به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب : ۲۱۳۳۷

وداع با یادگار «آگاتا کریستی»/تصاوير

گروه فرهنگ وهنر: «دیوید سوشه»، بازیگر نقش به یادماندنی «هرکول پوآرو» پس از 25 سال بازی در نقش این کارآگاه معروف بلژیکی، با این شخصیت تلویزیونی خداحافظی می‌کند.
«دیوید سوشه»، بازیگر مشهور انگلیسی متولد 1964 که از سال 1989 شروع به بازی در نقش «هرکول پوآرو» کرد، تا کنون در تمامی داستان‌های «آگاتا کریستی» با محوریت شخصیت این کارآگاه مشهور حضور یافته است. «سوشه» 67 ساله که دیگر آن کارآگاه جوان دهه 80 نیست، این روزها به سبب بیماری از عصای معروف خود استفاده نمی‌کند و مجبور است بیشتر اوقات از صندلی چرخ‌دار برای جابجایی کمک بگیرد.



این بازیگر انگلیسی معتقد است، گرچه جهان از زمان ساخت اولین قسمت از مجموعه تلویزیونی پوآرو تغییر زیادی کرده، اما میل عموم مردم برای تماشای این گونه مجموعه‌های تلویزیونی همچنان بی‌تغییر مانده است. «سوشه» درباره خداحافظی‌اش با نقش پوآرو گفت: با شخصیتی خداحافظی می‌کنم که 25 سال با آن همراه بوده‌ام و به عنوان بازیگر بهترین دوست من بوده است، اما هرچیز پایانی دارد و هم اکنون زمان پایان این نقش است؛ چراکه با ساخت آخرین قسمت از این مجموعه دیگر داستانی از «آگاتا کریستی» با محوریت این کارآگاه باقی نمانده تا آن را به سریال تبدیل کنیم.



«هرکول پوآرو» کارآگاه تخیلی بلژیکی است که توسط آگاتا کریستی خلق شد. او را می‌توان از مشهورترین شخصیت‌های داستانی تاریخ ادبیات دانست که در بیش از 30 داستان بلند و بیش از 50 داستان کوتاه به عنوان شخصیت اصلی ظاهر شد و از این لحاظ نیز از رکوردداران است. «پوآرو» بلژیکی است و قبلا عضو نیروی پلیس بلژیک بوده، اما داستان‌های او زمانی آغاز می‌شود که به انگلیس آمد و کارآگاه خصوصی شد. اولین داستانی که او در آن شرکت داشت «ماجرای اسرارآمیز در استایلز» است و آخرین آن‌ها «پرده» است که در آن پوآرو می‌میرد و به نوعی خود را می‌کشد.
مرجع : ايسنا

امید اهوازی
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ۱۹:۴۵
بهترین بود.. فک نکنم کسی بتونه جاشو بگیره (169562)
ميترا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ۲۲:۴۵
فكر كنم سال تولدش را اشتباه نوشتيد (169658)
کاوه فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۰۰:۲۲
واقعا هنرمند بود و هست (169718)