به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۲۴ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب : ۲۱۴۹۰۷

سال سینمایی مهم برای نوید محمدزاده

گروه فرهنگی: اواخر سال ۹۷، نوید محمدزاده در نشست خبری فیلم «سرخ‌پوست» در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر، اعلام کرد که سال ۹۸ هیچ فیلمی در جشنواره نخواهد داشت و گفت که دلیل دوری یک ساله‌اش از سینما این است که بیشتر روی نقش‌هایی که تا به حال بازی کرده فکر شود و این فاصله را لازم دانست.
سال سینمایی مهم برای نوید محمدزاده
این اتفاق هم افتاد و محمدزاده سال ۹۸ در فیلمی بازی نکرد. اکنون این بازیگر پس از گذشت یک سال، دوباره به سینما بازگشته و قرار است در فیلم جدیدی بازی کند.

حضور موفق در صدر جدول فروش ۹۸
نوید محمدزاده سال ۹۸، با دو فیلم خوب و مهم یعنی «سرخ‌پوست» و «متری شیش‌ونیم» حضور بسیار موفقی روی پرده سینماها داشت. فیلم «سرخ‌پوست» ساخته نیما جاویدی در گیشه رقمی نزدیک به ۱۵ میلیارد فروخت و «متری شیش‌ونیم» هم با فروش تقریبا ۲۷ و نیم میلیاردی، به عنوان یک فیلم اجتماعی رکورد زد و در رتبه دوم پرفروش‌ترین فیلم های سال ۹۸ قرار گرفت.علاوه بر موفقیت تجاری این فیلم‌ها، بازی درخشان نوید محمدزاده در هر دو فیلم هم مورد توجه قرار گرفت. نقش کاراکتر «سرگرد جاهد» در فیلم «سرخ‌پوست» از لحاظ سن، موقعیت اجتماعی، ویژگی‌های رفتاری و شخصیتی با دیگر نقش‌هایی که محمدزاده بازی کرده بود، تفاوت‌های زیادی داشت، به همین دلیل بازی محمدزاده در این فیلم بار دیگر توانایی او را در بازیگری به منتقدانش ثابت کرد.

غیبت در سینما، حضور در نمایش خانگی
نوید محمدزاده همزمان با ایفای نقش در سریال «قورباغه» به کارگردانی هومن سیدی، طبق قراردادی که گفته می‌شود با سرمایه‌گذار پروژه داشته، به مدت یک سال، اجازه بازی در فیلم یا تئاتری نداشته و علت دوری او از سینما، تعهدی بوده که به این مجموعه داشته است، بنابراین محمدزاده در طول یک سال گذشته تنها در سریال «قورباغه» بازی کرده است. او سال جدید را هم با یک تجربه جدید یعنی گویندگی یک کتاب آغاز کرد. چند روز قبل نسخه صوتی کتاب «هیچ دوستی به جز کوهستان» نوشته بهروز بوچانی نویسنده مهاجر کُرد، با صدای نوید محمدزاده منتشر شد. محمدزاده تابستان سال ۹۸، تصویری از خود در کنار مانی حقیقی و با هشتگ «تفریق» در اینستاگرام منتشر کرد. پس از انتشار این پست خبر حضور نوید محمدزاده در فیلم «تفریق» به کارگردانی حقیقی  منتشر شد و این تصور ایجاد شد که فیلم جدید محمدزاده «تفریق» است، اما تاکنون خبری درباره بازیگران جدید فیلم یا آغاز فیلم برداری آن منتشر نشده است.

چالش بازی در نقش نابینا
دیروز خبر رسید که نوید محمدزاده در جدیدترین فعالیت سینمایی خود، قرار است در فیلمی به نام «شب، داخلی، دیوار» به کارگردانی و نویسندگی وحید جلیلوند، ایفای نقش کند. او در این فیلم که اکنون مرحله پیش‌تولید را می‌گذراند، نقش یک شخصیت نابینا را بازی خواهد کرد، بنابراین ایفای نقش چنین شخصیتی، چالش جدید و متفاوتی برای این بازیگر خواهد بود و نوید یک نقش متفاوت تازه را در کارنامه این بازیگر می‌دهد. با توجه به این که در سال‌های اخیر کمتر شاهد حضور شخصیت نابینا در فیلم‌های سینمایی بوده‌ایم و در فیلم‌های شاخص که اصلا چنین شخصیتی نداشتیم، بنابراین نوید محمدزاده فرصت بازی در نقشی را پیدا کرده که مخاطب کمتر در فیلم‌های سینمایی دیده و از این جهت هم برای تماشاگر جذاب خواهد بود. چند ماه قبل زمزمه‌هایی درباره بازی حامد بهداد در نقش این شخصیت نابینا وجود داشت. گفته می‌شود این فیلم فضایی عاشقانه‌ دارد و قصه یک فرد نابینا به نام «علی» را روایت می‌کند که آشنایی ناگهانی‌اش با یک زن فراری، زندگی او را برهم می‌ریزد.

تجربه خوب اولین همکاری با جلیلوندها
سابقه اولین همکاری نوید محمدزاده با برادران جلیلوند به فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» می‌رسد. این فیلم سال ۹۵ ساخته شد و بهمن‌ماه ۹۶ روی پرده سینماها رفت. این فیلم در سی‌وپنجمین جشنواره فجر رونمایی شد و مورد استقبال منتقدان و تماشاگران قرار گرفت. نوید محمدزاده در «بدون تاریخ، بدون امضا» نقش کاراکتری به نام «موسی» را ایفا کرد که مرد بی‌بضاعتی بود، او بنا به دلایلی خودش را در مرگ فرزند کوچکش مقصر می‌دانست و به شدت با این عذاب وجدان درگیر بود. محمدزاده در این فیلم، یکی از بهترین و تاثیرگذارترین بازی‌های خود را به نمایش گذاشت و در هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم ونیز هم موفق شد در بخش «افق‌ها» جایزه بهترین بازیگر مرد را از آن خود کند. جایزه بهترین کارگردانی نیز در همین بخش به وحید جلیلوند رسید. این فیلم به عنوان نماینده ایران در اسکار معرفی شد اما به فهرست نامزدهای بهترین فیلم خارجی اسکار راه پیدا نکرد. خاطره خوب از اولین همکاری نوید محمدزاده و برادران جلیلوند، باعث شده نسبت به این همکاری دوباره آن‌ها خوش‌بین باشیم.

«قورباغه» در راه است
گفتیم نوید محمدزاده در سال ۹۸، سال پربار و موفقی را سپری کرد، او اکنون در سال ۹۹ هم روزهای احتمالاً درخشانی را پیش رو خواهد داشت. سریال «قورباغه» در راه است و این بازیگر امسال اولین حضور در نمایش خانگی را تجربه خواهد کرد. قرار بود زودتر از این‌ها یعنی اوایل سال جدید منتشر شود اما به دلیل شیوع کرونا این زمان به تعویق افتاد. باتوجه به سابقه هومن سیدی، پیش‌بینی این موضوع که سریال «قورباغه» اثر متفاوت و باکیفیتی خواهد بود سخت نیست. اطلاعات خاصی از جزئیات این مجموعه منتشر نشده اما بنابر تیزری که از سریال منتشر شده می‌توان گفت، این مجموعه فضای معمایی و اکشن دارد و با تولیدات سال‌های اخیر در مدیوم نمایش خانگی متفاوت است. بازی در فیلم «شب، داخلی، دیوار» هم دومین اتفاق مهم در زندگی حرفه‌ای اوست که باعث می‌شود سال ۹۹ برای نوید محمدزاده سال بسیار مهمی باشد.
مرجع : روزنامه خراسان
برچسب ها: نوید محمدزاده