به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۲۶ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۲۱۵۲۷۵

آخرین آمار رسمی کرونا در جهان و ایران

گروه جامعه: تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۴ میلیون و ۴۹۴ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر مرز ۳۰۰ هزار نفر را رد کرد.
آخرین آمار رسمی کرونا در جهان و ایران
سخنگوی وزارت بهداشت ایران از جان‌باختن ۷۱ نفر به خاطر کرونا خبر داد و گفت: ۱۸۰۸ نفر به این ویروس مبتلا شدند. کیانوش جهانپور با اعلام این‌که در شبانه‌روز گذشته ۱۸۰۸ مورد جدید کرونا در کشور گزارش شده است، افزود: تاکنون ۱۱۴ هزار و ۵۳۳ نفر در کشور به این بیماری مبتلا شده‌اند. وی ادامه داد: از این تعداد، ۹۰ هزار و ۵۳۹ نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، آمار فوتی‌ها نیز با ۷۱ مورد جدید به ۶۸۵۴ نفر رسید. وی افزود: ۲۷۵۸ نفر از بیماران نیز در وضعیت شدید و تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند. جهانپور گفت: تاکنون ۶۴۳ هزار و ۷۷۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.به گفته وی، در بیش از ۲۱ استان به طرز چشمگیری بیماریابی گسترده داشته‌ایم و با وضعیت مشابه روزهای گذشته روبه‌رو هستیم به‌جز استان خوزستان که در وضعیت قرمز است و به نظر می‌رسد استان خراسان شمالی نیز در وضعیت هشدار باشد.

مرگ ۱۴۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در فرانسه طی ۲۴ ساعت گذشته
وزارت بهداشت فرانسه از فوت ۱۴۱ نفر دیگر از افراد مبتلا به بیماری کووید۱۹ در این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. تسنیم به نقل از شبکه خبری اسکای‌نیوز نوشت: وزارت بهداشت فرانسه روز پنج‌شنبه اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۱ نفر دیگر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان باخته‌اند. با احتساب میزان مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به کرونا در فرانسه طی ۲۴ ساعت گذشته، آمار کلی قربانیان ویروس کرونا در این کشور به بیش از ۲۷ هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است.در فرانسه تا به حال ۱۷۸ هزار و ۶۰ نفر به این بیماری همه گیر مبتلا شده‌اند و بنابر اعلام وزارت بهداشت فرانسه، طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۲۲ مورد جدید ابتلا به کرونا در فرانسه گزارش شده است. فرانسه از لحاظ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا رتبه هفتم جهان و از لحاظ آمار قربانیان این ویروس رتبه پنجم جهان را به خود اختصاص داده است.جدیدترین آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا تا به حال ۲۷۲ هزار و ۶۴۶ نفر به کرونا مبتلا شده و ۲۷ هزار و ۳۲۱ نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.در انگلیس هم تاکنون ۲۲۹ هزار و ۷۰۵ نفر به کرونا مبتلا شده و ۳۳هزار و ۱۸۶ نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.در ایتالیا تا به حال ۲۲۲هزار و ۱۰۴ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۳۱هزار و ۱۰۶ نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.در آلمان نیز بر اساس آمارهای رسمی تا به حال ۱۷۴ هزار و ۹۸ نفر به این بیماری مبتلا شده و ۷۸۶۱ نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند.

فوت ۲۶۲ ایتالیایی در ۲۴ ساعت
۲۶۲ ایتالیایی دیگر در ۲۴ ساعت گذشته تسلیم ویروس مرگبار کرونا شدند. به گزارش تسنیم، وزارت بهداشت ایتالیا از مرگ ۲۶۲ بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. بر اساس این گزارش، شمار کل جان‌باختگان در ایتالیا اکنون به ۳۱ هزار و ۳۶۸ نفر رسیده است. همچنین در این مدت ۹۹۲ مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده است و شمار کلی مبتلایان را به ۲۲۳ هزار و ۹۶ نفر رسیده است.