به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۰۳ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب : ۲۱۱۸۸۹

آمار حوادث فوتی در یزد تکان‌دهنده است

گروه جامعه: فرمانده ‌انتظامی استان یزد گفت: آمار حوادث فوتی در یزد تکان‌دهنده و ناراحت‌کننده است و دستگاه‌های مسئول باید برای کاهش آن اقدام کنند.
آمار حوادث فوتی در یزد تکان‌دهنده است
 به گزارش تسنیم، سردار محمدرضا میرحیدری در شورای راهوری ترافیک یزد افزود: حرکت منسجمی در استان شکل نگرفته تا بتوانیم جلوی این حوادث را بگیریم.میرحیدری ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دلایل حوادث برون‌شهری، طولانی بودن مسیرهای استان و بلند بودن سطح جاده‌ها است. اصلاح شیب شیروانی راه‌ها یکی از اقداماتی است که بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند.فرمانده ‌انتظامی استان یزد گفت: گرچه تاکیداتی صورت گرفته و کار انجام شده، اما روند آن کند است. باید با سرعت بیشتری در این حوزه حرکت کنیم تا امسال شاهد چنین وضعیتی در ارتباط با آمار فوتی‌ها نباشیم.وی اظهار کرد: حوادث منجر به فوت موتورسواران هم در بخش درون‌شهری و هم در بخش برون‌شهری تکان‌دهنده و ناراحت‌کننده‌ است. در گذشته این  مشکلات را مطرح کردیم، اما آن‌گونه که باید و شاید به آن توجه نشد.میرحیدری ادامه داد: باید زمینه لازم فراهم شود که بتوان با تخلفات حادثه‌ساز موتورسیکلت‌سواران برخورد کرد. شورای شهرها و شهرداری‌ها باید در ارتباط با مسئولیتی که در درون شهرها دارند، جدی‌تر ورود کنند.
کمبود امکانات ثبت تخلف
فرمانده ‌انتظامی استان یزد گفت: پلیس راهور استان یزد هنوز یک خودرو برای ثبت تخلفات خودروهای ساکن ندارد، درحالی‌که برخی از شهرستان‌های استان‌های دیگر تا هشت دستگاه هم دارند.وی در ارتباط با رفع اشکالات هندسی و نقاط حادثه‌خیز بیان کرد: بارها و بارها این موارد مطرح شد، اما اقدام خوبی صورت نگرفت. البته پس از ابلاغ استاندار به  شهرداری یزد، اقدامات خوبی از پایان سال قبل صورت گرفت.میرحیدری در ارتباط با وضعیت دوربین‌های کنترل سرعت و تخلف یزد نیز گفت: اظهار نظر بعضی از مسئولان غیرمرتبط سبب می‌شود که هم تعرض به دوربین‌ها انجام شود و هم پشتیبانی لازم کشوری از این خدمت در استان یزد انجام نشود.فرمانده ‌انتظامی استان یزد اظهار کرد: اگر بحث شیوع کرونا  نبود، وضعیت ما در ارتباط با آمار تصادفات و تلفات رانندگی بسیار بدتر و ناراحت‌کننده‌تر از این میزان بود. در فروردین امسال نزدیک به ۷۵ درصد کاهش تصادفات و تلفات داشتیم.
برخورد جدی با موتورسواران
استاندار یزد نیز در شورای راهوری ترافیک استان یزد گفت: آمار بالای تلفات رانندگی اصلا زیبنده مردم و مسئولان یزد نیست و باید برای کاهش این آمار تا پایین‌ترین حد ممکن اقدامات لازم انجام شود.محمدعلی طالبی اظهار کرد: به‌ویژه در بحث آمار تصادفات موتورسیکلت و عابران پیاده یزد که رتبه کشوری یزد بالا است، باید تدابیر خاصی داشته باشیم و  با متخلفان برخورد جدی شود.وی ادامه داد: باید فهرست کاملی از پیشنهاداتی که پلیس راهور و راه در ارتباط با معابر و خیابان‌ها دارند تهیه کنیم و بار اصلی در این حوزه هم بر روی دوش نیروی انتظامی است.