به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۲:۲۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۱۷ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۲۱۳۸۳۸

آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان

گروه جامعه: آمار رسمی مبتلایان به کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۳ میلیون و ۶۸۸ هزار نفر و شمار قربانیان آن به بیش از ۲۵۵ هزار نفر رسیده است.
آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان
سخنگوی وزارت بهداشت ایران با اشاره به شناسایی ۱۳۲۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به  ۹۹هزار و ۹۷۰ نفر رسید.کیانوش جهانپور در خصوص آخرین وضعیت بروز و فوتی ناشی از کرونا در کشور گفت: از ۱۵ تا ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۳۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.جهانپور گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۶۳۴۰ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت ایران ادامه داد: تا کنون ۸۰ هزار و ۴۷۵ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.وی افزود: ۲۶۸۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: تا کنون ۵۱۹ هزار و ۵۴۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.«یورونیوز» آخرین آمار شیوع ویروس کرونا را در روز سه‌شنبه ۵ مه ۲۰۲۰ مصادف با ۱۶ اردیبهشت را منتشر کرده که در ادامه می‌خوانید.در حالی که برخی از کشورها از جمله ایالات متحده آمریکا، ایتالیا و اسپانیا از آغازین روز هفته جاری اقدام به کاهش بخشی از محدودیت‌های اجتماعی وضع شده برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا کرده‌اند، آمارهای جهانی از افزایش روزافزون شمار مبتلایان و قربانیان این ویروس مرگبار خبر می‌دهد.بر اساس آخرین گزارش‌ها، آمار رسمی مبتلایان به کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۳ میلیون و ۶۸۸ هزار نفر و شمار قربانیان آن به بیش از ۲۵۵ هزار نفر رسیده است.ایالات متحده آمریکا با بیش از یک میلیون و ۲۱۸ هزار مبتلا و بیش از ۷۰ هزار قربانی، بیش از هر کشور دیگری در جهان از گسترش این ویروس آسیب دیده است و پس از آن نیز کشور اسپانیا با دست‌کم ۲۴۸ هزار مبتلا و بیش از ۲۵ هزار قربانی قرار دارد.ایران که زمانی در جدول جهانی کشورهای درگیر با این بیماری در رتبه چهارم بود اکنون با اتکا به آمار رسمی وزارت بهداشت، در جایگاه دهم جدول قرار دارد. با این وجود مقامات این کشور بویژه مسئولان در تهران درباره احتمال افزایش دوباره آمار مرگ و میر در صورت عدم رعایت توصیه‌های پیشگیرانه هشدار داده‌اند.

شمار قربانیان ویروس کرونا در فرانسه به بیش از ۲۵ هزار نفر رسید
شمار مبتلایان ویروس کرونا در فرانسه تا بامداد سه‌شنبه به حدود ۱۷۰ هزار نفر و شمار قربانیان به بیش از ۲۵ هزار نفر رسید. از این تعداد بیش از ۱۵ هزار و ۸۰۰ نفر در بیمارستان‌ها جان باخته‌اند و بیش از ۹ هزار و ۳۰۰  نفر نیز در مراکز نگهداری سالمندان فوت کرده‌اند.آمار روز افزون شمار مبتلایان و قربانیان کرونا در فرانسه باعث شده است که با وجود اصرار ادوارد فیلیپ، نخست وزیر این کشور، سنای فرانسه عصر دوشنبه درخواست دولت برای کاهش سطح قرنطینه را رد کنند.

نیوزیلند؛ شمار مبتلایان جدید کرونا برای دومین روز پیاپی صفر شد
دولت نیوزیلند روز سه‌شنبه اعلام کرد که برای دومین روز پیاپی هیچ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در این کشور به ثبت نرسیده است.

وضعیت اضطراری در فلسطین تا ۵ ژوئن تمدید شد
در پی افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وضعیت اضطراری در این منطقه را تا ۵ ژوئن تمدید کرد.اولین بار دو ماه پیش از این وضعیت اضطراری در سرزمین‌های فلسطینی حاکم شد و مردم به جز برای انجام کارهای ضروری، اجازه خروج از خانه را نداشتند. گذرگاه‌های مرزی با اردن و اسرائیل نیز بسته شدند. شمار مبتلایان به کرونا در کرانه باختری رود اردن ۳۴۵ نفر بوده و تا کنون دست‌کم ۲  نفر نیز بر اثر این بیماری جان باخته‌اند. در نوار غزه نیز که تحت کنترل گروه حماس است، تا کنون ۱۷ مبتلای به کووید ۱۹ شناسایی شده‌اند.