به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۲:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : ۲۱۴۵۰

پروتئین بلدرچین بيشتر از دیگر پرندگان است

گروه علمي: معاون بهبود امور دام جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به میزان پروتئین موجود در گوشت بلدرچین نسبت به دیگر پرندگان، گفت: بیشتر انواع اسیدهای آمینه کمیاب در گوشت این پرنده یافت می‌شود.
پروتئین بلدرچین بيشتر از دیگر پرندگان است
«برزو هیبتیان» با اشاره به تولید بلدرچین افزود: هم‌اکنون یک واحد تولید بلدرچین در شهرستان فارسان فعال است. وی با بیان این‌که واحد تولید بلدرچین فارسان یک سیستم بسته است، تصریح کرد: در این واحد همه‌ی مراحل تخم‌گذاری، جوجه‌کشی، جداسازی جوجه‌ها، کشتار و بسته‌بندی بلدرچین انجام می‌شود. معاون بهبود امور دام جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ظرفیت این واحد را 66 هزار قطعه دانست و گفت: در این مرکز ماهانه دو تن گوشت بلدرچین تولید می‌شود که همه‌ی آن در استان به مصرف می‌رسد.

هیبتیان هم‌چنین با اشاره به خواص تخم بلدرچین تصریح کرد: در این مرکز سالانه حدود 500 کیلوگرم تخم بلدرچین تولید می‌شود که از این تعداد حدود 30 درصد تخم‌ها که از لحاظ ظاهر سالم‌تر هستند در خود آن واحد تولیدی برای تولید جوجه مصرف می‌شوند و 70 درصد دیگر نیز در بازار به فروش می‌رسد. وی با اشاره به مقوی و خوش طعم بودن گوشت بلدرچین نسبت به گوشت پرندگانی چون مرغ، خروس، اردک و غاز، تصریح کرد: میزان چربی گوشت این پرنده بسیار کم و میزان پروتئین موجود در آن نسبت به پروتئین گوشت دیگر پرندگان و نشخوارکنندگان معمولی 5 تا 10 درصد بیشتر است برهمین اساس بیشتر انواع اسیدهای آمینه کمیاب در گوشت این پرنده یافت می‌شود.

معاون بهبود امور دام جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری بلدرچین را منبع نیاسین، فسفر، مس، روی، آهن، سلنیوم و غنی از انواع ویتامین‌های گروه B دانست و افزود: وجود املاح موجود در گوشت بلدرچین سبب شده که آن برای امراضی چون آسم، تشنج، فشار خون، ضعف اعصاب و یا در مواردی ناراحتی‌های روانی، عقب‌افتادگی جسمی هم‌چنین بی‌خوابی استفاده شود. به گفته‌ هیبتیان، در بیشتر نقاط دنیا پزشکان برای افراد مسن و از کارافتاده که احتیاج مبرمی به بازیابی سلامت و شادابی روحی و جسمی دارند مصرف گوشت بلدرچین را تجویز می‌کنند.
مرجع : ايسنا

مهدی 92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۳:۴۳
قیمتش چند برابر است ؟ (169952)
نفيس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۷:۵۵
كيلويي 12 تومن (170176)