به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۸:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۲۱۴۱۲

مکانیزم انتخاب بهترین بازیکن سال آسیا

گروه ورزشی: عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت که شانس نکونام برای کسب عنوان بهترین بازیکن سال آسیا به اندازه دو رقیب دیگرش است.
مکانیزم انتخاب بهترین بازیکن سال آسیا
رحماني درباره دستاوردهای سفر شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و احتمال تاثیر این سفر در افزایش سهمیه لیگ قهرمانان و اعطای میزبانی جام ملت‌ها به ایران اظهار داشت: من در جریان مذاکرات انجام شده نیستم اما سفر به کشورهای عضو، یک امر طبیعی است و رئیس کنفدراسیون اصولا در این سفرها قول خاصی نمی‌دهد.

وی افزود: برای تعیین سهمیه‌های لیگ قهرمانان و بحث میزبانی جام ملت‌ها تمامی گزارش‌ها به کمیته اجرایی داده شده و این کمیته به همراه کمیته مسابقات بررسی نهایی را انجام می‌دهند. درباره افزایش سهمیه‌ها جلسه کمیته مسابقات 25 تا 27 نوامبر(4 تا 6 آذر) برگزار و مشخص خواهد شد که سهمیه کشورها در لیگ قهرمانان چه تغییری خواهد کرد. عضو کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا تصریح کرد: افزایش سهمیه لیگ قهرمانان یا میزبانی جام ملت‌ها موضوعی نیست که قابل بحث و مذاکره باشد بلکه امکانات و شرایط کشورهاست که در نهایت تعیین کننده خواهد بود.

رحمانی در مورد نظر تاج درباره قطعی شدن 4 سهمیه ایران با توجه به افزایش تعداد ورزشگاه‌های درجه A ایران خاطرنشان کرد: حرف تاج در مورد مقایسه امتیازات درست است و با این شرایط ایران اگر در سایر بخش ها هم شرایط خود را حفظ کرده باشد با بهبود امتیاز ورزشگاه‌ها می‌تواند امتیاز بیشتری کسب کند اما موضوع دیگری که باید به آن توجه کرد مقایسه شرایط ایران با سایر کشورهاست و اینکه آنها چه اندازه پیشرفت کرده‌اند.

وی یادآور شد: کشورهای آسیایی برمبنای امتیازات کسب شده رده بندی می‌شوند و سپس آن رده بندی ملاک تعیین سهمیه های لیگ قهرمانان خواهد بود. عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا در ادامه در توضیح مکانیزم انتخاب بازیکن برتر آسیا به تسنیم گفت: در این مرحله امتیاز بازیکنان برمبنای بازی‌های آسیایی مانند مقدماتی جام ملت‌ها و لیگ قهرمانان آسیا و همچنین دیدارهای فیفا که مسابقات انتخابی جام جهانی است دسته بندی خواهد شد. امتیازات بازیکنان در مجموع این دیدارها و البته تعداد دفعاتی که به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شده‌اند در این میان تاثیرگذار خواهد بود.

رحمانی تاکید کرد: نکونام، «ژنگ ژی» از چین و «ها دائه سونگ» از کره با همین روند انتخاب شدند. دعوت نامه نکونام برای مراسم هم روز گذشته(جمعه) برای او ارسال شده و او می تواند در این مراسم با یک همراه که هزینه اش برعهده AFC خواهد بود، حضور پیدا کند. مراسم انتخاب بازیکن برتر روز 26 نوامبر(5آذر) برگزار خواهد شد و امتیاز نهایی بازیکنان تا آن روز تعیین می شود. به عنوان مثال حتی امتیاز 2 بازی ایران مقابل تایلند و لبنان برای نکونام محاسبه خواهد شد.

وی ادامه داد: امتیازات کمیته فنی هم در انتخاب بازیکن برتر آسیا تعیین کننده است، آنها رای خود را پیش از 5 آذر اعلام می کنند و بازیکن برتر معرفی می شود با این حال برای حفظ جذابیت مراسم و توجه افکار عمومی نام بازیکن سال آسیا در مراسم ویژه اعلام می‌شود. صبح روز پنجم آذر جلسه کمیته اجرایی در کوالالامپور مقر AFC برگزار و عصر همان روز برترین های سال 2013 قاره آسیا معرفی می شوند.

عضو کمیته مسابقات AFC در مورد شانس نکونام برای کسب عنوان فوتبالیست برتر سال 2013 با توجه به صعود ایران به جام جهانی و رسیدن استقلال به نیمه نهایی لیگ قهرمانان به تسنیم گفت: شرایط بازیکن کره ای هم همینگونه است، ضمن آنکه بازیکن چینی هم با گوانگژو به قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا رسیده بنابراین هر بازیکنی به اندازه خودش شانس دارد و نمی توان شانس نفری را بیشتر از بقیه دانست. رحمانی درباره معرفی فهرست رویایی بازیکنان فوتبال آسیا که به AFC منتسب شده بود تاکید کرد: از این موضوع و اینکه چنین فهرستی اعلام شده یا نه اطلاعی ندارم.