به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : ۲۱۱۷۵

مخالفت کره‌جنوبی​با پیشنهاد​ميزباني​مشترک

گروه ورزشي:​ بازی‌های المپیک زمستانی 2018 در پیونگ چانگ کره جنوبی انجام خواهد شد.
کره شمالی پیشنهاد همکاری در برگزاری بازی‌های اسکی این المپیک را داده بود که با پاسخ منفی مسوولان کره جنوبی روبرو شد. چانگ اونگ، رییس کمیته بین المللی المپیک کره شمالی پیشنهاد داده بود که بعضی از بازی‌های اسکی المپیک زمستانی 2018 در این کشور و در پیست اسکی Masik برگزار شود. دو کیل یو وزیر ورزش این کشور در این باره گفت: «این مسئله برای کشورهای کره جنوبی و شمالی بسیار حائز اهمیت خواهد بود که با هم در میزبانی بازی‌های المپیک زمستانی 2018 همکاری کنند.» با این وجود مقامات کره جنوبی این ایده را رد کردند. آن‌ها بیان کرده‌اند که این کار از نظر قانونی و منطقی غیر قابل انجام است و با این کار قوانین المپیک نقض می‌شود.

IOC تنها اجازه برگزاری مسابقات در دو شهر را در شرایط اضطراری می‌دهد. همکاری برای برگزاری مسابقات خلاف قوانین کمیته المپیک است و تمام بازی‌ها باید در شهر میزبان انجام شود. کمیته برگزاری در این باره اعلام کرده است: «ما باید مطمئن شویم که تمام امکانات و تکنولوژی‌ها برای برگزاری این مسابقات در شرایط عالی قرار دارند. برگزاری بعضی از مسابقات در پیست MASIK سیصد کیلومتر دورتر از پیونگ چانگ، نمی گذارد که ما به این هدف برسیم.»

کمیته بین المللی المپیک تنها اجازه همکاری در مراسم افتتاحیه را به این دو کشور داده است. دو کشور کره شمالی و کره جنوبی تنها در هفته‌های اخیر شروع به مذاکرات ورزشی کرده‌اند زیرا تاکنون تنش‌های سیاسی بین این دو کشور وجود داشت. این دو کشور در حال مذاکره برای فرستادن تیم مشترک کره به بازی‌های دانشجویان جهان (یونیورسیاد) 2015 هستند. این بازی‌ها در شهر گوانگجوی کره جنوبی انجام خواهد شد.
مرجع : ايسنا