به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۱۰ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : ۲۱۲۹۲۷
|

سونامی در هلال احمر؛ ۵ استعفا در یک هفته

سونامی در هلال احمر؛ ۵ استعفا در یک هفته
گروه جامعه: دبیرکل جمعیت هلال‌احمر استعفا کرد. این پنجمین استعفا در این نهاد است که در هفته اخیر صورت گرفته است.
 
به گزارش همشهری آنلاین، مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر از استعفای محمودرضا پیروی دبیرکل جمعیت هلال‌احمر خبر داد. اسماعیل رمضانی در این توئیت تصریح کرده است:‌ «محمودرضا پیروی دبیرکل جمعیت هلال امروز (چهارشنبه) استعفا داده و در خواست ایشان در حال بررسی است و فعلا مورد پذیرش قرار نگرفته است.» پیروی ۱۹ آبان سال ۱۳۹۷ با حکم علی اصغر پیوندی رییس جمعیت هلال احمر به عنوان دبیرکل این جمعیت منصوب شد.  بر این اساس هنورز عمر مدیریت او به دو سال نرسیده است که اکنون خبر استعفای او بر این نهاد منتشر می شود. استعفایی که پنجمین مورد در هفته اخیر است چرا که پیش از این مدیرعامل هلال احمر همدان در اتفاقی کم سابقه و جنجالی استعفا کرده بود و سه مدیر دیگر هم از این نهاد جدا شده بودند.
  • استعفای ۳ مدیر هلال احمر در یک روز 
هفتم اردیبهشت بود که رئیس جمعیت هلال احمر با استعفای ۳ نفر از مدیران فعلی این جمعیت موافقت کرد. روابط عمومی جمعیت هلال احمر اعلام کرد که اخیرا دکتر سید حسین دشتی خزانه‌دار کل، روح الله فروزش معاون حقوقی و امور مجلس و علی‌اکبر پرواز مدیرکل دفتر برنامه و بودجه جمعیت هلال احمر استعفای خود را تقدیم رئیس این جمعیت کرده بودند که  این استعفا هفتم اردیبهشت مورد پذیرش قرار گرفت و یک روز بعد افراد جایگزین هم مشخص شدند. رئیس جمعیت هلال احمر در احکامی جداگانه، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، مسؤول هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری، سرپرست خزانه داری و دبیر هیات نظارت بر انتخابات این جمعیت را منصوب کرد. کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر در احکامی جداگانه حسین عارفی را به عنوان مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات جمعیت هلال احمر، امیر فراتی را به عنوان مسئول هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان جمعیت هلال احمر، محمدرحیم شهریاری را به عنوان سرپرست خزانه‌داری کل و مهدی کرمی را به عنوان دبیر هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات هلال احمر منصوب کرد. 
  • ماجرای  استعفای پر حاشیه و انتقادات بی سابقه مدیرعامل هلال احمر همدان از استاندار  
در میان این چند استعفا که خود نشان از اتفاقاتی در جمعیت هلال احمر می دهد، استعفای مدیرعامل هلال احمر همدان بسیار جنجال برانگیز شد. نامه استعفای «بهروز کارخانه‌ای» مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در حالی روز هفتم اردیبهشت در برخی رسانه‌ها منتشر شد که در آن به اختلاف نظر با استاندار اشاره شده بود.  استعفا نامه ای که البته دوم اردیبهشت نوشته شده بود و در آن به اختلاف نظر  با استاندار اشاره شده بود. اختلاف نظری که البته مدت‌هاست آشکار شده و به نظر می رسدحال با استعفای بهروز کارخانه ای، مدیر عامل این نهاد به پایان رسیده است.
بهروز کارخانه‌ای در گفت‌وگو با همشهری آنلاین در مورد اصل ماجرا  گفت: استاندار در جلسه‌ای بدون اطلاع از وظایف هلال احمر آن هم در اوج بحران کرونا، فعالیت این جمعیت را منکوب می‌کرد، خواستم توضیح بدهم، گفت نمی‌پذیرم، دوباره منکوب کرد، دوباره خواستم توضیح بدهم قبول نکرد. ایشان تاکید داشت که جمعیت هلال احمر ملایر در کنترل شرایط ورودی‌ها خوب عمل نکرده در حالی که واقعا خوب عمل کرده بود.
وی توضیح داد: فرماندار ملایر یک سال بود قصد عوض کردن رئیس جمعیت هلال احمر ملایر را داشت اما من قبول نمی‌کردم. حالا هم می‌خواستند با استفاده از شرایط خاص به دلیل شیوع کرونا این کار را انجام دهند و باز هم من قبول نکردم. به همین دلیل خیلی بد با من برخورد می‌کردند.
مدیرعامل مستعفی هلال احمر استان همدان گفت: هلال احمر هیچگونه کم‌کاری نداشته و استاندار باید درباره وضعیت موجود از من سوال می‌کرد، اما هیچ گونه سوال کتبی یا شفاهی از من نکرده است و در آن جلسه می‌خواست اثبات کند که هلال احمر ملایر کم‌کاری کرده است. در حالی که جمعیت هلال احمر استان یکی از بهترین‌ها در کشور محسوب می‌شود و اگر ما خوب کار نکرده‌ایم، چطور چنین رتبه‌های کشوری کسب کرده‌ایم؟ کارخانه‌ای تأکید کرد: با پدیده بی‌اخلاقی در همدان مواجه هستیم و با مدیران برخورد درستی نمی‌شود. همدان شهر فرهنگ و تمدن و اخلاق است و مدیران ارشد باید مطابق با شان این عنوان رفتار کنند. همدان زادگاه افرادی چون ملا حسینقلی شوندی است که استاد اخلاق بوده است. من به عنوان یک همدانی مرزهای اخلاق را می‌شناسم و به همین دلیل نتوانستم این فضا و بی‌اخلاقی را تحمل کنم و تحت فشار استعفا دادم.
  • متن استعفای تند کارخانه‌ای
شاید بتوان گفت متن نامه استعفای بهروز کارخانه ای مدیرعامل هلال احمر همدان متنی کم سابقه بود. شاید همین جمله وی در  توصیف استاندار همدان که «به دور از اندیشه، تحقیق  و اخلاق بی محابا سخن ناپخته بر زبان می راند» کافی است تا از عمق اختلاف این مدیر با استاندار پی برد. استانداری که پیش از این هم نحوه رفتار او با مدیران زیر دست و حتی خبرنگاران حاشیه ساز شده است.
  • انتقادات تند کارخانه ای از شاهرخی را ببینید
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان همچنین در گفت وگویی هم می گوید: استاندار همدان به دفعات و بهانه های مختلف به مدیران استان توهین می کند و  اجازه توضیح را به هیچ مدیری نمی دهد و بی ادبانه برخورد می کند. به جلسه دعوت کرده سپس از جلسه بیرون می کند و این یک پدیده نادر است. حال آنکه جلسات برای گفتگو کردن است که استاندار به این موضوع واقف نیست.
 
بهروز کارخانه ای کیست؟
بهروز کارخانه‌ای در رقابت های سال ۹۲ ریاست جمهوری ریاست ستاد انتخاباتی حسن روحانی را برعهده داشت. پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید به عنوان مدیرعامل سازمان هلال احمر استان همدان منصوب شد. این پزشک نام آشنای همدانی در پاسخ این سوال که پس از استعفا از سازمان هلال احمر هلال احمر سمت مدیریت بعدی خود گفت: به بنده پیشنهاد مشاور امور درمانگاه‌های خارج از کشور داده شده و در این خصوص هم ابلاغ بنده صادر  شده است. وی همچنین رییس مجمع مشورتی توسعه استان، نایب رییس خانه احزاب استان و عضو هیئت علمی دانشگاه هم هست.
 
برچسب ها: هلال احمر