به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۱۷ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : ۲۱۳۸۲۰

بلاتکلیفی فوتبال در آستانه هفتادمین روز

گروه ورزشی: رقابت‌های لیگ برتر فوتبال پس از بازی‌های هفته بیست و یکم، متوقف شد و همچنان سرنوشت نوزدهمین دوره لیگ مشخص نیست.
بلاتکلیفی فوتبال در آستانه هفتادمین روز
رقابت‌های لیگ برتر فوتبال به دلیل شیوع ویروس کرونا، پس از بازی‌های هفته بیست ‌و یکم متوقف شد و تیم‌های حاضر در این مسابقات همچنان تکلیف نهایی خود برای از سرگیری لیگ نوزدهم را نمی‌دانند. آخرین بازی برگزار شده از لیگ نوزدهم در تاریخ ۹ اسفند سال ۹۸ بود و حالا ۶۷ روز از بلاتکلیفی باشگاه‌ها و علاقه‌مندان به فوتبال می‌گذرد.

بلاتکلیفی فوتبال پس از جلسه وزارت ورزش و بهداشت
با دستور ستاد مبارزه با کرونا در کشور، از روز دوشنبه (۱۶ اردیبهشت) فعالیت برخی از رشته‌های ورزشی انفرادی در ۱۳۲ شهر که وضعیت بهتری نسبت به دیگر نقاط کشور داشتند، آغاز شد و با اعلام مهرزاد خلیلیان، سرپرست فدراسیون پزشکی‌ورزشی، وزارت ورزش، به دنبال دریافت مجوز برای سایر رشته‌هاست. علاقه‌مندان به فوتبال بیش از هر چیزی به دنبال تاریخ دقیق آغاز تمرینات تیم‌ها و مسابقات لیگ نوزدهم هستند، اما صحبت‌های خلیلیان پس از جلسه‌ای که ابتدای هفته بین وزارت ورزش و وزارت بهداشت برگزار شد، از ادامه این بلاتکلیفی حکایت داشت.

صحبت‌ نگران کننده "مهدی" برای اهالی فوتبال
در حالی که روز‌های گذشته زمزمه‌هایی مبنی بر آغاز تمرینات تیم‌ها در تاریخ ۱۵ اردیبهشت و از سرگیری لیگ نوزدهم در تاریخ ۶ خرداد (پس از ماه مبارک رمضان) به گوش می‌رسید، سهیل مهدی، سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فدراسیون فوتبال، صحبت‌هایی مطرح کرد که تا حدودی بوی لغو کامل لیگ‌های فوتبال می‌داد. مهدی روز یکشنبه گفت: شاید تاریخی که اعضای ستاد مبارزه با کرونا برای شروع تمرینات اعلام می‌کنند، به درد ما نخورد و منجر به لغو رقابت‌ها شود.

نظرات متفاوت تیم‌های حاضر در لیگ
در این بین، تیم‌های حاضر در لیگ هم نظرات خود را به صورت رسمی و غیر رسمی نسبت به وضعیت موجود اعلام کردند. شنیده می‌شد، ۱۴ تیم از ۱۶ تیم حاضر در لیگ، با ارسال نامه‌ای رسمی به سازمان لیگ، خواستار لغو کامل مسابقات هستند، اما پرسپولیس، صدر نشین فعلی لیگ، به صورت رسمی اعلام کرد که با لغو لیگ نوزدهم مخالف است. این اختلاف نظر بین تیم‌های حاضر در لیگ، چندان دوستانه و مسالمت‌آمیز هم نبود و افشین پیروانی، سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس از مسئولان سایر تیم‌ها درخواست کرد، نظر خود برای تعیین تکلیف لیگ را طبق رتبه جدول‌شان عنوان نکنند.

وضعیت در دیگر کشورها چگونه است؟ 
فصل جدید مسابقات "کی‌لیگ" در کره‌جنوبی، در تاریخ ۸ می‌ مصادف با ۱۹ اردیبهشت رسما با بازی چونبوک موتورز، مدافع عنوان قهرمانی و سوان سامسونگ برگزار خواهد شد تا کره جنوبی نخستین کشوری باشد که بعد از تعطیلی مسابقات بخاطر کرونا، بازی‌های فوتبال را از سر می‌گیرد. در بین اروپایی‌ها، تاکنون لیگ‌های لوشامپیونه فرانسه و اردیویسه هلند به صورت کامل لغو شدند و در آرژانتین هم همین اتفاق رخ داده است. در ایتالیا با وجود احتمال لغو کامل لیگ، بسیاری از تیم‌ها از این هفته تمرینات خود را آغاز خواهند کرد در خلیج فارس هم قطری‌ها به دنبال لغو کامل لیگ هستند، اما از عربستان خبر می‌رسد که از مرداد، ادامه رقابت‌های فوتبال در این کشور، از سر گرفته می‌شود.

کارشناسان فوتبال در ایران چه نظری دارند؟
کش و قوس‌ها فراوان در ایران برای تعیین تکلیف رقابت‌ها لیگ، با واکنش‌های کارشناسان فوتبال همراه شده است. کانون مربیان هم بیانیه‌ای صادر و در این بیانیه، با برگزاری رقابت‌های لیگ مخالفت کرد. اما چیزی که بیش از همه باید مد نظر قرار بگیرد تعیین تکلیف وضعیت تیم‌های حاضر در لیگ است.

سود باشگاه‌ها از لغو ادامه لیگ نوزدهم
هواداران پرسپولیس، نمی‌خواهند چهارمین قهرمانی متوالی تیم‌شان، آن هم با اختلاف ۱۰ امتیازی به وجود آمده با رقبا خدشه‌دار شود و از طرفی،‌ شاید تیم‌های انتهایی جدولی هم چندان از تعطیلی رقابت‌ها ناراحت نباشند. همچنین ادامه برگزاری رقابت‌ها می‌تواند برای مدیران تیم‌های حاضر در لیگ، هزینه‌هایی داشته باشد. هزینه‌های پرواز، هتل، تمرینات و ... در صورت لغو کامل لیگ، در حساب باشگاه‌ها باقی می‌ماند و می‌تواند اتفاق خوبی برای باشگاه‌های نسبتا بدون درآمد ایران باشد.به هر‌حال همچنان اهالی فوتبال در ایران منتظر تصمیم نهایی ستاد مبارزه با کرونا، وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال هستند اما بدون شک، تصمیم نهایی، موافقان و مخالفان خودش را خواهد داشت.
برچسب ها: فوتبال ایران