به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ساعت ۰۱:۴۹
کد مطلب : ۲۱۲۵۰
اظهارات تکاندهنده مقام بر کنار شده سوری

تاسال‌آینده،چیزی از کشورسوريه باقی‌نخواهدماند

گروه بين‌الملل: معاون سابق نخست‌وزیر سوریه كه به مسكو متواري شده هشدار داد: اگر اوضاع سوریه به همین شکل پیش برود، سال آینده دیگر چیزی از این کشور باقی نخواهد ماند.
بیش از 50 درصد زیر ساخت‌های سوریه و منازلی در برخی مناطق به طور کامل تخریب شده است
بیش از 50 درصد زیر ساخت‌های سوریه و منازلی در برخی مناطق به طور کامل تخریب شده است
گفتني اينكه، بشار اسد دو هفته پیش قدری جمیل معاون نخست وزیر سوریه در امور اقتصادی را به علت حضور نیافتن در محل کارش بدون مجوز، شانه خالی کردن از وظایف محوله به وی و نیز فعالیتهای خارج کشور بدون اجازه نظام سوریه برکنار کرد. به گزارش تسنیم به نقل از روسیاالیوم، اما حالا معاون سابق نخست وزیر سوریه با بیان اینکه تاکنون حداقل ۱۰۰ میلیارد دلار به سوریه و زیر ساخت های آن خسارت وارد شده است، گفت: اگر اوضاع سوریه تا شش ماه دیگر به همین شکل ادامه یاید، سوریه‌ای که ما می‌شناسیم، وجود نخواهد داشت.

قدری جمیل گفت: گفت فاجعه تنها انسان ها را در بر نمی‌گیرد، بلکه غیر انسان‌ها را هم هدف قرار داده است. بیش از 50 درصد زیر ساخت‌های سوریه و منازلی در برخی مناطق به طور کامل تخریب شده است و به همین سبب هیچ کس نمی‌تواند حجم فاجعه ای را که بر ملت سوریه وارد شده است، ارزیابی کند. قدری جمیل در یک کنفرانس مطبوعاتی در مسکو اظهار داشت حداقل خسارت های وارده به سوریه، 100 میلیارد دلار است که این میزان افزایش خواهد یافت.

وی افزود: روزانه دستکم 200 نفر در سوریه کشته می‌شوند و بازسازی این کشور به سالها وقت نیاز دارد. قدری جمیل خاطر نشان کرد: مساله سوریه دیگر بحران سیاسی نیست بلکه یک فاجعه انسانی است و به همین سبب سیاستمداران باید به مسئولیت خود در قبال ملت سوریه عمل کنند و هر کس در این فاجعه مشارکت کند، تاریخ هرگز او را نخواهد بخشید.

پوتین با اسد در باره مقدمات کنفرانس ژنو2 گفت وگو کرد

در همين حال، ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در گفت وگوی تلفنی با بشار اسد رییس جمهوری سوریه در باره مقدمات کنفرانس ژنو2 و روند امحای تسلیحات شیمیایی سوریه تبادل نظر کرد. این مکالمه تلفنی عصر پنجشنبه به ابتکار رییس جمهوری روسیه انجام گرفت. در این گفت وگوی تلفنی ابراز امیدواری شد؛ نیروهای سیاسی اصلی مخالف دولت سوریه رویکرد سازنده داشته و در کنفرانس بین المللی در باره سوریه شرکت کنند.