به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۱۰ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب : ۲۱۲۹۱۹

دیكتاتور کره شمالی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا به مکانی دور پناه برده است!

دیكتاتور کره شمالی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا به مکانی دور پناه برده است!
گروه بین‌الملل: کیم جونگ-اون، حاكم کره شمالی بیمار نیست و احتمالا برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، در جایی دور از پایتخت اقامت دارد! این یکی از آخرین توضیحاتی است که در واکنش به غیبت طولانی مدت او از سوی مقامات سئول و واشنگتن اعلام شده است.

برخلاف برخی گزارش‌ها که ادعا می‌کنندکیم پس از انجام عمل جراحی قلب در وضعیتی بحرانی قرار داشته و به همین دلیل در انظار عمومی حتی در مراسم جشن تولد پدر بزرگش و بنیانگذار این رژیم دیده نشده است، کیم یئون-چول وزیر اتحاد کره جنوبی می‌گوید که کاملا منطقی است که او تصمیم بگیرد برای رعایت احتیاط هم که شده در مکانی دور از مردم ساکن شود. وزیر اتحاد کره جنوبی در این باره گفت: «ما به کمک ظرفیت‌های اطلاعاتی‌مان می‌توانیم با اطمینان بگوییم که هیچ نشانه‌ای از وجود وضعیتی غیرعادی در کره شمالی دیده نمی‌شود... اگرچه از زمانی که کیم جونگ-اون به قدرت رسیده هرگز فرصت شرکت در مراسم بزرگ جشن تولد پدربزرگش را از دست نداده اما اکنون وضعیتی متفاوت حاکم است و به دلیل شیوع کرونا، بسیاری از جشن‌ها در این کشور لغو شده‌اند... بر این اساس وضعیت فعلی را غیرمعمول نمی‌دانیم.»

مقامات ایالات متحده آمریکا نیز به برخی از رسانه‌های بین‌المللی گفته‌اند که بر این باورند که رهبر کره شمالی با قطار شخصی خود به شهر ساحلی ونسان در شرق این کشور رفته است تا از خطر ابتلا به ویروس کرونا دور بماند. اگرچه رهبر کره شمالی از ۱۱ آوریل (۲۳ فروردین) دیده نشده است اما پس از آن تاریخ نیز پیام‌های دیپلماتیکی از جانب او برای برخی از رهبران جهان فرستاده شده است. علاوه بر این وبسایت خبری NK News این کشور به تازگی اعلام کرده است که قایق‌های تفریحی که اغلب توسط کیم مورد استفاده قرار می‌گیرند در این ماه دوباره در آبهای ونسان فعال شده‌اند. اما جیرو ایشیمارو، مدیر وبسایت «آسیا پرس» مستقر در اوزاکای ژاپن که شبکه‌ای از شهروند خبرنگاران در کره شمالی را نیز اداره می‌کند، به نکته‌ای دیگر توجه دارد.

اول اینکه صحت این ادعا که آقای کیم برای جلوگیری از ابتلا به کرونا به مکانی دور از پایتخت پناه برده، خود اثبات این موضوع است که برخلاف ادعاهای پیونگ‌یانگ این ویروس در داخل کره شمالی نیز شیوع پیدا کرده است. جیرو ایشیمارو که به تازگی با برخی از شهروندان کره شمالی در نزدیکی مرز چین صحبت کرده می‌گوید: «فکر نمی‌کنم که او مرده باشد زیرا در این صورت شاهد تحولات روشنی در درون خاک کره شمالی می‌بودیم... اما یک گمان قوی این است که یا خود او و یا یکی از نزدیکانش به کرونا مبتلا شده‌اند و به همین دلیل ترجیح داده است به مکانی دور از دسترس پناه ببرد.» ایشیمارو بر این باور است که اگرچه با اتکا به تصاویر ماهواره‌ای گفته می‌شود که قطار او به ونسان رفته، اما ممکن است که این هم شگردی از سوی رژیم برای انحراف توجه‌ها باشد و در واقع آقای کیم در جایی دیگر مشغول استراحت و در قرنطینه‌ای خود خواسته باشد.
برچسب ها: کیم جونگ اون