به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۲۴ ساعت ۱۶:۲۷
کد مطلب : ۲۱۴۹۷۷

راهنمای خرید لپ تاپ استوک

گروه کسب و کار:
راهنمای خرید لپ تاپ استوک
خرید لپ تاپ استوک از جمله مواردی است که باید در انتخاب آن دقت و حساسیت خاصی به خرج دهید چون شما قطعا لپ تاپ را برای یک یا دو سال نمی خواهید و حداقل انتظار دارید که 5 سال از آن استفاده کنید.
بسیاری از کاربران برند لپ تاپ را برای خرید در نظر گرفته و طرفدار برند خاصی هستند دوست دارند منحصرا همان برند را تهیه کنند.بعضی هم فقط به پردازنده و قطعات لپ تاپ توجه می‌کنند و شاید اهمیتی به برند لپ تاپ ندهند.
سالها پیش که قیمت دلار بالا نرفته بود تهیه لپ تاپ‌های 2 تا 3 هزار دلاری زیاد مشکل نبود و در توان بسیاری از افراد بود ولی اکنون وضعیت فرق کرده چون لپ تاپ‌های نو قیمتشان باتوجه به افزایش قیمت دلار خیلی بالا رفته است.
همین عامل باعث شده که لپ تاپ استوک در بوته آزمایش قرار بگیرد و بسیاری از کاربران جذب آنها شده اند چون قیمت آنها تقریبا یک سوم لپ تاپ‌های نو می‌باشد.
 
لپ تاپ استوک چیست ؟
با توجه به اینکه علم و تکنولوژی روز به روز پیشرفت می‌کند و شرکتهای تولیدکننده لپ تاپ مدلهای جدیدتر را هرسال معرفی می‌کنند شرکتها و مراکز صنعتی اروپایی برای لپ تاپ‌ها عمر 2 تا 3 سال را درنظر گرفته اند و به همین دلیل بعد از مدت زمان سپری شده اقدام به تعویض لپ تاپ‌ها با مدلهای جدیدتر می‌کنند. بعد لپ تاپ‌های استفاده شده را به صورت مزایده به فروش می‌رسانند و راهی بازارهای آسیایی مانند دبی می‌کنند این لپ تاپ‌ها به نام لپ تاپ‌های استوک (کارکرده) اروپایی با قیمت‌های خیلی پایین تری نسبت به نمونه‌های آکبند مشابه به فروش می‌رسند.
با این تفاسیر خرید لپ تاپ استوک صنعتی هوشمندانه خواهد بود چون از نظر فنی و کارایی از مدلهای نو خانگی بسیار بهتر و سریعتر عمل می‌کنند.

لازم به ذکر است بسیاری از لپ تاپ‌های استوک استفاده ی چندانی ازشون نشده و فقط در حد مثلا چند ماه کار کرده اند که این مدلها را معمولا استوک گرید A می‌گویند که بدون خط و خش و مشکلی در ظاهر هم می‌باشند.برخی از مدلهای استوک هم به استوک نمایشگاهی معروفند که فقط در نمایشگاه چند ساعت روشن شده اند.

تفاوت لپ تاپ استوک و ریفربیش
لپ تاپ‌های ریفربیش به لپ تاپ‌هایی گفته می‌شود که از نظر سخت افزاری مشکل داشته اند و بعد از اینکه پی برده اند دستگاه مشکل دارد به کارخانه سازنده برگشت داده شده تا رفع عیب شوند.
شرکت سازنده هم مشکل لپ تاپ را رفع عیب نموده و حالا با نام لپ تاپ ریفربیش دوباره وارد بازار می‌کند البته این لپ تاپ‌ها در بازار آسیا خواهان بیشتری دارد تا اروپا چون کشورهای اروپایی معمولا از لحاظ درآمدی مانند کشورهای جهان سوم مشکلی ندارند و راحت می‌توانند بهترین مدلهای لپ تاپ را تهیه کنند.سایت ebay معمولا اجناس ریفربیش را برای فروش در سایتش قرار می‌دهد.
 
کدام برند لپ تاپ را انتخاب کنیم؟
از میان برندهای لپ تاپ در حال حاضر لپ تاپ  استوک اچ پی و دل از سایر برندها مانند لنوو و توشیبا پرفروش ترند.در مقاله مقایسه لپ تاپ اچ پی و دل مفصل در مورد ویژگیها و تفاوتهای لپ تاپ دل و اچ پی صحبت کرده ایم.
شاید در اینجا این 2 غول دنیای تکنولوژی تفاوت چندانی باهمدیگر نداشته باشند ولی می‌توانیم بگوییم که ظرافت لپ تاپ‌های اچ پی از لپ تاپ‌های دل بیشتر است ولی سخت بودن و دوام لپ تاپ‌های دل شاید بیشتر باشد.هر چند بصورت قطعی نمی توان در این مورد اظهار نظر کرد.

لپ تاپ‌های استوک غالبا در مدلهای معمولی،میان رده و ورک استیشن وارد بازار می‌شوند که برای کارهای معمولی می‌توان از مدلهای معمولی و میان رده بسته به بودجه خود یکی را انتخاب نمایید.
برای گرافیست‌ها و کسانی که روی انیمیشن سازی ، طراحی سه بعدی و کارهای رندرینگ فعالیت می‌کنند مدلهای ورک استیشن بهترین انتخاب است.
 
قیمت لپ تاپ‌های استوک
بدون شک مهمترین فاکتور در انتخاب و خرید لپ تاپ بودجه ای است که در اختیار داریم و باید لپ تاپی را انتخاب کنیم که توان پرداختش را داشته باشیم.قیمت لپ تاپ‌های استوک همانگونه که در بالا اشاره کردیم تقریبا یک سوم لپ تاپ‌های نو است ولی در عوض شما می‌توانید لپ تاپی تهیه کنید که چیزی از لپ تاپ‌های نو کم ندارد و در بسیاری از موارد پولی که بابت لپ تاپ استوک پرداخت می‌کنید ارزشش بیشتر از لپ تاپ‌های نو است چون از لحاظ سخت افزاری لپ تاپ استوک بالاتر از لپ تاپ‌های نو است.
 
نتیجه گیری
اگر می‌خواهید لپ تاپ بخرید ولی ازمیان مدلهای صنعتی استوک و مدلهای تازه دو دل هستید سعی کنید نیازمندیهای خود را بنویسید و انتظاری که از لپ تاپ دارید را در نظر بگیرید.شاید یک لپ تاپ خانگی و ساده هم پاسخگوی نیاز شما باشد در اینصورت نیازی به هزینه ی گزاف برای خرید لپ تاپ ندارید اما اگر برنامه نویس یا گرافیست هستید و میخواهید در اجرای برنامه‌های سنگین با مشکل روبرو نشوید پیشنهاد ما به شما خرید لپ تاپ استوک صنعتی می‌باشد.از مدلهای قوی می‌توانید لپ تاپ ZBook  یا مدلهای G3  و 8770 و یا 7510 را تهیه کنید.
فروشگاه سهیل سیستم با تجربه ای بیش از 15 سال در زمینه فروش لپ تاپ و قطعات کامپیوتر در کردستان و آذربایجان غربی فعالیت می‌کند و در شهرهای مجاور داری نمایندگی می‌باشد.شما می‌توانید برای خرید آنلاین لپ تاپ‌های استوک و همچنین مشاوره در زمینه خرید لپ تاپ‌های صنعتی اروپایی با کارشناسان فروش این فروشگاه در ارتباط باشید.