به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب : ۲۱۴۸۵

درخواست‌هاي جديد کانادا از ایران

گروه سياسي: وزیر امورخارجه کانادا در بیانیه‌ای رسمی از مقامات ایران خواست که عزم واقعی خود را برای انجام "تغییرات معنادار" در ایران نشان دهند. جان برد می‌گوید تغییر لحن دولت ایران به‌ تنهایی فایده‌ای ندارد.
درخواست‌هاي جديد کانادا از ایران

وی که در چند ماه اخیر موضعی سرسختانه در قبال دولت حسن روحانی، داشته در تازه‌ترین بیانیه خود در مورد شرایط ایران خواستار بهبود شرایط حقوق بشر و پایبندی ایران به تعهدات بین‌المللی‌اش شده است.
در این بیانیه ، از لحن و ادبیات تازه ایران پس از روی کار آمدن حسن روحانی و به‌خصوص سیاست هسته‌ای این کشور و آزادی تعدادی اندکی از زندانیان سیاسی استقبال شده است.
وزیر امورخارجه کانادا با اشاره به اینکه ''ما از نعمت ساده‌لوح بودن بی‌بهره‌ایم'' می‌افزاید: «ایستادن در مقابل دوربین و همچنین توییت کردن در مورد تغییرات، بسیار ساده است. بخش مشکل، تصمیم‌گیری‌های دشوار و انجام تغییرات معنی‌دار است.»به گفته  برد، قضاوت بر اساس عملکرد دولت روحانی صورت می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به سپری شدن ۱۰۰ روز از شروع کار دولت تازه در ایران گفت که با هر معیاری نیز که سنجیده شود، این اعمال (مثبت) کاهش یافته است. جان برد در بخشی از بیانیه خود، از حکومت ایران خواسته است که به منظور نشان دادن جدیت خود و پاسخگویی به نگرانی‌های مشروع جامعه بین‌المللی، اقداماتی مشخص را انجام دهد.

وزیر امور خارجه کانادا تأکید کرد که هم اکنون زمان آن است تا جامعه جهانی تحریم‌های "سخت" علیه ایران را به منظور وادار کردن این کشور برای گزینش راهی دیگر در برنامه هسته‌ای خود حفظ کند.


۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۵:۲۱
اين وزير امور خارجه كانادا يه پديده ي منحصر بفرده ، من نميدونم كانادايي ها اين رو از كجا پيدا كردن وزير كردن ؟! احتمالا از همونجا كه ما محمود رو پيدا كرديم. (170040)
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۵:۲۵
ببینید احمدی نژاد چه گلی کاشته دیگه (170047)
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۵:۴۰
متاسفانه راست میگه! دنیا مخصوصا کشوری مثل کانادا احمق نیست.میدونن قدرت رئیس جمهور ایران تا چه حدیه!!!
با اینکه در شرایط عادی اونا حق ندارن در امور داخلی ما دخالت بکنن اما متاسفانه ما این اجازه رو بهشون میدیم!ملاک باید خواست مردم باشه که بعضیا هنوز صدای مردم رو نشنیدن!!! (170067)
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۵:۴۱
خفه بابا.......... با روحانی درست صحبت کن (170068)
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۸:۵۳
واقعا برای این کامنت دهندگان متاسفم همانطور که برای این نخست وزیر تندرو متاسفم یک سخنی با شما کامنت نویسان بهار دارم یک نفر جواب من رابدهد چطور وقتی بهار یک خبر از اقتصاد ودست اوردهای غرب می گذارد همه انرا ستایش می کنید انگار غرب هیچ مشکل اقتصادی ندارد وانچنان در تعریف اغراق می کنید که فکر نکنم خود انها هم بتوانند از خودشان این طور تعریف کنند ولی وقتی یک نظر نخست وزیر تندروشان را می شنوید هرچه دلتان بخواهد به ان می تازید واقعا در این جامعه چقدر سریع نظرات عوض می شود مثال بارز حزب باد !!!! (170245)
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۰۰:۰۳
نظرات ما سریع عوض نمی شود دوست عزیز برعکس امثال آقایان تازه رفته ما ر اساس منافع و هویت ملی و اسلامی مان با جهان سخن میگوییم طبعا در این روش هرکس که دست دوستی دراز کند ما از آن استقبال می کنیم حتی اگر اوباما باشد و بالعکس هرکس آشکارا مثل نتانیاهو و یا پنهانی مثل پوتین و شی جین پنگ دشمنی کند به او جوابی در خور شان خود و کشورش می دهیم به قول دکتر ظریف نمی توان با ناسزا گفتن به تمام دنیا منافع ملی را جستجو کرد (170489)
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۵:۴۱
آب که سر بالا بره .قورباغه ابو عطا میخونه! (170069)
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۵:۵۳
بیخود کرد درخواست کرد اونم از نوع جدیدش ! ایشون کی باشند ؟! وقتیکه کدخدا راه اومد ایشون و امثالشون مثل گوسفند پشت سرش راه می افتند .... (170079)
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۲۲:۲۴
شما احیاناً فامیل کوچیک اف نیستی؟ (170414)
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۶:۰۷
چقدر شبیه نتانیاهو!!!انگار اون براش نوشته!!! (170085)
...!!!...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۶:۵۶
بله داداش ما حق استفاده از اینترنت 3 مگ با شیر یک به 8 را هم نداریم.اینجا ایران هست و من نیز متاسفانه ایرانی.

تو کره شمالی حداقل به حجاب گیر نمیدن اما ایران .... (170129)
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۷:۵۴
مشکلات از قتل زهرا کاظمی شروع شد که اقای س.م در این جریان نقش مهمی داشت این همه هزینه الان به ملت تحمیل شده بابت قطع روابط (170173)
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۸:۰۶
آدم دردش میاد؛
کشوری که هنوز از نظر حقوقی و معنوی مستعمره انگلستان هستش و اراده ایی در تصمیم گیری های خارجی اش نداره(نمونه اش هم تعطیلی سفارت کانادا در ایران،بعد از حمله به سفارت انگلیس) با چنین زبان تندی با دولتی که برامده از رای اکثریت مطلق ملت ایرانه صحبت می کنه......

هر چند،ایشون راست گرا و افراطی ان؛ولی خب.... (170182)
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۸:۵۹
ها بدو عقب نمانی!!! (170254)
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۹:۰۲
. . . ناکسی اجازه اهانت میده به خودش

حداقل حرمت کشور 100 ساله( البته هنوز تحت پرچم بریتانیا هستن) خودت نگه نمیداری حرمت کشور 7000 هزارساله ایرانو نگه دار (170257)
حميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۹:۳۰
اين آْقا دوماد خودمونه. همسر ايشون ايرونيه! (170281)
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۲۰:۴۹
این نیست که اون اقای پیتر مک کی وزیر دفاع کاناداست (170338)
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۲۱:۰۷
نه خیر اون وزیر دفاعشونه. (170355)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۹:۳۵
یارو رو توی ده راه نمی دادن، آدرس خونه ی کدخدا رو می گرفت!! آخه کانادا سر پیازه یا ته پیاز که "درخواست" می کنه؟!! (170286)
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۰۰:۱۳
آقا ما فقط به این وزیر خارجه عرض کنیم که شما اجازتون رو از ملکه انگلستان گرفتی صحبت می کنی شما هنوز کشورتون مستعمره معنوی انگلستانه اونوقت در مورد ایران مستقل حرف می زنی یه سوال دیگه احیانا شما مهمان یا میزبان اون نتانیاهو نبودی خیلی شبیه اون حرف میزنی یه چیز دیگه شما هنوز کشورتون دو قرن هست که کشف شده فکر کنم کل تاریخ کشورتون از کتاب تاریخ معاصر دبیرستان ما هم کمتره نه؟ مخلص کلوم داداش شما باید اندازه قد قواره خودت و کشورت (به خصوص تاریخ کهن دویست و اندی ساله ) کشورت رو بدونی بعد ببینی در حدی هستی که برای یک تمدن هفت هزار ساله تعیین تکلیف کنی یا نه ؟ (170499)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۰۰:۳۴
اینا که خودشون مستعمره ی دیگرانند!!! (170519)