به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۹:۵۴
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۲۷ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب : ۲۱۵۴۲۸

بونزای، ماده مخدری که ترک ندارد!

گروه جامعه: بونزای یکی از انواع موادمخدر اعتیاد آور است که مصرف آن عوارضی جدی به همراه دارد.
بونزای، ماده مخدری که ترک ندارد!
بنزای که به آن مگاسوئیت، بیگ بنگ و... هم می‌گویند یک ماده نیست، بلکه یک ترکیب شیمیایی است که در آن مواد مختلف را به نسبت‌های مختلف با هم مخلوط می‌کنند و مواد محرک مد نظر را تولید می‌کنند و به این صورت مصرف کننده این مواد به راحتی می‌تواند مواد مورد نظر خود را تولید کند و آنرا با علف یا سیگار مخلوط کرده و مصرف کند.یکی از مواد مخدر کشنده و خطرناکی به تازگی با شعار بی خطر بودن در حال استفاده است و متاسفانه در حال گرفتن جای بقیه مواد مخدر است بونزای (بنزای) نام دارد، این ماده به راحتی بدون نیاز به آزمایشگاه و... ساخته می‌شود و بدون رنگ و بو بودن آن و همچنین شکل ظاهری آن که به صورت قرص و کپسول است باعث شده است که به راحتی در دسترس همه باشد. این ماده به شدت در بین دانش آموزان و نوجوانان دیده می‌شود. در نکاتی را در مورد بنزای، این ماده مخدر خطرناک با هم مرور می‌کنیم.

چطور بفهمیم کسی از این ماده استفاده کرده است؟
برافروخته شدن و پرحرارت شدن صورت، قرمز شدن چشم، پر حرفی زیاد، بروز دادن رفتار‌های غیر قابل کنترل، دل و جرات پیدا کردن و شجاع شدن ناگهانی از نشانه های مصرف این ماده است.مصرف این ماده در ایران نسبت به سایر مواد مخدر پایین است، ولی این موضوع به دلیل تازه وارد بودن آن است. اما با این حال متاسفانه می‌بینیم که افرادی به این ماده مخدر عجیب و غریب اعتیاد پیدا کرده اند و مصرف مداوم بونزای یا بنزای دارند. از طرفی اگر کسی قصد ترک اعتیاد بنزای را داشته باشد ممکن است به مشکل برخورد کند، چرا که ترک اعتیاد این ماده مخدر بسیار دشوار است و حتی بعضی از متخصصین ترک اعتیاد نیز هنوز چاره ای برای این موضوع پیدا نکرده اند.

نکات مهمی که باید در مورد ترک اعتیاد بنزای بدانید!
- اول از همه شما باید به یاد داشته باشید که بنزای یک ماده مخدر بسیار خطرناک است که ممکن است مضرات بسیار زیادی برای شما داشته باشد و حتی یک مرتبه استفاده از این مواد مخدر ممکن است خطرات زیادی را با خود برای شما به همراه داشته باشد.- از آنجایی که در ایران این ماده زیاد شناخته شده نیست، شما باید مراقب باشید که ناخواسته وارد دنیای این ماده توهم زا نشوید. البته این مورد بیشتر در مورد افرادی است که سیگار یا ماری جوانا مصرف می‌کنند و ممکن است که کسی به همراه سیگار یا ماریجوانا به او ناخواسته بنزای بدهد.- از آنجایی که در ایران این ماده کمتر شناخته شده است شما باید آنرا بهتر بشناسید. بنزای معمولا به شکل برگ‌های یک گیاه به بازار عرضه می‌شود، ولی باید بدانید که این ماده اصلا گیاهی نیست. بوی این ماده کمی شیرین است و روی برگ‌های مورد نظری که بنزای دارند حالت برفکی شدیدی به وجود آمده است.
برچسب ها: مواد مخدر اعتیاد