به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۱۵ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب : ۲۱۳۴۳۴

ادامه لیگ به ضرر فوتبال ایران است

گروه ورزشی: یک عضو کانون مربیان فوتبال می‌گوید از مربیان شاغل در لیگ برتر برای ادامه یا خاتمه فصل جاری نظرخواهی شده و آن‌ها به اتفاق آرا موافق مختومه اعلام شدن رقابت‌ها هستند.
ادامه لیگ به ضرر فوتبال ایران است
به گزارش ایسنا، حمید درخشان درباره نامه نگاری کانون مربیان فوتبال ایران با وزارت ورزش و جوانان برای لغو برگزاری مسابقات فصل جاری گفت: با توجه به اینکه وزارت ورزش نهاد بالادستی است، با آن ها نامه نگاری کردیم. البته نظر کانون مربیان را برای فدراسیون فوتبال هم ارسال کردیم.وی با بیان اینکه تصمیم کنونی با مشارکت مربیان شاغل در لیگ برتر اعلام شده است، اظهار کرد: این نظرات و پیشنهادها با مشارکت مربیان فعال در لیگ برتر اعلام شده است. ما تقریبا از همه مربیان نظرخواهی کردیم و به این جمع بندی رسیدیم که ادامه لیگ به ضرر فوتبال ایران است.
این عضو کانون مربیان فوتبال ایران درباره درباره راهکارهای این کانون برای تعیین قهرمان و تعیین سهمیه‌های آسیایی و همینطور تیم‌های سقوط کننده به لیگ پایین‌تر، گفت: ما چندین راهکار را پیشنهاد کردیم. ما نظرات مختلف را دریافت و به اشتراک گذاشتیم و در نهایت به چند موردی که در نامه اخیر درج شده بود، رسیدیم.درخشان ادامه داد: به طور مثال پیشنهاد کردیم فصل آینده با ۱۸ تیم برگزار شود تا هیچ تیمی سقوط نکند و از لیگ یک، دو تیم به لیگ برتر صعود کنند. درباره قهرمان و تیم‌های آسیایی فدراسیون فوتبال تصمیم گیر است و ما نمی‌توانیم بگوییم چه کار کنند. فدراسیون به عنوان متولی باید تصمیم گیری کند که کدام تیم‌ها به لیگ قهرمانان آسیا بروند.

این عضو کانون مربیان در واکنش به اینکه ممکن است تیم‌های پنجم و ششم به خاطر نرفتن به آسیا اعتراض کنند چون شانس کسب سهمیه را دارند، گفت: در فوتبال چیزی صددرصد نیست. تیم ششم جدول می‌گوید می‌توانست سهمیه را بگیرد اما این اتفاق قطعی نیست. شاید از همین رتبه هم پایین‌تر می‌رفت. در فوتبال گارانتی وجود ندارد که مثلا تیم شش سهمیه بگیرد. تصمیم گیری درباره این مسائل بر عهده ما نبود.وی خاطرنشان کرد: از طرفی مشخص نیست لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده برگزار شود. مسابقات فصل جاری هم روی هوا است. ما پیشنهاد کردیم هواداران تا سفید شدن وضعیت به ورزشگاه نروند چون امکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی دشوار است.
درخشان تاکید کرد: هدف از این نامه نگاری این بود که تکلیف تیم ها، مربیان و بازیکنان مشخص شود و از این وضعیت بیرون بیایند. اگر مسابقات را مختومه اعلام کنیم، همه تکلیف خود را می‌دانند و می‌توانند مثلا برای دو ماه آینده برنامه ریزی کنند. الان برنامه مشخص نیست.این عضو کانون مربیان فوتبال ایران در واکنش به اینکه آیا قرار است در اساس نامه جدید فدراسیون فوتبال کرسی مربیان را به خود اختصاص دهند، گفت: در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده و آقای ذوالفقارنسب دیداری را با آقای نبی داشتند و نتیجه نهایی منوط به برگزاری یک جلسه دیگر میان طرفین شده است. فکر می‌کنم تا سه هفته آینده اتفاقات خوبی رخ می‌دهد.