌شد.اما در انتهای جدول، تیم‌های ۲ امتیاز پیکان و ماشین سازی دیده می‌شوند. ماشین سازان هم به واسطه نتایج خوبی که در نیم فصل اول به دست آورده بودند، همچنان رتبه تک رقمی را در جدول کلی لیگ نوزدهم دارند، اما زنگ خطر برای خودروسازان تهرانی به صدا در آمده و در صورتی که لیگ نوزدهم، دوباره از سرگرفته شود، کار سختی برای بقا در بالاترین سطح فوتبال ایران دارند.مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، در انتظار تصمیم ستاد مبارزه با کرونا هستند و اگر شرایط برای از سرگیری تمرینات تیم‌ها مهیا شود و سوت آغاز رقابت‌های هفته بیست و دوم لیگ زده شود، ۷۳ بازی دیگر (با احتساب بازی عقب افتاده فولاد و استقلال) باقی می‌ماند و تنور رقابت‌های لیگ دوباره داغ خواهد شد.
جدول عملکرد تیم‌های لیگ برتری در بازی‌های بعد از تعطیلات نیم فصل