به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۰:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۲۱۴۴۳

بازدید سفیر ژاپن از بورس کالای ایران

گروه اقتصادي: در راستای گسترش مناسبات بین المللی، سفیر و رییس بخش بازرگانی کشور ژاپن در ایران ضمن دیدار با مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران از تالار معاملات این بورس بازدید کردند.
بازدید سفیر ژاپن از بورس کالای ایران
حسین پناهیان، مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران در دیدار با هیأت عالیرتبه سفارت ژاپن، ضمن اشاره به تاریخچه تأسیس بورس کالا در ایران به تشریح قوانین ومقررات، ساختار نظارتی، محصولات پذیرش شده، فرآیند تسویه و پایاپای، نحوه معاملات در تالار صادراتی و نقش بورس کالای ایران در اقتصاد ملی و بازار سرمایه پرداخت. بر اساس این گزارش، کوجی هاندا، سفیر ژاپن در این دیدار با اشاره به فعالیت بورس‌های کالایی در ژاپن که از جمله قدیمی ترین بورس‌های کالایی در جهان به شمار می‌روند، بر حوزه‌های بالقوه همکاری مشترک بین بورس کالای ایران و بورس‌های کالایی ژاپن بویژه در زمینه آموزش و تبادل فن‌آوری تاکید کرد.

همچنین در این دیدار مدیرعامل بورس کالای ایران و سفیر ژاپن از فراهم کردن بستر مناسب برای ارتباط کارگزاران بورس‌های کالایی ژاپن و ایران و همچنین آشنایی شرکت‌ها و تولیدکنندگان ژاپنی و ایرانی با معاملات در بورس‌های کالایی دو کشور استقبال کردند. در پایان این دیدار، نشان بورس کالای ایران توسط دکتر پناهیان به سفیر ژاپن اهدا شد. بورس کالای ایران در راستای گسترش مناسبات بین المللی و توسعه ارتباطات با بورس‌های جهان، تعامل و همکاری با سفارتخانه‌های سایر کشورها را در دستور کار خود قرار داده است و دیدار سفیر ژاپن از بورس کالای ایران نیز در این راستا صورت گرفت.
مرجع : ايسنا