به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۳۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۲۳ ساعت ۰۰:۰۷
کد مطلب : ۲۱۴۷۰۰

شیوه جدید قیمت‌گذاری خودرو با ۳ روش

شیوه جدید قیمت‌گذاری خودرو با ۳ روش
گروه اقتصادی: شیوه قیمت گذاری خودرو در جلسه ستاد تنظیم بازار مشخص شد.
 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، عباس قبادی دبیر ستاد تنطیم بازار کشور درباره قیمت گذاری خودرو اظهار کرد: با توجه به دستور مقام عالی وزارت صمت و تاکید بر تعیین شرایط واگذاری خودرو امروز به صورت ویژه این موضوع مطرح و ارزیابی شد.  ما با همکاری شورای رقابت، سازمان حمایت و معاونت صنایع موضوعات مختلفی  از جمله قیمت و شیوه‌های فروش را مورد ارزیابی قرار داده ایم. او گفت: سیستم ثبت نام و فروش مشخص شد، هر کد ملی با الزام گواهی نامه و سن بالای ۱۸ سال می‌تواند تنها یک خودرو ثبت نام کند، همچنین خودرو در رهن خواهد ماند و شرایط خاصی برای فروش مقرر می شود. مهدی صادقی نیارکی سرپرست معاونت صنایع وزارت صمت نیز گفت: روش‌های مختلفی برای عدالت در توزیع در نظر گرفته شده است. باید در برنامه مشخص بتوانیم خودرو را که کالایی مصرفی است نه سرمایه‌ای، به دست مصرف کننده واقعی برسانیم. نگاه واسطه گری حذف خواهد شد. مردم نباید در فضای هیجانی بازار قرار بگیرند و حباب قیمتی خواهد ترکید.
  • ۳ روش فروش خودرو مشخص شد
او گفت: ۳ روش که شامل فروش فوق‌العاده، پیش فروش و مشارکت در تولید است که با توجه ویژه در زمان تحویل به دست مردم خواهد رسید. یک هفته سایت باز خواهد بود تا مردم وارد سایت شده و مراحل اخذ وجه را طی کنند، این فرآیند به کسانی اختصاص خواهد داشت که طی ۳ سال گذشته از این خدمات استفاده نکرده باشند؛ بعد از این کار چنان چه تعداد ثبت‌نام کنندگان کافی باشد بدون سود مشارکت و ۳ ماهه تحویل خواهیم داد و در صورت بالا رفتن تعداد طی قرعه کشی افراد مشخص می‌شوند، این روش فروش فوق‌العاده نامیده می‌شود.
  • خودروسازها ملزم به ارائه برنامه ۳ ماهه شدند ؛ حداکثر سود در بازار آزاد خودرو ۱۰ درصد 
در ادامه عباس تابش رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان با تاکید بر این که خودروهای معوق با قیمت از پیش تعیین شده ارایه خواهد شد، تصریح کرد: خودروسازها برنامه ۳ ماهه ارایه خواهند کرد تا رعایت سیستم ۶۰ به ۴۰ را بررسی کنیم، قرار است تا بر عملیاتی شدن نحوه فروش و شرایط ثبت نام هم به طور مداوم نظارت شود. او  گفت: تمام خودروها باید با درج قیمت به فروش برسد. قیمت خودروها در بازار آزاد می‌تواند حداکثر ۱۰ درصد بالا تر از قیمت کارخانه باشد و با فروشندگان با قیمت بالاتر برخورد خواهد شد، صحت سنجی شخص، خودرو عرضه شده، احتکار و اختفا مورد توجه قرار خواهد گرفت. قیمت درب کارخانه به علاوه ۱۰ درصد حداکثر قیمت فروش در بازار خواهد بود.
 

۱۳۹۹/۰۲/۲۳ ۱۰:۰۴
تاریخ ثابت کرده این گونه تصمیمات تا زمانی که واردات آزاد نگردد نه تنها راه گشا نیست که وضعیت را بدتر خواهد کرد (367006)
۱۳۹۹/۰۲/۲۳ ۱۲:۳۴
باور کنید جز خراب کردن و بهم زدن معادلات هیچ هنری ندارند، (367011)
۱۳۹۹/۰۲/۲۴ ۱۲:۵۸
بعیده بتوانند مدیریت کنند . (367037)