کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تتلو؛فرمان تحریم اینستاگرام و پیوستن به یوتیوب!

فرارو , 14 ارديبهشت 1399 ساعت 17:24

گروه جامعه: امیر تتلو خواننده جنجالی موسیقی رپ روز شنبه طی فراخوانی از هوادارانش خواست صفحات اینستاگرام خود را ببندد و از این شبکه اجتماعی خارج شوند. او از هوادارانش که به "تتلیتی‌ها" مشهورند خواست به یوتیوب بپیوندند.


تحریم اینستاگرام از سوی تتلو پس از حذف صفحه تازه او در اینستاگرام که با اسم دیگری ایجاد شده بود، رخ داد.پیشتر صفحه اصلی این خواننده رپ از سوی اینستاگرام مسدود شده بود. تلاش‌های تتلو برای بازگرداندن صفحه اش ناکام بود. این شبکه اجتماعی هم اعلام کرد که دیگر اجازه فعالیت به تتلو نخواهد داد. صفحه تتلو بیش از چهار و نیم میلیون فالوئر داشت.این اتفاق پس از آن رخ داد که این خواننده جنجالی ساکن ترکیه در چند استوری نوشت که قصد دارد "حرم‌سرای سلطان" راه‌اندازی کند و از دختران ۱۵ تا ۲۰ ساله خواست که به "حرمسرای" او بیایند.انتشار این استوری‌ها، با واکنش منفی و شدید برخی کاربران توییتر و روزنامه‌نگاران ایرانی و ترک مواجه شد. فعلان مدنی می‌گویند همچنان پیگیر‌های حقوقی علیه تتلو را در ترکیه ادامه می‌دهند. امیر تتلو متهم آزار زنان و کودکان شده است.تتلو پس از اخراج از اینتساگرام در کانال تلگرام خود که حدود یک میلیون دویست هزار نفر مخاطب دارد به شدت از اینستاگرام و فعالان مدنی خارج از ایران انتقاد کرد. او همچنان به رویه خود ادامه داد و درخواست پیشین خود برای حضور دختران ۱۵ تا ۲۰ سال را تکرار کرد.این دومین بار است که اکانت تتلو در اینستاگرام مسدود می‌شود. مهرماه ۹۸ نیز پس از انتشار گزارش‌هایی درباره انتشار محتوای مستهجن، اکانت او بسته شد.این بار اما تتلو پس از بسته شدن صفحه‌اش با انتشار ویدئویی از خود دفاع کرد. او اتهام آزار کودکان را به شدت تکذیب کرد. او همچنین اعلام کرد که از بی‌بی‌سی شکایت خواهد کرد.
 
تتلو و هوادارانش در یوتیوب!
پس از ناکامی تتلو برای بازگشت به اینستاگرام او یک شبکه اجتماعی دیگری را برای ارتباط با مخاطبان خود انتخاب کرده است. تتلو در کانال تلگرام خود از همه هوادارانش خواست که اینستاگرام را ترک کرده و به یوتیوب بپیوندند. یوتیوب بزرگ‌ترین پلتفرم توضیح محتوای ویدیویی و دومین وب‌سایت پربازدید جهان است. او همزمان با تحریم اینستاگرام در ادامه تکمیل آخرین آلبومش آهنگ "حرمسرا" را در یوتیوب منتشر کرده است.هنوز چند ساعتی بیشتر از اعلام تتلو برای حضور در یوتیوب نگذشته بود که تعداد دنبال کننده‌های او در این شبکه اجتماعی به بیش از ۱۰۲ هزار نفر رسید. او پخش لایوهایش را در یوتیوب از سر گرفت. تتلو امیدوار است که بتواند از کانال خود در یوتیوب درآمد هم کسب کند.
 
تتلو و خودکشی!
امیر تتلو پس از بسته شدن صفحه اینستاگرامش درکانال تلگرام خود اظهارنظر‌های آشفته‌ای داشت. تتلو از برخورد‌های اخیر با او شده است انتقاد کرد و نوشت:" با این همه نادیده‌گرفته شدن باید تا حالا خودکشی می‌کردم، اما جراتش را ندارم."او در پیامی که ساعتی بعد منتشر کرده، نوشت: "من با کمترین امکانات و بدون تبلیغ موزیک منتشر می‌کنم و هیت می‌شود و دیگران کلی امکانات هم دارند به کیفیت من نمی‌رسند. "او در انتها افزود: «کاش من را بکشند تا این همه بی‌عدالتی را نبینم!»
 
کاهش حملات به تتلو
پس از چند روز موج حمله به تتلو در شبکه‌های اجتماعی، این حملات در دو روز اخیر فروکش کرده است و نگاه‌های تازه‌ای درباره او مطرح می‌شود. عده‌ای معتقدند بستن صفحه اینستاگرام تتلو اقدامی "بزدلانه" است. این عده می‌گویند سانسور تتلو می‌تواند تبعات منفی دیگری داشته باشد و از طرف دیگرخلاف اصول آزادی بیان است.عده‌ای دیگر هم می‌گویند امیر تتلو خود "قربانی" وضعیت داخلی ایران است. او که سال‌ها تلاش کرد مجوز فعالیت هنری در ایران بگیرد و برای اینکار دست به هر اقدامی زد و موفق نشد، حالا عصیان کرده و به سیم آخر زده است. حسن آقامیری از فعالان سرشناس فضای مجازی از این دسته است. او می‌گوید "تتلو حاصل همین سیستم است".گروه دیگری هم می‌گویند او دچار مشکلات روحی است و مواد مخدر مصرف می‌کند و نیازمند به حمایت است تا از وضعیت بحرانی خارج شود.اما همچنان عده‌ای به او می‌تازند و خواستار مقابله با این خواننده و هوادارانش هستند. ابراهیم اصغر زاده فعال سیاسی اصلاح طلب از این دسته است که تتلو را "تبهکار" می‌خواند. او در این باره نوشته است: " ایکاش همت خود را صرف نقد فرهنگ حاکم می‌کردیم تا کار به اینجا نکشد. نسلی که عاصی و بلاتکلیف است کاربردی برای تفکر نمی‌بیند، ستایش تبهکار روانی مثل امیر تتلو را بر مبارزه با فقر و استبداد ترجیح می‌دهد. زبان زن ستیزانه و خشونت گستر تتلو محصول فضای سیاست زدایی شده جامعه است."
بااین حال به نظر می‌رسد حالا فضا برای تتلو کمی معتدل شده است. این در حالی است که داده کاوی‌های شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد در چند روز پیش افکار عمومی به شدت علیه او بوده است. حتی انبوه هوادارانش نیز نتوانستند با حمایت‌های خود مقابله انتقادات بایستند.براساس گزارشی که خبرگزاری ایرنا منتشر کرده است نیمی از کاربران توئیتر به اقدام تتلو انتقاد کرده و از بسته شدن صفحه او ابراز خوشحالی بودند. بررسی‌های حاصل از داده‌کاوی بر روی توئیت‌های با حداقل ۳۰۰ لایک از میان ۱۳هزار و ۱۶۳ توئیت نشان می‌دهد که انتقاد از تتلو و انتقاد از مسئولان دو مضمون اصلی است که در توئیت‌هایی با کلیدواژه تتلو منتشر شده است. پنجاه درصد به تتلو تاخته اند و چهارده درصد هم از مسئولان کشور انتقاد کرده اند. در این بین فقط شش درصد از تتلو حمایت کرده اند.


کد مطلب: 213356

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/213356/تتلو-فرمان-تحریم-اینستاگرام-پیوستن-یوتیوب

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir