به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۲۳ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۲۱۴۷۰۶

حاصل یک نظام بسته فرهنگی «تتلو» می‌شود

حاصل یک نظام بسته فرهنگی «تتلو» می‌شود
گره جامعه: عباس عبدی معتقد است نباید نگران چند میلیون بازدید کننده لایو افرادی مثل تتلو بود، اگر فضای جامعه باز شود، خود مردم او را پس خواهند زد.

این فعال رسانه‌ای در پاسخ به این سوال که چطور مردم و خاصه نسل جدید از اصولگرا و اصلاح طلب عبور می کنند، صداوسیما کنار زده می شود و یکباره کسی مثل تتلو رکورد میلیونی لایو را می زند، گفت: در مورد تتلو باید بگویم که شما در کل کشورهای دنیا این تیپ آدم را سراغ دارید؟ من ندارم! این فقط می تواند در ایران به وجود آید چون یک نظام بسته فرهنگی درست کرده اند که ته آن تتلو می شود. اگر شما فضای فرهنگی را باز کنید خود این جامعه در برابر او واکنش نشان می دهد. چرا الان در برابر او واکنش نشان نمی دهند؟ اصلا نگران چند میلیون لایو تتلو نباید بود. مثلا شما یک فیلم ایکس منتشر کنید، چقدر دیده می شود؟ اصلا اتفاق خاصی برای جامعه نمی افتد. ما باید آنجاهایی که عمق دارد را حفظ کنیم. مثلا زمانی که مطالب من خواننده زیادی پیدا می کند خودم شک می کنم که نکند درجایی اشکالی داشته ام که خواننده ها زیاد شده اند.

عبدی گفت: شما الان یک یادداشت بنویسید که کسی در آن ۲ حرف بی ادبی بزند، عین بمب می ترکد و هزاران نفر فوری آن را می خوانند اما یادداشتی بنویسید و حرفهای فلسفی و علمی در آن بنویسید خیلی کم خوانده می شود، بنابراین اصلا نگران آن تعداد بازدیدکننده لایو تتلو نباشید. در سال ۹۲ و ۹۶ تلویزیون در زمان انتخابات چقدر بیننده داشت؟ کسی به رسانه های دیگر کار داشت؟ همان کار را باید تکرار کند. در حوزه فرهنگ آن رویه را تکرار کنند تا ببینیم چه کسی حاضر می شود خارج از آن را نگاه کند، همینطور در حوزه هنر، سینما، سیاست، اقتصاد و...!

عبدی با تاکید براینکه بحث ما سیاست زدایی نیست، گفت: بحث ما این است که مسیر طبیعی جامعه بسته شده است، شما مسیر طبیعی را برقرار کنید اگر کسی نخواست وارد سیاست بشود، نشود! به ما ارتباطی ندارد چون انتخاب خودش است. کسی هم خواست وارد شود، وارد شود! هرکسی باید انتخاب خوش را انجام دهد، مشکل اصلی این است که این جامعه مسیر طبیعی ندارد. نه در آزادی بیان، نه در نقد، نه در رسانه و نه در هیچ کجای دیگر مسیر طبیعی ندارد و ما داریم به شکل فاجعه باری عقب گرد می کنیم.
برچسب ها: عباس عبدی

سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۲/۲۳ ۱۵:۳۸
حرف شما را قبول ندارم که نباید از لایو تتلو ترسید
چون وقتی کسی لایو او را میبیند در ضمیر خود حرف های ناپسند تتلو ذخیره میشود وما در اینده نسلی راداریم که به فحاشی عادت کرده اند
البته به طور خلاصه گفته شد

و درباره ازادی بیان ‌. این را باید گفت که این نظام برپایه ازادی در اظهار نظرات منفی و مثبت ساخته شد و بعد ها از این قبیل شعار ها فراموش شده است
به نظر من تنها کسی که بیشترین ازادی را در اختیار مردم گذاشت رهبر بزرگ انقلاب است (367016)
.
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۲/۲۳ ۱۸:۲۷
این دقیقا حاصل آزادی فرهنگی است. آزادی فرهنگی در دو حالت به این روز می افتد. یکی بی هویتی فرهنگی و دیگری جهل. ایران رتبه بیستم در دسترسی به اینترنت و به تبع آن فضای مجازی و مصرف فرهنگی را دارد اما بیش از 70 درصد آن را فعالیت های ضد فرهنگی تشکیل میدهد که یک نمونه آن هم تتلو است.
اگر سرانه مطالعه ایرانیان (13 دقیقه) به اندازه فنلاند بود (113 دقیقه) قطعا اینجا جوانان بغ بغو نمیکردند! (367019)
۱۳۹۹/۰۲/۲۵ ۰۹:۱۱
کفتر بغ بغو می‌کنه نه جوان ابن ملت امیرتتلو اگه ایران بود بمبم می شد پس ..... نخور (367066)
۱۳۹۹/۰۲/۲۴ ۰۱:۱۵
این تتلو آخر حرومزاده بازیه (367025)
۱۳۹۹/۰۲/۲۵ ۰۱:۲۰
تتلو چکارت کرد ؟؟؟ (367054)
تو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۲/۲۴ ۱۴:۵۸
اگر قرار باشه اندازه حرف ما دست شما باشه کلامتش طبق سلیقه شما همین شما حرف بزن ما گوش کنیم،،، آزادی بیان ینی چی؟ یا که شما همین با ادبید ما بی یا که تو عمرتون فوش نشنیدید یا که اصلا نگفتین ازین حرفا بندگان برگزیده خدا همین شمایید........ (367039)
tatality
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۲/۲۴ ۲۱:۱۸
تتلو خودش حاصل مردمان بی عشق و قاضی ایرانه (367047)
۱۳۹۹/۰۲/۲۴ ۲۱:۵۷
تتلو رو ایران اینجوری کرد و اینجوری ساخت! اون به نابغه و موزیستین بود اما عقده و ازارایی که بهش رسوندن جهتشو عوض کرد.ایران خواننده ای رو از خودش متنفر کرد که یه روز به عشق این کشور اهنگ میخوند....تتلو هیچوقت درک نشد (367050)
۱۳۹۹/۰۲/۲۵ ۱۱:۱۷
تتلو با اون قیافه هچل هفتی که برای خودش درست کرده و او اسم مزخرفی که واسه خودش انتخاب کرده، معلومه که خیلی عقده ایه و میخواد که جلب توجه کنه (367074)