به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۲۱ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب : ۲۱۴۴۶۴

احتمال آغاز ترم تحصیلی جدید از بهمن ماه

گروه جامعه: معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس گفت: با توجه به اینکه ممکن است سازمان سنجش نتایج کنکور را دیرتر از سال‌های قبل اعلام کند احتمال دارد ترم تحصیلی جدید را از بهمن ماه آغاز کنیم.
احتمال آغاز ترم تحصیلی جدید از بهمن ماه
محمدرضا کلباسی مسجدشاهی معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس  درباره آخرین تصمیمات گرفته شده برای زمان برگزاری مصاحبه پذیرفته شدگان دکتری، گفت: شهریور ماه را برای مصاحبه دکتری خالی گذاشته ایم. به دلیل اینکه امسال کنکور دکتری نسبت به سال قبل در موعد مقرر برگزار نشد، مصاحبه در شهریور برگزار خواهد شد.
معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس اظهار کرد: قطعا آزمون‌های پایان ترم را به شهریور ماه موکول نمی‌کنیم؛ چرا که می‌خواهیم این ماه را برای برگزاری مصاحبه دکتری خالی نگه داریم.

در سال تحصیلی جدید با مشکل خوابگاه مواجه خواهیم بود
او در ادامه درباره آخرین تصمیمات دانشگاه برای ورود دانشجویان جدید، تاکید کرد: هنوز روی اینکه دانشجویان جدید مهر وارد دانشگاه شوند یا بهمن بحث و مذاکره است. با توجه به اینکه ممکن است سازمان سنجش نتایج را دیرتر از سال‌های قبل اعلام کند احتمال اینکه ترم تحصیلی را از بهمن آغاز کنیم زیاد است.کلباسی گفت: در صورتی که سازمان سنجش تا اوایل و یا پایان مهر نتایج کنکور را اعلام کند تا زمانی که بخواهیم فرآیند ثبت نام را شروع کنیم قطعا مهر را از دست می‌دهیم. ممکن است تراکم فارغ التحصیلان سال‌های قبل را نیز داشته باشیم که به دلیل شیوع کرونا فارغ التحصیل نشده‌اند و با مشکل خوابگاه هم مواجه خواهیم بود. در این صورت احتمال شروع ترم تحصیلی در بهمن ماه وجود دارد. اما هنوز به هیچ قطعیتی نرسیده ایم، نمی‌توانیم بگویم شروع کلاس‌ها اول مهر است یا بهمن ماه و باید ببینیم شرایط به چه نحوی پیش می‌رود.معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس، افزود: بر اساس برنامه ریزی‌هایی که صورت گرفته انتخاب واحد ترم مهر ماه از ۱۰ تا ۱۴ شهریور است و کلاس‌ها از ۲۹ شهریور ماه شروع می‌شود. ۱۴ تا ۱۵ مهر ماه نیز بازه زمانی حذف و اضافه است.

برگزاری ۱۰۰ جلسه دفاع مجازی در دانشگاه تربیت مدرس
او در ادامه درباره روند برگزاری دفاعیه‌های مجازی، گفت: دفاعیه‌های مجازی در دانشگاه تربیت مدرس به خوبی پیش می‌رود و تاکنون ۱۰۰ دفاع مجازی در دانشگاه برگزار کرده ایم. دانشجویان و دانشکده‌ها همکاری خوبی در این زمینه انجام داده اند.