به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۱۲ ساعت ۰۰:۱۷
کد مطلب : ۲۱۲۹۶۷

استقبال عربستان از اقدام آلمان علیه حزب‌الله

گروه بین‌الملل: وزارت خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که این کشور از تصمیم آلمان برای درج نام حزب‌الله لبنان در لیست گروههای تروریستی و ممنوعیت تمامی فعالیت‌هایش درخاک آلمان، استقبال می‌کند.
به گزارش شبکه العربیه، ریاض همچنین مدعی شد که این اقدام، گام مهمی در چارچوب مبارزه با تروریسم در سطح جهانی و منطقه‌ای است. دولت سعودی از دیگر کشورهای جهان نیز خواست تا در راستای «حفظ امنیت بین‌المللی» تصمیمی مشابه اتخاذ کنند و از این رو منطقه و جهان را از اقدامات تروریستی مصون بدارند. پیش از دولت سعودی، وزیر خارجه اسراییل نیز امروز (پنجشنبه) از تروریستی اعلام‌شدن جنبش مقاومت «حزب‌الله» لبنان در آلمان استقبال و از این اقدام برلین تقدیر کرد. دولت آلمان در توجیه تصمیم خود، عدم شناسایی رژیم اسرائیل از سوی حزب الله را دلیل اصلی اقدام خود ذکر کرده است.

از سوی دیگر، منابع خبری امروز پنجشنبه گزارش داده‌اند پلیس آلمان همزمان با اقدام علیه حزب‌الله لبنان به مساجد مسلمانان حمله کرده است. وزارت کشور آلمان امروز (پنجشنبه) ضمن «تروریستی» خواندن حزب‌الله لبنان فعالیت‌های این گروه را در خاک این کشور اروپایی ممنوع اعلام کرد. پیش از این خبرگزاری رویترز گزارش داده بود پلیس آلمان اوایل صبح امروز عملیاتی را با هدف دستگیری برخی از اعضای حزب‌الله انجام داده است. مقام‌های امنیتی آلمان مدعی هستند که حدود یکهزار و ۵۰ نفر از اعضای حزب‌الله در خاک این کشور فعالیت می‌کنند. شبکه خبری «سی‌ان‌ان» به نقل از یک منبع در پلیس آلمان گزارش داده پلیس، چندین منزل را در شهرهای «برلین» و «برمن» و ایالت «نوردراین-وستفالن» مورد بازرسی قرار داده است. پلیس و وزارت کشور آلمان گفته‌اند به چهار مسجد و مرکز فرهنگی نیز حمله کرده‌اند. وزارت کشور آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این مراکز که از آنها تحقیق انجام می‌شود به دلیل حمایت‌های مالی که از آن برخوردارند و تبلیغاتی که برای حزب‌الله انجام می‌دهند بخشی از این سازمان هستند.»
 
برچسب ها: حزب‌الله لبنان