به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۳۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب : ۲۱۱۸۵

نصرالله: اگر تفاهمی میان ایران و 1+5 صورت نگیرد، جنگ روی می‌دهد

گروه بين‌الملل: سیدحسن نصرالله طی سخنانی در جمع عزاداران حسینی(ع) طرح اسراييل در منطقه را جنگ افروزی دانست و اظهار داشت که اسرائیل هرگونه تفاهمی را که از جنگ در منطقه جلوگیری کند نمی‌خواهد.
نصرالله: اگر تفاهمی میان ایران و 1+5 صورت نگیرد، جنگ روی می‌دهد
دبیرکل حزب الله لبنان در جمع عزاداران حسینی در شب عاشورا حضور یافت و درباره تحولات جاری در منطقه و لبنان سخنرانی کرد. دبیرکل حزب الله در ابتدای سخنانش، اظهار داشت: شکی نیست که اسرائیل از آنچه در منطقه و جهان عرب و اسلام از درگیری های بین کشورهای و داخل هر کشور و جامعه می گذرد ، خرسند است.‬ درعین حال اسرائیل از آینده نگران است. با نگاهی به سخنان نتانیاهو می فهیم که وی در موضوع شیعه و سنی متخصص شده است.‬ وی به مذاکرات اخیر ایران با گروه 1+5 اشاره کرد و گفت که اسرائیل و نتانیاهو از تفاهم بین ایران و جهان خشمگین است و نتانیاهو خشمگین می شود و می گوید که همه امکاناتش را بکار می گیرد از لابی صهیونیست ها در آمریکا گرفته تا فرانسه و برخی دوستان زیر میزی عرب خود را تا از این تفاهم جلوگیری کند.

دبیرکل کل حزب‌الله لبنان افزود: آنها به دنبال خرابی منطقه هستند جای بسی تاسف است که نتانیاهو سخنگوی رسمی برخی از کشور های عربی شده است و جای بسی تاسف است که زیبی لیونی [وزیر خارجه پیشین اسرائیل] می‌گوید که حکومت اسرائیل پیام هایی را از برخی از کشور های عربی دریافت کرده است که از اسرائیل می‌خواهند که از موضع خود در قبال پرونده هسته‌ای ایران کوتاه نیاید آیا این کلام زشت نیست.

نصر الله اظهار داشت: امریکا می‌گوید که جایگزین راه حل سیاسی جنگ است ولی ملت آمریکا خواهان جنگ نیست و نتیجه آن است که طرح اسرائیل در منطقه کشتار تجزیه و فتنه است و متاسفانه برخی از کشور های عربی همگام با اسرائیل در این خواسته‌های کشنده ایستاده‌اند و آنها مانند اسرائیل راه حل سیاسی در سوریه را رد می‌کنند و برخی از این کشورها عربی به شدت با تفاهم ایران و کشور های دنیا مخالف هستند. دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: هر تفاهمی که مانع از جنگ در منطقه شود اسرائیل با آن مخالف است و اسرئیل جنگی را می خواهد که آن را سالم نگه دارد. می خواهد که آمریکا عراق را تصرف کند و به سوریه حمله کند و به ایران حمله کند و آن را نابود کند و اسرائیل توان خود را حفظ کند.

‬نصرالله اظهار داشت : طرح اسرائیل در منطقه جنگ افروزی است‬. اسرائیل هرگونه تفاهمی را که از جنگ در منطقه جلوگیری کند نمی‌خواهد‬. اسرائیلی ها و همه همدستانش می دانند که جنگی را می توانند راه بیاندازند اما دامنه آن را نمی توانند تعیین کنند. نصرالله خطاب به ملت های منطقه گفت: ای ملت های منطقه و ای ملت‌های عرب بویژه ملت های عرب حوزه خلیج فارس جایگزین تفاهم بین ایران و جهان چیست؟ جایگزین جنگ است اما اسرائیلی ها و همه همدستانش می دانند که جنگی را می توانند راه بیاندازند اما دامنه آن را نمی توانند تعیین ‫کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه آمریکا محاسبات ، اهداف، منافع و دغدغه های خود را دنبال می کند و در نهایت تصمیم گیرنده است، گفت: شاهد بودید که اسرائیل و برخی کشورهای منطقه از آمریکا می خواستند که به سوریه حمله کند اما آمریکا در نهایت محاسبات خودش را کرد و آمریکا دغدغه ها و اهداف خودش را دنبال می کند.