به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۲۲ ساعت ۲۳:۴۰
کد مطلب : ۲۱۴۶۹۸

چین به‌دنبال سرقت تحقیقات واکسن کرونا

چین به‌دنبال سرقت تحقیقات واکسن کرونا
گروه بین الملل: روزنامه‌های آمريکايی گزارش داده‌اند که اف‌بی‌آی و نهادهای امنیت سایبری آمریکا معتقدند هکرهای چینی تلاش می‌کنند تا تحقیقات مربوط به تولید واکسن مقابله با ویروس کرونا را سرقت کنند.
روزنامه‌های وال‌استریت ژورنال و نیویورک تایمز گزارش دادند که اف‌بی‌آی و اداره امنیت میهن آمریکا قرار است در مورد خطر هکرهای چینی برای نهادهای دولتی و بخش خصوصی که مشغول تحقیق در مورد واکسن کرونا هستند یک اطلاعیه منتشر کنند.براساس گزارش این دو روزنامه آمریکایی، هکرهای چینی در عین حال اطلاعات مربوط به نحوه درمان و آزمایش بیماری کووید - ۱۹ را نیز هدف گرفته‌اند. این روزنامه‌ها در گزارش خود افزودند مقام‌های آمریکایی می‌گویند که این هکرها با دولت چین ارتباط دارند. مقامات آمریکایی گفته‌اند که این هشدار در روزهای آینده منتشر خواهد شد.
سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه این اتهامات را رد کرد و گفت پکن قاطعانه با حملات سایبری مخالف است.
او افزود: «ما در زمینه درمان کووید- ۱۹ در سطح جهان پیشرو هستیم. پخش شایعات و اخبار بدبینانه در مورد چین بدون ارائه هیچ سندی خلاف اخلاق است».  به گزارش خبرگزاری فرانسه، هشدار نهادهای امنیتی آمریکا تازه‌ترین مورد از متهم کردن هکرهای مرتبط با دولت‌های ایران، کره شمالی، روسیه و چین به انجام اقدامات زیان‌بار در بحران کروناست.
آمریکا و دولت‌های غربی در گذشته هکرهای وابسته به این دولت‌ها را به پخش اخبار جعلی، فرضیه‌های توطئه و حمله به مراکز علمی متهم کرده‌اند. روزنامه نیویورک تایمز در گزارش خود نوشته است: هشدار جدید آمریکا می‌تواند مقدمه‌ای برای ضد حمله نهادهای امنیتی و سایبری این کشور از جمله فرماندهی عملیات سایبری وزارت دفاع و یا آژانس امنیت ملی آمریکا باشد. دولت‌های آمریکا و بریتانیا هفته گذشته در پیامی مشترک، درباره افزایش حملات سایبری به نهادها و کادر پزشکی فعال در زمینه مقابله با ویروس کرونا هشدار داده و این حملات را به «شبکه‌های تبهکار مرتبط با دولت‌ها» نسبت دادند. مرکز امنیت سایبری بریتانیا و آژانس امنیت سایبری و زیرساخت‌های آمریکا گفتند که در هفته‌های اخیر حملات هکرها برای کشف اسم رمز حساب‌های کاربری در نهادهای پزشکی و مراکز پژوهشی افزایش یافته است.
برچسب ها: واکسن کرونا