به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۱۱ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : ۲۱۲۹۴۵

کرونا چه بلایی بر سر لیگ‌های اروپایی آورد؟

کرونا چه بلایی بر سر لیگ‌های اروپایی آورد؟
گروه ورزشی: شیوع ویروس کرونا در اروپا فوتبال، محبوب و پربیننده‌ترین ورزش قاره را با بحران روبرو کرده است. بیشتر از شش هفته است که تمام لیگ‌های معتبر اروپایی تعطیل شده اند. هنوز مشخص نیست تعطیلی این لیگ ها موقتی خواهد بود یا اینکه فصل با اعلام قهرمانی صدرنشینهای لیگ پایان می یابد.

انگلستان
لیگ برتر که بی‌تردید هیجان انگیزترین رقابت فوتبال در اروپاست همچنان تعطیل است اما پیشتر مسئولان آن امکان بازگشایی لیگ در ماه ژوئن را داده اند. اما با توجه به آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در بریتانیا کماکان نمی توان امید داشت تا یک ماه دیگر این لیگ از سرگرفته شود. بدین ترتیب انتظار می رود تا لیورپول، با هشتاد ودو امتیاز، صدرنشین بلامنازع لیگ در این فصل نهایتا قهرمان لیگ انتخاب شود. شاگردان یورگن کلوپ بیست وشش امتیاز بیشتر از تیم دوم جدول دارند. منچسترسیتی پپ گواردیولا با پنجاه و شش امتیار در جای دوم است و لسترسیتی در رده‌ بعدی قرار دارد.

فرانسه
لیگ برتر فوتبال فرانسه، موسوم به لیگ یک، با صدرنشینی پاریسن ژرمن نیمه کاره تعطیل شده است و به نظر نمی رسد در این فصل خبری از بازگشایی آن باشد. نخست وزیر فرانسه، ادوارد فیلیپ، روز سه شنبه در مجلس ملی اعلام کرد که لیگ برتر فوتبال فرانسه تا ماه سپتامبر تعطیل خواهد ماند. به این ترتیب می توان گفت که این لیگ با قهرمانی پاریسن ژرمن به پایان رسیده است. المپیک مارسی و رن مکان دوم و سوم را بدست آورده اند.

لالیگای اسپانیا
یکی از حساس‌ترین لیگ ها، لالیگا، لیگ برتر فوتبال در اسپانیاست. کشور ماتادورها پس از ایتالیا بزرگترین کانون قربانیان کرونا در قاره سبز است. حساسیت این لیگ از آن جهت است که پیش از توقف رقابت‌ها دو رقیب و مدعی تاریخی بارسلونا و رئال مادرید تنها با دو امتیاز اختلاف مکان اول و دوم جدول را در اختیارگرفته اند. بارسلونا با ۵۸ امتیاز صدرنشین است و رئال مادرید با ۵۶ امتیاز در تعقیب آن. مسئولان لالیگا هنوز هیچ اعلام رسمی درباره از سرگیری رقابت‌ها نکرده اند.

سری آ، ایتالیا
لیگ برتر ایتالیا، سری آ، هم وضعیت بهتری از لالیگا ندارد. قهرمان هشت دوره پیشین لیگ برتر ایتالیا، یوونتوس تورین صدرنشین لیگ است اما لاتزیو تیم جوان و مدعی ایتنزاگی تنها یک امتیاز کمتر از یوونتوس دارد. بسیاری از کارشناسان فوتبال ایتالیا شانس قهرمانی لاتزیو در رقابت‌های این فصل را بیشتر از یوونتوس می دانند. تیم مائورتزیو ساری شادابی و طراوت سال‌های پیش را با وجود مهاجمی چون رونالدو ندارد. با این حال مسئولان سری آ هنوز هیچ اظهارنظری درباره پی گیری لیگ در هفته و یا ماه آینده نکرده اند. ایتالیا با بیش از ۲۷ هزار قربانی کووید-۱۹ روزهای سختی در دو ماه اخیر داشته است و بی‌تردید بازگشایی استادیوم‌های فوتبال در اولویت دولت و مقامات فدراسیون فوتبال این کشور قرار ندارد.

بوندس لیگا؛ از سرگیری رقابت‌ها تا کمتر از دو هفته دیگر
تنها بوندس لیگای آلمان است که مسئولان آن اعلام کرده اند بازی‌ها را از نهم ماه مه از سرمی گیرند.
آلمان با وجود مبتلایان بسیار کمترین قربانی را در جهان بواسطه کووید-۱۹ داشته است. با وجود ثبت رسمی ۱۶۰ هزار مبتلا به بیماری کووید-۱۹ در آلمان تنها ۶۳۳۰ نفر جان باخته اند. با این حال، مسئولان بوندس لیگا اعلام کرده اند، بدلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی هر باشگاهی تنها می تواند حضور حدود ۳۲۰ نفر درهر استادیوم را پذیرا باشد. در این لیگ، بایرن مونیخ با ۵۵ امتیاز درصدر است و بوروسیادورتموند با ۴ امتیار کمتردر تعقیب این تیم قراردارد.