به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۲۴ ساعت ۱۸:۱۱
کد مطلب : ۲۱۵۰۲۹
حاکمیت علاقه‌ای به میدان دادن به اصلاح‌طلبان ندارد

ناصر قوامی: اصلاح‌طلبان برای حضور در حکومت دست‌وپا نزنند

ناصر قوامی: اصلاح‌طلبان برای حضور در حکومت دست‌وپا نزنند
گروه سیاسی: حجت‌الاسلام ناصر قوامی گفت: اگر ساختار اصلاح نشود و قرار بر تداوم سیاست‌های غلط باشد،‌ اگر حتی اصلاح‌طلبان در مجلس و دولت هم حاضر باشند، به دلیل سیستم غلطی که در نظام تصمیم‌گیری برقرار است‌ نمی‌توانند کاری انجام دهند.

نماینده مجلس ششم به سایت اعتمادآنلاین گفت: اصلاح‌طلبان در شرایطی به تدریج از صحنه کنار گذاشته می‌شوند که بنده از همان پایان مجلس ششم اعتقاد داشتم جریان اصلاحات نباید در هر شرایطی برای ورود به حکومت تلاش کنند؛ در واقع اصلاح‌طلبان نباید برای حضور در حکومت دست‌وپا بزنند. اصلاح‌طلبان باید این را در نظر داشته باشند که مشکلات مردم با «اصلاح در ساختار» حل می‌شود، در غیر این صورت حضور در قوا و نهادهای مختلف عملاً فایده‌ای نخواهد داشت. نماینده ادوار مجلس در ادامه گفت:‌ اگر ساختار اصلاح نشود و قرار بر تداوم سیاست‌های غلط باشد،‌ اگر حتی اصلاح‌طلبان در مجلس و دولت هم حاضر باشند، به دلیل سیستم غلطی که در نظام تصمیم‌گیری برقرار است‌ نمی‌توانند کاری انجام بدهند. بدین ترتیب مردم پیش خود می‌گویند وقتی قرار بر عدم کارایی‌ اصلاح‌طلبان است، به چه دلیل باید به آنها رأی بدهیم. همچنین به دلیل رد صلاحیت شاخص‌های جبهه اصلاحات، اصلاح‌طلبان دسته‌چندم به میدان می‌آیند که طبیعی است‌ حضوری خنثی خواهند داشت و همین موجب تخریب وجهه اصلاح‌طلبان می‌شود. او همچنین توضیح داد:‌ به عنوان مثال در انتخابات شوراهای شهر اصلاح‌طلبان ناشناس وارد عرصه شدند و با عنوان اصلاح‌طلبی رأی آوردند، اما بعد از ورود به شورای شهر اختیاری برای انتخاب شهردار مورد تاییدشان نداشتند که خب، انتخاب غلط موجب شد عموم مردم بدون اینکه از خیلی از مسائل آگاه باشد نسبت به اصلاحات بدبین شود.
 قوامی ادامه داد:‌ همین مسائل باعث شده است سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان ریزش کند. البته هنوز هم خیلی‌ها به اصلاحات و اصلاح‌طلبی اعتقاد دارند، اما فقط در صورت کاندیدا شدن چهره‌ای چون آقای خاتمی انگیزه رأی دادن پیدا می‌‌کنند، چون دیگر نمی‌خواهند مثلاً چهره‌ای چون حسن روحانی با رأی‌هایشان به توفیق برسد. مردم هنوز هم حاضرند کار را به اصلاح‌طلبان واقعی بسپارند، اما مشکل این است که حاکمیت علاقه‌ای به میدان دادن به اصلاح‌طلبان ندارد و به همین دلیل همه دیدند در انتخابات یازدهمین دوره مجلس با رد صلاحیت فله‌ای از حضور چهره‌های اصلاح‌طلب جلوگیری کردند، نتیجه‌اش هم این بود که در تهران میزان مشارکت به 18 درصد رسید که تقریباً نیمی از رأی‌ها هم باطله بودند. قوامی در پایان گفت‌: تا ساختار نظام اصلاح نشود نمی‌توان به فعالیت جریان اصلاحات امیدی داشت.

حبیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۲/۲۴ ۱۸:۱۹
آقای قوامی یکی از روحانیون مردمی و آگاه است که همیشه به اظهاراتش اعتقاد داشتم. (367042)
ابومحمد الایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۲/۲۴ ۱۸:۳۸
بسم الله

بخداقسم اگر چند رئیس مثل این اقای قوامی تو مقامات کشوری و لشکری داشتیم الان وضعمون اینجوری نبود بخدا

انشاءالله خدا لعنت کنه تمام کسانیی که در هرجای مملکت کم کاری و خیانت میکنن

والسلام (367043)
۱۳۹۹/۰۲/۲۴ ۲۱:۳۸
اصلاح طلبها دیگر رایی ندارند اگر می خواهند بگویند که ما اشتباه می کنیم حداقل 10 سال خارج حاکمیت فعالیت کنند و خواسته های خود را شفاف و برنمه عملی خود را اعلام کنند مطمئن هستم که برنامه انها فقط برای حضور در قدرت است و رایی نخواهند داشت برنامه ای هم ارائه نخواهند کرد فقط و فقط دنبال حرف قشنگ زدن برای موج ایجاد کردن و رسیدن به قدرت هستند که مردم هم دیگر فریب آنان را نمی خورند
تمام شده محسوب می گردند (367049)
م
Poland
۱۳۹۹/۰۲/۲۴ ۲۳:۴۴
دیگر از اصلاح ساختار هم عبور شده است. با تأسف. (367051)
۱۳۹۹/۰۲/۲۵ ۰۱:۱۹
دقیقا باید ساختار حاکمیت عوض شود در طول این سی سال اخیر از اختیارات ساختارهای مردم نهاد و انتخابی به تدریج به اشکال مختلف کاسته شده است‌ یا با تفویض اختیارات اینها به سایر نهادهای انتصابی و یا با بستن سرچشمه از ورود افراد صالح و مصلح جلوگیری به عمل امده به بهانه ی عدم صلاحیت. ساختار قانون اساسی در طول سالیان تغییر یافته به نفع نهادهای انتصابی. (367053)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۲/۲۵ ۰۸:۴۴
درودبرشما جناب قوامی مگه یه قرن بگذره که شیرانی قوی مدل مجلس ششم از تبار عابدی وقوامی وخاتمی ونبوی وخیلیهای دیگه به وجود بیاد واقعا تنها مجلسی بود که در برابر نهادهای حاکمیتی سرخم نکرد واستوار ایستاد.. تاریخ شما را فراموش نخواهد کرد.. (367062)
۱۳۹۹/۰۲/۲۵ ۰۹:۰۷
جناب قوامی اصلاح طلب اصولگرا و........همه حقه باز و دزدن مگر فقط خدا به فریاد ملت ایران برسد هیچ کس قادر نیست بجز خدا به این مملکت کمک کند شما هم زیاد خودتو روشنفکر حساب نکن (367063)
ناظر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۲/۲۵ ۰۹:۵۴
خاک بر سر هر دو گروه بی تخصص و کاسب دین.
۴۱ ساله شما هیچ الگوی می‌دونی ندارین، ۴۱ ساله فقط وراجی میکنید و اقتصاد ملت رو به خاک سیاه نشوندین
۴۱ ساله هر سال نرخ تورم اعلام میکنید
چرا؟
اگر شما به حق بودین ۴۱ سال مرگ بر دیگران باید جواب می‌گرفت
شما مملکت رو ۴۱۰ سال نسبت به بقیه عقب بردین
ننگتان باد (367068)
۱۳۹۹/۰۲/۲۵ ۱۰:۳۹
آقای قوامی دمت گرم،این آقایانیکه بااین ساختار کشورداری تلاش میکنندبه هرنحوی درسیستم حضورداشته باشن صرفابخاطربرخورداری ازثروت است والااصلاحات کیلویی چند؟!الفبای اصلاحات یااصلاح طلبی گذشتن ازمال وحقوق ومزایاست که هیچکدامشان نداشتند.الفبای اصلاحات شریک دردتوده مردم شدن درهمه حال میباشدنه اینکه خوددههامیلیون تومان حقوق ومزایابگیرندآنگاه حرف ازهمراهی مردم بزنند!!! (367071)
۱۳۹۹/۰۲/۲۵ ۱۰:۴۳
ایشان خیلی سلیس روان وبی پروا گفتنیها را گفته کو گوش شنوا. (367072)
۱۳۹۹/۰۲/۲۵ ۱۱:۵۶
اطلاح طلب= دست و پا زن برای قدرت (367075)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۲/۲۵ ۱۵:۲۳
واقعا اصلاحات منظورش از این کلمه چیست
واقعا اگر اصلاح ساختار اقتصادی و اجتماعی است پس چرا در طول بیش از ۳ دهه که در راس حکومت بوده اند چیزی جز فاصله فقیر و ثروتمند و قدرت بخشیدن هر چه بیشتر ثروتمندان شاهد نیستیم و در ضمن بزرگان اصلاحات اصلا انسانهای صالحی نیستند پس وقتی آنها صالح نیستند پس چگونه باید به آنها دل سپرد و نیز حامیان اصلاحات هم یا به خاطر بیزاری از طیف مقابل و یا به خاطر شعار های فریبنده این طیف به دور آنها جمع شده اندوگروه سوم هم که کلا مخالف نظام هستند (367086)
۱۳۹۹/۰۲/۲۵ ۲۲:۱۳
خداوند پدر ومادرت و بیامرزد نظر میلیونها ایرانی را دادید معلوم هست از وضعیت جامعه اطلاع کامل دارید چونکه بیش از بیست سال اصلاح طلب ها نه تونستن حتی یک مصوبه به تصویب برسان ن تندروها سالهاتلاش کردن از طریق همین اصلاح طلب ها شکست خوردن که یک بار رئیس دولت از رائی ملت موفق بشن نتونستن تنها راهی که مانده بود حذف کامل بود شما اگه نظرتون راجب اینکه اصول گرا دراینده با این مجلس موفق خواهند شد چه کارهای انجام بدهن بنظر شما (367090)
۱۳۹۹/۰۲/۲۶ ۰۱:۱۳
با سلام آقای قوامی عین واقعیت را مطرح فرمودند امروزه (367094)
ذکریا شجاع
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۲/۲۶ ۰۱:۳۸
فرمایش آقای قوامی صحیح می باشد امیدوارم اصلاح طلبان به خود بیایند و انقدر در پی حضور در صحنه‌ نباشند ، چرا که‌ کاری نمیتوانند انجام دهند در این زمینه کاملا‌ دستشان بسته است. (367097)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۲/۲۶ ۰۷:۲۴
ایشون بازی سیاسی می کنند.۱۳۶۰تا ۱۳۸۴ دولت در دست جناح موافق ایشون بوده...و ما همه مسکن و ماشین مدرن داشت..!؟؟؟.در راهروی دادگاهها صف....!!؟؟همه شاد و خوشحال و هیچ کارتن خواب و فقیری...!!؟؟بعد از ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ احمدی نژاد آمد و همه چیز رو خراب کرد و از ما گرفت!.؟؟تازه ۱۳۹۲ تا الآن آقای روحانی آمده موافق ایشون تا درست کند!!؟؟..۳۲ سال حکومت داری در مقابل ۸ سال جناح مخالف کمی بی انصافیست...و اگر این چنین بود باید و حتماًاز همان سالهای اولیه باید این را می گفت..... (367100)