کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حادثه ناوچه؛ تسلیت ارتش آمریکا به مردم ایران

25 ارديبهشت 1399 ساعت 15:56


گروه بین‌الملل: ارتش آمریکا امروز پنجشنبه وقوع حادثه برای ناوچه «کنارک» در جریان رزمایش ارتش ایران را که ۱۹ شهید بر جای گذاشت را به مردم ایران تسلیت گفت.
بنا به اعلام ارتش ایالات متحده نوع سلاحی که در این حادثه به ناوچه «کنارک» اصابت کرده «موشک کروز ضدکشتی» بود. مقامات ایران تاکید کرده اند که دلیل این حادثه مشخص نیست و ابعاد رویداد در دست بررسی است. بیل اوربان، سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای مراتب «تسلیت صادقانه به مردم ایران» را ابراز کرد. او با این حال از ارتش ایران به دلیل انتخاب محل رزمایش خود در نزدیکی تنگه هرمز انتقاد کرد. سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا اظهار داشت: «ما از روی دادن این حادثه در محلی تا این حد نزدیک به مسیر بین المللی و پر رفت و آمد کشتی رانی و در زمانی که بیشتر توجه ها در منطقه به مبارزه با "کووید ۱۹" متمرکز شده است ناخرسند هستیم.» ارتش ایران محل حادثه برای ناوچه «کنارک» را محدوده آب های بندر جاسک اعلام کرده بود. نیروی دریایی ارتش ایران خواستار «پرهیز از گمانه زنی» در مورد علت حادثه برای ناوچه «کنارک» شده است. در این حادثه ۱۵ نفر نیز مجروح شده اند که بنا به اعلام ارتش ایران در وضعیت «مناسبی» به سر می برند.
ارتش ایالات متحده در حالی کشته شدن ۱۹ نظامی ایران در حادثه روز دوشنبه را تسلیت گفته است که تنش ها بین دو کشور در خلیج فارس و تنگه هرمز اخیرا بار دیگر افزایش یافته بود. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز ۲۲ آوریل (سوم اردیبهشت) اعلام کرده بود که به نیروهای این کشور دستور داده است تا هر قایق ایران را که برای کشتی های آمریکا «مزاحمت» ایجاد کرد «نابود» کنند. ایران در مقابل ضمن تاکید بر لزوم خروج نیروهای آمریکا از منطقه، واشنگتن را به «قلدری» متهم کرده است.


کد مطلب: 215154

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/215154/حادثه-ناوچه-تسلیت-ارتش-آمریکا-مردم-ایران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir