به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۲۴ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : ۲۱۴۹۹۸

داروی «گیلئاد آمریکا» برای کرونا در ۱۲۷ کشور

گروه علمی: شرکت داروسازی «گیلئاد» آمریکا اعلام کرد که با پنج شرکت تولید کننده داروهای ژنریک (عمومی) برای تولید داروی «رمدسیویر» (remdesivir) به توافق دست یافته است.
داروی «گیلئاد آمریکا» برای کرونا در ۱۲۷ کشور
این شرکت آمریکایی پیش از نتیجه مثبت آزمایش داروی «رمدسیویر» بر روی بیماران مبتلا به نوع جدید ویروس کرونا خبر داده بود. توافق «گیلئاد» با پنج شرکت داروسازی مستقر در هند و پاکستان به این معنی است که امکان تولید و فروش این داروی ضدویروس در ۱۲۷ کشور فراهم خواهد شد. شرکت «گیلئاد» (Gilead) اعلام کرده است که با توافق به دست آمده داروی «رمدسیویر» در کشورهای «کم درآمد» و با درآمد «متوسط کم» عرضه خواهد شد. کشورهای افغانستان، هند، کره شمالی، پاکستان و آفریقای جنوبی از جمله کشورهایی هستند که براساس این توافق امکان عرضه داروی «رمدسیویر» در آنها وجود خواهد داشت.

قیمت داروی «رمدسیویر» نیز از سوی پنج شرکت تولیدکننده داروهای ژنریک تعیین خواهد شد. توافق «گیلئاد» با این شرکت ها تا زمانی که سازمان جهانی بهداشت وضعیت اضطراری به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا را لغو نکرده است بدون اختصاص بهره مالکانه (royalty-free) خواهد بود. تائید یک داروی دیگر برای درمان بیماران مبتلا به «کووید ۱۹» یا کشف واکسن نیز عدم اختصاص بهره مالکانه به «گیلئاد» را منتفی خواهد کرد. آمریکا روز اول مه (۱۲ اردیبهشت) به طور اضطراری مجوز استفاده از داروی «رمدسیویر» برای بیماران مبتلا به «کووید ۱۹» را تائید کرد. این دارو پیش از این برای درمان ابولا مورد استفاده قرار می گرفت. درخواست ها برای داروی «رمدسیویر» با توجه به عدم تائید داروهای دیگر برای درمان بیماران مبتلا به بیماری همه گیر «کووید ۱۹» و همچنین عدم کشف واکسن ویروس جدید کرونا افزایش یافته است. شیوع نوع جدید ویروس کرونا تاکنون جان نزدیک به ۲۸۶ هزار نفر را در سراسر جهان گرفته است.
برچسب ها: ویروس کرونا