به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : ۲۱۴۰۶

با پرنده‌های مهاجر‌ مهربان باشیم

گروه جامعه:​ معاون محیط طبیعی و منابع زیستی اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه، از ورود پرنده‌های مهاجر به تالاب‌ها و آبگیرهای استان خبر داد و گفت: مردم هوای پرنده‌های مهمان را داشته باشند.
با پرنده‌های مهاجر‌ مهربان باشیم
کاظم علی‌زاده اظهار کرد: ورود پرنده‌های مهاجر از اوایل هفته جاری به استان آغاز شده و ظرف هفته‌های آینده تعداد پرنده‌های مهاجری که به استان وارد می‌شوند، بیشتر خواهد شد. وی افزود: اردک سانان، غاز خاکستری، حواصیل ها و باکلان‌ها از جمله این پرند‌ه‌ها هستند. به گفته این مسئول، اردک سانان و غازهای خاکستری در محدوده سد سلیمان شاه، اردک سانان و حواصیل‌ها در سراب شیان و اردک‌ها و باکلان‌ها در تالاب هشیلان ساکن شده‌اند. معاون محیط طبیعی و منابع زیستی اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه ادامه داد: برخی دیگر از پرنده‌های مهاجر نیز با توجه به شرایطی که دارند، در سایر آبگیرها استان ساکن می‌شوند.

علی‌زاده معتقد است: برخی از این پرنده ها از مرز عراق و یا مناطق سردسیر سیبری و شوروی که شرایط آب و هوایی و غذایی مناسبی در فصل سرد ندارند، وارد استان می‌شوند و زمان ماندگاری آنها در استان کرمانشاه کاملا مشخص نیست. وی خاطرنشان کرد: برخی از این پرنده‌ها ممکن است بنا به دلایلی از جمله ناتوانی در پرواز ‌یا مناسب بودن شرایط زیستی در استان ماندگار و بومی شوند و اقدام به جوجه ریزی کنند. معاون محیط طبیعی و منابع زیستی اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه این پرنده‌های مهاجر را سرمایه‌های طبیعی و جهانی و متعلق به همه دانست و از مردم خواست با این پرنده‌ها مهربان باشند. علی‌زاده تصریح کرد: از آنجایی‌که در فصل سرد سال این پرنده‌ها ممکن است برای تهیه غذای خود با مشکل مواجه باشند، انتظار می رود مردم در خصوص تغذیه آنها را حمایت کنند.
مرجع : ايسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *