به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۱۱ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۲۱۲۹۴۱
مسعود پزشکیان (نماینده تبریز) تنها فعال اصلاح‌طلب در مجلس آینده

فقط یك اصلاح‌طلب در مجلس یازدهم حضور دارد!

فقط یك اصلاح‌طلب در مجلس یازدهم حضور دارد!
گروه سیاسی: با رد صلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان از یكسو و مشاركت پایین مردم در انتخابات (میانگین كشور حدود 40 درصد و تهران 22 درصد) اصولگرایان (شامل سنتی‌ها، پایداری‌ها، احمدی‌نژادی‌ها و ...) توانسته‌اند در مرحله اول انتخابات حدود 230 کرسی مجلس یازدهم را تصرف کنند. تاکنون 50 نماینده مستقل به مجلس یازدهم راه یافته‌اند و سهم طیف اصلاح‌طلب از مجلس آینده، یك صندلی است: دكتر مسعود پزشکیان (نماینده تبریز)! البته برخی سایت‌ها با ذكر برخی اسامی نماینده‌های ساكت و غیرسیاسی كه به مستقلین گرایش دارند سعی كرده‌اند تعداد اصلاح‌طلبان را به صورت كاذب بین 10 تا 15 نفر افزایش دهند! برای مثال در لیست این سایت‌ها، از غلامرضا تاجگردون بعنوان یك اصلاح‌طلب یاد شده است!! فردی كه پرونده اقتصادی‌اش بسیار مبهم است و حتی در انتخابات اخیر ابتدا توسط شورای نگهبان بخاطر همبن موضوع رد صلاحیت شده بود. مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم شهریورماه برگزار می‌شود تا سرنوشت 11کرسی دیگر مجلس یازدهم مشخص شود.

گفتنی اینكه، امروز برخی رسانه‌ها خبر دادند كه طبق توافقات صورت گرفته میان ۸ پدرخوانده؛ قالیباف رئیس مجلس، نیکزاد( نایب رئیس اول )و زاکانی(هنوز تصمیم گیری نهایی نشده) نواب رئیس و نادران رئیس مرکز پژوهش های مجلس خواهد شد. به نظر می رسد دیگر نمایندگان مجلس در جریان توافقات صورت گرفته قرار نگرفته اند. در حال حاضر دو کاندیدای دیگر با قالیباف رقابت خواهند کرد؛ شمس الدین حسینی (وزیر اسبق اقتصاد) و فریدون عباسی (رئیس سابق سازمان انرژی اتمی) از جمله کسانی هستند که در جریان این توافق قرار نگرفته و به صورت مستقل از اصولگرایان خود را کاندیدا خواهند کرد .  اقدامات طیف  ۸ نفره با مخالفت جدی نمایندگان روبرو شده و آن را نماد تصمیم گیری خارج از "مجلس" ارزیابی می‌کنند. امروز روزنامه اعتماد طی نگار گزارشی مدعی شده است که طی برگزاری یک جلسه مخفیانه که یک شب تا صبح هم ادامه داشته است قالیباف که اصولگرایان بر سر ریاست او بر مجلس آینده به توافق رسیده اند در این نشست پذیرفته که به‌ازای کرسی ریاست یکی از کرسی‌های نواب رییسی را به یاران محمود احمدی‌نژاد اختصاص دهد و این یعنی از بین نیکزاد و حاجی‌بابایی یک نفر بر کرسی نایب‌رییسی قالیباف خواهد نشست.

امیرسام
Romania
۱۳۹۹/۰۲/۱۱ ۱۴:۱۰
که چی ؟! وقتی در مجلس فعلی اکثریت بودن یا در مجلس ششم چیکار کردم برای مردم؟! اصلا همه یکدسا اصولگرا همه یکدست اصلاح طلب مگه با این عناوین ابی برای مردم گرم میشه؟! بس کنید تورو خدا ملت له شدن شما هنوز دنبال بازی اصلاح طلب اصولگرایی! (366559)
۱۳۹۹/۰۲/۱۱ ۱۵:۰۷
به خاطر همین نگاه قدرت طلبی رای ندادم (366561)
مهدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۲/۱۱ ۱۶:۲۲
ایران هیچ وقت،آماردرستی در مورد هر اتفاقی که در کشور افتاده ارائه نداده همین آمار شرکت کننده ها در انتخابات،کامل مشهوده کمتر از ۳۰درصد شرکت کردن ولی اعلام میشه بالای ۴۰ در صد!!!!! (366562)
۱۳۹۹/۰۲/۱۱ ۱۶:۳۳
در مقابل یک اکثریت ضعیف همواره یک اقلیت قوی کفایت میکند (366563)
۱۳۹۹/۰۲/۱۱ ۱۶:۳۶
مهم کیفیت است نه کمیت در ضمن مگر اونموقع که سیاهی لشکر بودند چکار کردن مدرس یک نفر بود و جاودانه و اثر گزار (366564)
۱۳۹۹/۰۲/۱۱ ۱۶:۵۶
خوب میگفتید رفقای شما میامدند و به شما رای میدادند
شاید عزیزانی که رای ندادند از شما راضی نبودند
لطفا اجازه دهید منتخبان ملت کار را شروع کنند (366567)
علی حیدری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۲/۱۱ ۱۷:۳۷
به بزرگی خدا قسم باید به اعتماد به نفس بعضی ها از جمله اصلاح طلبان کر کر خندید ، اصلاح طلبان با عمل کرد افتضاح آمیز خود در مجلس ودولت مردم را به خاک سیاه نشاندن مردم ونه از خدا شرم کردند ونه از مردم ، وبعد از هر انتخابات به بردن وخوردن خود مشغول گشته در نتیجه اعمال یک تودهنی دبش رادبه این عظمت حس نکردند. باز هم طلب کارانه ادعای واهی دارند ، ای توهمیان ، ای تو دهنی خورده ها، وای انانی خیانت خودرا برای مردم خدمت فاکتور کرده اید در جهالت خود به مانید وانعکاس توهمتان را رویا پندارید. (366568)
Amir
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۲/۱۱ ۲۰:۲۵
همینم زیادیه... (366569)
۱۳۹۹/۰۲/۱۱ ۲۲:۰۵
اطلاح طلبی با به جا گذاشتن یک کارنامه 22 ساله کاملا ناموفق تمام شده است و دیگه رایی نخواهد داشت
اشتباه مهلکی که باعث پایان اصلاح طبی شد بر سر کار اوردن کارگزاران با استفاده ازظرفیت اصلاح طلبها بود
اشتباه دیگر هم اضافه کردن افراتد ضعیفی چون عارف و افرادی بود که وارد مجلس شدند وکاملا ساکت بودند و در واقع اصولگرا بودند وتابع دولت کارگزاران شدند
کارنامه موفقی هم کلا در 22 سال نداشتند و هدفی کلا نداشتند در 84 و 88 هم اشتباه کردند (366570)
مجید
Russian Federation
۱۳۹۹/۰۲/۱۱ ۲۲:۵۰
دکتر پزشکیان هم اصلاح طلب نیست در چار چوب این نظام اصلاحی وجود ندارد این را ۶۰ درصدی که رای ندادند و اکثرشان بر انداز نبودند می فهمند مبانی قانون اساسی.... با دموکراسی( مردم سالاری) ناساز گار است و اگر اصلاح طلبی در جهت برقراری تدریجی مردم سالاری میخواهد تلاش کند در این نظام نمیتوان کاری کرد (366571)
۱۳۹۹/۰۲/۱۲ ۰۱:۱۹
کدومشون چه بخی خوردن که حالا مانگران باشیم (366573)
۱۳۹۹/۰۲/۱۲ ۱۹:۳۳
والله تا اونجا که من یادمه هر دو گروه هیچ گلی بسر مردم نزدن،ولی اصلاح طلبا بدتر گند میزنن،فرقشون فقط همینه (366591)