به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۰:۰۸
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ساعت ۰۳:۰۲
کد مطلب : ۲۱۳۸۵
به خاطر مواضع تند علیه اوباما

شيمون پرز هم از نتانياهو انتقاد كرد!

گروه بين‌الملل: شیمون پرز، رئیس‌جمهور رژيم اسرائیل، بنیامین نتانیاهو و دیگر اعضای دولت او را به رعایت "اعتدال" در انتقاد از باراک اوباما دعوت کرد.
شيمون پرز هم از نتانياهو انتقاد كرد!
بنیامین نتانیاهو (نخست‌وزير) و دیگر مقام‌های دولت او در هفته‌های اخیر باراک اوباما و همکاران او را در ارتباط با مذاکرات هسته‌ای با ایران و نیز مذاکرات صلح با فلسطینی‌ها زیر حملات شدید انتقادی خود گرفته‌اند. شدت این حملات به حدی است که رئیس‌جمهور اسرائیل را به واکنش واداشت و پرز خواستار کاهش این حملات و تعدیل مواضع مقام‌های دولت نتانیاهو شد.

به گزارش خبرگزاری آلمان، شيمون پرز به دولت نتانیاهو هشدار داد که "ما نباید اهمیت دوستی آمریکا را دست‌کم بگیریم". پرز افزود: ما باید بخاطر داشته باشیم که آمریکایی‌ها نیز از برخی مسائلی مطلع هستند و این تنها ما نیستیم که از همه‌چیز خبر داریم. در روزهای اخیر اظهارات تند نتانیاهو درباره مذاکرات هسته‌ای غرب با ایران خشم آمریکایی‌ها را برانگیخته است. نتانیاهو در گفت‌وگو با رسانه‌های آمریکا امکان توافق موقت غرب با ایران برای کاهش تنش با این کشور را "بد و بسیار بد" و "اشتباه تاریخی" ارزیابی کرده بود.

در همین‌حال نزدیک به دو سوم شهروندان اسرائیل مخالف توافق موقت با ایران در جریان مذاکرات هسته‌ای هستند. بر اساس نظرسنجی روزنامه در اسرائیلی "هیوم" که نتایج آن ديروز جمعه در این روزنامه منتشر شد بیش از ۶۵ درصد اسرائيلی‌ها مخالف چنین توافقی با ایران هستند. بیش از ۵۲ درصد پرسش شوندگان اسرائیلی موافق آنند که در صورت عملی شدن یک "توافق بد با ایران" اسرائيل باید به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله کند. ۲۶ درصد از نظردهندگان با چنین حمله‌ای مخالف بودند. بیش از ۶۸ درصد پرسش‌شوندگان گفته‌اند که در یک وضعیت اضطراری، نیروهای نظامی اسرائیل استعداد لازم برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را دارا هستند!