به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۲:۴۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۱۰ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب : ۲۱۲۹۱۸
تعداد قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به  ۶۰ هزار نفر نزدیك شد 

چینی‌ها: ویروس کرونا هرگز بطور کامل از بین نخواهد رفت!

چینی‌ها: ویروس کرونا هرگز بطور کامل از بین نخواهد رفت!
گروه بین‌الملل: شمار جان باختگان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا تا پایان روز سه‌شنبه ۲۸ آوریل (۹ اردیبهشت) به بیش از ۵۸ هزار نفر رسید که رقمی بیش از تعداد کشته‌شدگان این کشور در جریان جنگ بیست سالۀ ویتنام (۱۹۵۵ تا ۱۹۷۵ میلادی) محسوب می‌شود.

آمار قربانیان کووید ۱۹ در آمریکا تا صبح چهارشنبه بوقت اروپا ۵۹۲۶۶ نفر و تعداد مبتلایان ۱ میلیون و ۳۵ هزار و ۷۶۵ نفر گزارش شده است. با این وجود همزمان با انتشار این آمار، فرماندار ایالت فلوریدای آمریکا با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد تا دربارۀ کاهش محدودیت‌های اقتصادی و از سر گیری فعالیت‌های کسب و کار در این ایالت گفتگو کند. دیدار رون دوسانتیس با ترامپ در حالی انجام شد که فلوریدا بیشترین شمار مرگ و میر در یک روز را گزارش داده و در موضوع شیوع کرونا نیز وضعیت بدتری حتی در مقایسه با ایالاتی همچون نیویورک و نیوجرسی دارد. دوسانتیس از جمله معدود مقاماتی است که با ادامۀ قرنطینه در ایالتش مخالف است و بر این باور است که اگرچه محدودیت‌های وضع شده و ماندن مردم در خانه باعث کاهش سرعت انتقال ویروس کرونا شده اما این مقررات بر اقتصاد این ایالت ضربه جدی وارد کرده است. پس از این نشست دو نفره، ترامپ و دوسانتیس در جمع خبرنگاران اعلام کردند که به زودی مرحله اول طرح کاهش محدودیت برای انجام فعالیت‌های اقتصادی در این ایالت را اعلام خواهند کرد.

بیش از ۷۱۱ هزار مبتلا و ۱۰۲ هزار قربانی در پنج کشور قدرتمند اروپایی
شمار کل مبتلایان به کرونا در سراسر جهان تا پایان روز سه‌شنبه به بیش از ۳ میلیون و ۱۳۸ هزار نفر و شمار جان باختگان آن به بیش از ۲۱۸ هزار نفر رسید. در جدول رده بندی جهانیِ کشورهایی که با این ویروس دست و پنجه نرم می‌کنند، پس از ایالات متحده که بیشترین تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا را دارد، پنج قدرت بزرگ اروپاییِ اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، بریتانیا و آلمان دیده می‌شوند که تا کنون در مجموع اطلاعات ۷۱۱ هزار و ۱۰۷ مبتلا را به ثبت رسانده و از مرگ ۱۰۲ هزار و ۸۳۳ نفر خبر داده‌اند.

چینی‌ها: ویروس کرونا هرگز بطور کامل از بین نخواهد رفت!
متخصصان چینی (كشوری كه عمدا یا سهوا باعث شیوع ویروس كرونا شد و جان صدها هزار انسان را گرفته) اعلام کردند این ویروس، هرگز بطور کامل از بین نخواهد رفت و بر این اساس احتمالا کووید ۱۹ نیز مانند آنفولانزا بطور دوره‌ای عمل کرده و برخواهد گشت. گروهی از پژوهشگران و پزشکان چینی روز دوشنبه در پکن اعلام کردند که احتمال اینکه این ویروس همچون سارس کاملا از بین برود بسیار ضعیف است زیرا می‌تواند ناقلانی بدون علائم بیماری را نیز آلوده کند. بنابراین مردم می‌توانند حتی بدون آنکه نشانه‌ای از تب و سرفه را بروز دهند، باعث شیوع بیشتر آن شوند.
جین کی، مدیر انستیتوی زیست شناسی پاتوژن در آکادمی علوم پزشکی چین می‌گوید: «این بیماری همه‌گیر به احتمال زیاد برای مدتی طولانی با انسان خواهد بود. کرونا به یک بیماری فصلی تبدیل خواهد شد و به تدریج در بدن انسان پایدار می‌گردد.» متخصصان چینی همچنین اعلام کردند که هیچ شواهدی مبنی بر اینکه سرعت انتشار این ویروس با افزایش دما در تابستان کاهش می‌یابد، نیافته‌اند.
وانگ گوئی کیانگ، رئیس بخش بیماری‌های عفونی در بیمارستان دانشگاه پکن در این باره گفت: «این ویروس به گرما حساس است اما تنها زمانی که به مدت ۳۰ دقیقه در معرض دمای ۵۶ درجه سانتیگراد قرار بگیرد. اما هوا هرگز اینقدر گرم نمی‌شود.» پیش از این برخی از مقامات بهداشت ایالات متحده آمریکا نیز درباره عدم ریشه کن شدن این ویروس در تابستان و حتی تشدید فعالیت آن در پایان فصل گرما هشدار داده بودند.

رهبر جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا: چین دروغ گفت
رهبر جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا گفت: مردم در سراسر جھان مادر بزرگان و پدربزرگان، والدین، خواھر و برادر و فرزندان خود را از دست دادند، این ھمە فقط برای این بود که چین دروغ گفت. کوین مک کارتی افزود: چین کمونیستی باید مسئول شناختە شود.