به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۲۳ ساعت ۱۸:۵۳
کد مطلب : ۲۱۴۸۶۶
رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنای آمریکا:

اوباما باید دهانش را می‌بست، از بوش یاد بگیرد

اوباما باید دهانش را می‌بست، از بوش یاد بگیرد
گروه بین‌الملل: رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنای آمریکا گفت، باراک اوباما نباید از مدیریت دونالد ترامپ در قبال شیوع کروناویروس انتقاد می‌کرد.
به گزارش پایگاه خبری هیل، لارا ترامپ، عروس دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در جریان یک مراسم اینترنتی برگزار شده از سوی کمپین انتخاباتی ترامپ خطاب به میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنای آمریکا گفت: باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا به نحوه پاسخگویی دونالد ترامپ به شیوع کروناویروس "حمله کرده است". مک‌کانل در پاسخ گفت: اوباما باید از رویه جورج دبلیو بوش، رئیس جمهوری اسبق آمریکا که بعد از ترک کاخ سفید عمدتا از مداخله در امور سیاست پرهیز داشت، تبعیت می‌کرد.
مک‌کانل همچنین به این مساله اشاره کرد که جورج بوش و پدرش هر دو وقتی از ریاست جمهوری کنار رفتند "دهانشان را بسته نگه داشتند" زیرا فکر نمی‌کردند انتقاد کردن از یک رئیس جمهوری دیگر "کار مناسبی باشد". این سیاستمدار جمهوری‌خواه آمریکایی خاطر نشان کرد: فکر می‌کنم اوباما هم باید دهان خود را بسته نگه می‌داشت. شما می‌دانید و ما هم می‌دانیم که او چندان از آنچه که این دولت انجام می‌دهد خوشش نمی‌آید. این قابل درک است اما من فکر می‌کنم این به وضوح کمی بی‌کلاسی است که از دولتی که بعد از دولت شما روی کار می‌آید، انتقاد کنید.
مک‌کانل ادامه داد: شما قبلا فرصت خود را امتحان کردید. شما هشت سال دولت را در دست داشتید. فکر می‌کنم سنتی که خانواده بوش در عدم انتقاد از رئیس جمهوری بعد از خود بنا نهادند، یک سنت خوب است.
گفتنی اینکه، اخیرا گزارش شد که اوباما در یک کنفرانس تلفنی خصوصی پاسخ دولت ترامپ به بحران شیوع کرونا را "فاجعه پرآشوب تمام عیار" توصیف کرده و آن را نشات گرفته از ذهنیت "کسب منفعت شخصی از بحران" دانسته است.