به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۳۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۰۶ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب : ۲۱۲۲۴۲

ناگفته‌های‌سالار‌عقیلی‌از‌یک‌اقدام‌خاص‌در‌قرنطینه

گروه فرهنگی: سالار عقیلی، پرویز پرستویی و فاضل جمشیدی به‌تازگی قطعه‌ای به نام «همدم» را با همکاری هم تولید و به مردمی تقدیم کرده‌اند که روزهای سخت قرنطینه را تحمل می‌کنند.
ناگفته‌های‌سالار‌عقیلی‌از‌یک‌اقدام‌خاص‌در‌قرنطینه
به گزارش ایسنا، قطعه «همدم» در قالب پویش مشاهنر ضبط شده است؛ پویشی که بر همراهی هنرمندان با مردم در روزهای سخت کرونا و قرنطینه تاکید دارد.سالار عقیلی که اجرای بخش‌هایی از این قطعه، ازجمله آواز آن را برعهده داشته، به واسطه ماندن در قرنطینه اجباری در اقدامی خاص با بهره‌گیری از ساده‌ترین روش ( ضبط صدا با موبایل) با «همدم» همراهی کرده است.این هنرمند در توضیحاتی درباره‌ی این اثر و چگونگی تصمیم برای ساخت آن گفته است:«قطعه همدم یک کار کاملا خودجوش و مردمی بود. در این زمان وظیفه خود احساس کردیم که در این شرایط سخت که مردم و کادر درمانی با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند، تا حدودی روحیه آنها را عوض کنیم.»کمک و ترغیب مردم به ماندن در خانه‌ها نکته دیگری است که در صحبت‌های سالار عقیلی برای پذیرش همکاری با قطعه «همدم» تاکید شده است.او گفته است: «کرونا بیماری سختی است و فعلا با آن درگیر خواهیم بود. البته می‌دانم که خیلی‌ها از لحاظ مالی در مضیقه هستند و کارشان به گونه‌ای است که نمی‌توانند سر کار نروند و از لحاظ درآمد دچار مشکل هستند، ولی بالاخره چاره‌ای نیست و مسئله مرگ و زندگی هموطنان عزیزمان در میان است.»این هنرمند امیدوار است توانسته باشد با همراهی دیگر هنرمندانی که در تولید قطعه «همدم» همکاری داشته‌اند، تأثیری هرچند کوچک بر مردم گذاشته تا آنها که می‌توانند و شرایطش را دارند، در خانه‌ها بمانند و آنهایی که شرایطش را ندارند کمتر بیرون بروند.

عقیلی با بیان اینکه «باید سعی کنیم به گونه‌ای با شرایط کنار بیاییم تا این بیماری (کرونا) از بین برود،تجربه همکاری در قطعه همدم خوب و متفاوت عنوان کرده و امیدوار است به عنوان یادگار برای مردم عزیزمان بماند.»
او درباره حضور پرویز پرستویی (بازیگر) در ساخت این اثر عنوان کرد: حضور پرویز پرستویی به عنوان خواننده برایم موضوع جالبی بود؛ چون صدای خوبی دارند. شاید خیلی‌ها فکر کردند که ایشان تنها دکلمه خوانده، گرچه که چند بیتی را هم با ما خواند. البته من کارهای دیگری از ایشان شنیده بودم که ازجمله در فیلم‌های خود خوانندگی کرده بود ولی اینکه بخواهد کاری در ژانر موسیقی سنتی بخواند و در دسترس مردم قرار بگیرد، کمتر شنیده بودم.این خواننده درباره استقبال مخاطبانش از اثر و چگونگی شرکت در پویش مشاهنر گفته است: پس از انتشار این اثر، نظرها و بازخوردهای بسیار مثبتی از مردم گرفتم. مخصوصا که خیلی وقت بود آواز به آن شکل نخوانده بودم و قطعه آوازی که در این کار با شعر آقای علیرضا بهرامی خواندم، خیلی مورد توجه دوستان و آن هایی که کارهای مرا در این سال ها دنبال می کنند، قرار گرفت. از این بابت خیلی از مردم متشکرم که ما را حمایت کردند. آقای فاضل جمشیدی نقش به‌سزایی در شکل گیری این قطعه داشت و آغازکننده این کار ایشان بود. نزدیک به 25 سال است که با فاضل جمشیدی رابطه دوستانه دارم؛ به همین دلیل به محض آنکه این پیشنهاد را دادند، با جان و دل و بدون هیچ چشم داشتی پذیرفتم. باعث افتخار خودم دانستم که برای مردم عزیزم این کار را انجام بدهم.

عقیلی در پایان با تشکر از نوازندگانی که در اجرای این کار آنها را همراهی کردند، توضیح داد: از آنجا که نمی‌توانستم به خاطر شرایط به استودیو بروم، مجبور شدم در خانه کار را با موبایل ضبط کنم که میکس آن برای بچه‌های صدابردار کار سختی بود.قطعه «همدم» با صدای سالار عقیلی، پرویز پرستویی و فاضل جمشیدی و دکلمه پرویز پرستویی (بر اساس شعری از مولانا) تولید شده است.سراینده ترانه این اثر علیرضا بهرامی است و تنظیم موسیقی را محسن غلامی بر عهده داشته است.علیرضا احمدی، حسین رودگر و رویا باقرزاده به عنوان نوازنده با همراهی ارکستر زهی دیگر هنرمندانی بوده‌اند که به همراه اسرافیل شبرچی - خوشنویس -در تولید قطعه همدم همکاری داشته‌اند.
برچسب ها: سالار عقیلی