به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۲۶ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب : ۲۱۵۲۲۹

حساب فدراسیون هندبال بسته و باز شد

گروه ورزشی: حساب فدراسیون هندبال به دلیل یکی از بدهی‌های به جامانده از مسابقات جام ریاست جمهوری (۵ سال گذشته) مسدود و بعد از برداشت مبلغ بدهی دوباره آزاد شد.
حساب فدراسیون هندبال بسته و باز شد
به گزارش ایسنا، حساب‌های فدراسیون هندبال حدود دو هفته قبل به دلیل باز شدن یکی از پرونده‌های مالی از مسابقات جام ریاست جمهوری سال ۹۴ مسدود و بعد از کسر مبلغ بدهی از حساب فدراسیون بابت حکم صادر شده جلوی حساب باز شد.اکنون هر چند حساب‌ فدراسیون هندبال باز شده اما بدهی‌ زیادی هنوز از جام ریاست جمهوری که پنج سال پیش در دوران ریاست سید ابوالحسن مهدوی برگزار شده بود به جا مانده است. پرونده‌های مالی زیادی در خصوص این بدهی‌ها وجود دارد که مربوط به آژانس خودرو، غذاخوری، تشریفات، البسه و موارد دیگر است. این پرونده ها درحال حاضر راکد هستند اما ممکن است هر روز به جریان افتاده و مجددا جلوی حساب‌های فدراسیون را بگیرند. بدهی‌هایی که هر روز تصاعدی بالا می روند و روز به روز بار مالیاتی فدراسیون هندبال را سنگین تر می‌کنند.حتی علیرضا رحیمی در سال ۹۶ در زمان ریاستش در این فدراسیون به دلیل همین مشکلات مالی و بدهی‌های سنگین خارجی و داخلی قصد استعفا کرد که با پادر میانی وزارت ورزش ختم به خیر شد. گویا در همان زمان به دستور وزیر ورزش تفاهم نامه‌ای نوشته شده تا پرونده بدهی ۳ میلیارد تومانی باقی مانده از جام ریاست جمهوری بسته شود.براساس آن تفاهم نامه وزارت ورزش متعهد می‌شود که مبلغ ۲.۵ میلیارد را طی دو سال ۹۶ و ۹۷ پرداخت کند و مابقی آن نیز از محل منابع فدراسیون پرداخت شود. در این دو سال گذشته فدراسیون تعدادی از بدهی‌های باقی مانده را پرداخت کرده است اما وزارت ورزش تنها سال ۹۶ و مبلغ یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان آن را پرداخت کرده و مبلغ یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان دیگر در سال ۹۷ هنوز پرداخت نشده است.

هندبال ایران در سال‌های اخیر مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته است. تغییرات زیاد در راس فدراسیون هندبال، مشکلات مالی، راهی شدن ملی‌پوشان به کشورهای اروپایی و عدم حضور به موقعشان در اردوهای تیم ملی، روی سکو نرفتن تیم‌های ملی در رده‌های مختلف آسیا، برگزار شدن لیگ‌هایی با کیفیت و قراردادهای اندک و .. از جمله مشکلاتی است که گریبانگیر این رشته در ۶ سال اخیر بوده است. این مشکلات دست به دست هم دادند تا این رشته روز به روز رو به عقب حرکت کند. حال که فدراسیون هندبال باید درصدد رفع  مشکلات باشد تا حرکتی رو به جلو داشته باشد؛ بدهی‌ها بخش زیادی از بودجه فدراسیون را به هدر می‌دهند. مسابقات نهاد جام ریاست جمهوری در سال ۹۴ با هدف توسعه هندبال با حضور ۹۰ تیم نوجوانان از شهرهای مختلف کشور و ۶ تیم از کشورهای چین، قطر، عراق، لهستان، ازبکستان و کره جنوبی برگزار شد و گویی تنها آورده آن برای هندبال ایران ۳ میلیارد بدهی بود. اکنون به نظر می‌رسد باید وزارت ورزش به عنوان متولی این امر یکبار برای همیشه به این موضوع ورود تا بحث بدهی‌های جام ریاست جمهوری برای همیشه تمام شود.علیرضا پاکدل رییس فدراسیون هندبال در خصوص بسته شدن حساب فدراسیون گفت: دو هفته قبل به دلیل پرونده ای که فدراسیون در آن محکوم شده بود جلوی حساب‌ها مسدود شد. به سبب حکم قطعی مبلغ بدهی از حساب کسر و اکنون حساب فدراسیون آزاد شده است. این یکی از پرونده‌های باقی مانده از جام ریاست جمهوری است و پرونده‌های زیادی در این رابطه وجود دارد.وی افزود: در حال حاضر فدراسیون هیچ بدهی ندارد و تنها بدهی‌های موجود مربوط به جام ریاست‌جمهوری و بدهی‌های مالیاتی سال‌های ۹۱ تا ۹۵ است که اظهار نامه مالیاتی پر نشده بود. ما برای بدهی‌های مالیاتی مشاور گرفتیم و نگذاشتیم که حتی یک روز حساب فدراسیون مسدود شود. بدهی‌های مالیاتی سال ۹۶ و ۹۷ را نیز پرداخت کرده‌ایم. از سال ۹۸ نیز هیچ بدهی نداریم.
برچسب ها: هندبال