به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۲۵ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب : ۲۱۵۱۴۷
به تلاش برای سرقت تحقیقات مربوط به کرونا

وزارت امنیت آمریکا، رسما چین را متهم كرد

وزارت امنیت آمریکا، رسما چین را متهم كرد
گروه بین‌الملل: اف‌بی‌آی و وزارت امنیت داخلی آمریکا در اقدامی کم‌سابقه‌ با انتشار بیانیه‌ای مشترک رسما هکرهای چینی را به تلاش برای سرقت نتایج تحقیقات مربوط به ویروس کرونا متهم کردند.
بر اساس این بیانیه که در سایت رسمی اف‌بی‌آی، پلیس فدرال آمریکا، منتشر شده است، هکرهای چینی متهم شده‌اند که در تلاش بوده و هستند که به‌صورت غیرقانونی نتایج تحقیقات ارزشمند نهادهای پزشکی آمریکایی در رابطه با تولید دارو و واکسن ویروس کرونا را سرقت کنند. این بیانیه می‌گوید تلاش‌های چین برای هدف قرار دادن این بخش‌ها، تهدیدی «جدی» برای تدابیر دولت آمریکا به منظور مقابله با ویروس کرونا است.
این بیانیه دلیل و مدرکی دال بر تلاش هکرهای چینی برای سرقت اطلاعات پزشکی آمریکا ارائه نداده، اما گفته است در روزهای آتی جزئیات فنی در رابطه با اقدامات هکرها را منتشر خواهد کرد.
این بیانیه یک هفته‌ پس از هشدار بریتانیا و آمریکا در رابطه با تلاش هکرها برای دست یافتن به اطلاعات پزشکی و تحقیقات نهادهای این دو کشور در رابطه با کرونا منتشر می‌شود. پیشتر، روزنامه‌های وال‌استریت جورنال و نیویورک تایمز روز ۲۲ اردیبهشت گزارش داده بودند که اف‌بی‌آی و وزارت امنیت داخلی آمریکا قرار است در مورد خطر هکرهای چینی برای نهادهای دولتی و بخش خصوصی که مشغول تحقیق در مورد واکسن کرونا هستند اطلاعیه‌ای منتشر کنند. سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه این اتهامات را رد کرد و گفت پکن قاطعانه با حملات سایبری مخالف است.
برچسب ها: ویروس کرونا