به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۲۱۵۵۶۵

آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان

گروه جامعه: تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۴ میلیون و ۶۹۸ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۳۱۱ هزار نفر ثبت شد.
آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان
سخنگوی وزارت بهداشت ایران با اعلام شناسایی ۱۷۵۷ بیمار جدید کووید۱۹ در کشورطی ۲۴ ساعت گذشته در عین حال گفت: بعد از ۷۰ روز، موارد فوتی روزانه به کمتر از ۴۰ مورد رسید. کیانوش جهانپور گفت: از ۲۶ تا ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۷۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. به گفته وی، از بین مبتلایان جدید ۳۲۵ مورد بستری و ۱۴۳۲ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.وی افزود: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۱۸ هزار و ۳۹۲ نفر رسید. گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به ۶ هزار و ۹۳۷ نفر رسید.وی گفت: تاکنون ۹۳ هزار و ۱۴۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. ایران جزو ۵ کشور اول با بالاترین بهبودیافته این بیماری در دنیاست. به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، ۲۷۱۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. وی افزود: همچنین تاکنون ۶۷۲ هزار و ۶۷۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.جهانپور تاکید کرد: وضعیت خوزستان همچنان قرمز است و بیشترین میزان بستری و غربالگری را نیز دارد.وی گفت: با وجود روند مدیریت شده بیماری در کشور، اما به هیچ وجه در وضعیت عادی این بیماری به سر نمی‌بریم. هیچ کجای جهان و از جمله ایران وضعیت عادی با این ویروس ندارد. البته در اغلب شهرستان‌های استان خوزستان وضعیت را حتی فوق‌العاده اعلام می‌کنیم. بنابراین رعایت بهداشت فردی و اجتماعی کماکان با جدیت باید تداوم یابد تا بتوانیم به مسیر مهار بیماری نزدیک شویم.

شمار فوتی‌های مصر به ۶۱۲ نفر رسید؛ رکوردزنی امارات در آمار مبتلایان
وزارت بهداشت مصر اعلام کرد که تاکنون ۶۱۲ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند. تسنیم به نقل از رسانه‌های مصر نوشت: خالد مجاهد سخنگوی رسمی وزارت بهداشت مصر گفت که ۴۹۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ثبت رسیده است. بر اساس این گزارش تاکنون ۱۱ هزار و ۷۱۹ نفر در مصر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۶۱۲ نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند.
از سوی دیگر وزارت بهداشت امارات شنبه از ثبت بالاترین میزان ابتلا به ویروس کرونا در یک روز خبر داد. بر اساس اعلام وزارت بهداشت امارات از روز جمعه تاکنون ۷۹۶ مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ثبت رسیده است. تاکنون ۲۲ هزار و ۶۲۷ نفر در امارات به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۲۱۴ نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند.

مرگ بیش از ۱۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در ایتالیا طی ۲۴ ساعت گذشته
منابع دولتی در ایتالیا از فوت ۱۵۳ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا (بیماری کووید۱۹) در این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر دادند.تسنیم به نقل از شبکه خبری الجزیره نوشت: آژانس دفاع غیرنظامی ایتالیا روز شنبه اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند که این رقم کمترین میزان مرگ‌ومیر روزانه بر اثر ابتلا به کرونا از اوایل ماه مارس (اواسط اسفندماه) تاکنون به شمار می‌رود. البته با در نظر گرفتن گزارش جدید آژانس دفاع غیرنظامی ایتالیا، آمار کلی قربانیان کرونا در این کشور اکنون به حدود ۳۱۸۰۰ نفر رسیده است.آژانس دفاع غیرنظامی ایتالیا شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور را نیز حدود ۲۲۵ هزار نفر اعلام کرده است. بنابر اعلام این نهاد دولتی، طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۷۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ایتالیا گزارش شده است.طی یک هفته اخیر تنها یک بار (روز سه‌شنبه) تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در ایتالیا طی یک شبانه‌روز بالاتر از ۱۰۰۰ مورد بوده است. با وجود پیشرفت‌های اخیر، ایتالیا از لحاظ تعداد مبتلایان به کرونا در رتبه پنجم و از لحاظ میزان مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به این ویروس همه‌گیر در رتبه سوم جهان قرار دارد.

ایتالیا از ۱۴ خرداد سفرهای بین‌المللی را آزاد می‌کند
به گزارش یورونیوز، دولت ایتالیا دستورالعملی را صادر کرد که بر اساس آن از ۳ ژوئن (۱۴ خرداد) سفرهای خارجی به مقصد یا از مبدا این کشور آزاد می‌شود.این تصمیم در چهارچوب سیاست کاهش محدودیت‌های اجتماعی که در پی شیوع ویروس کرونا وضع شده بود، گرفته شده است. دولت همچنین اعلام کرد که از این تاریخ، امکان سفر آزادانه در داخل این کشور و به تمام نقاط آن نیز میسر خواهد شد.سیاست‌های بازگشت به وضعیت عادی در حالی در این کشور دنبال می‌شود که از ۲۱ فوریه تاکنون حدود ۲۲۴ هزار نفر در ایتالیا به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از ۳۱ هزار تن نیز جان باخته‌اند. این کشور در حال حاضر پس از ایالات متحده آمریکا و بریتانیا، بیشترین شمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید۱۹ در جهان را دارد.

ممنوعیت کامل تردد در ایام عید فطر برای مقابله با کرونا در فلسطین
تشکیلات خودگردان فلسطین از ممنوعیت کامل تردد در سرزمین‌های فلسطین در ایام عید سعید فطر برای مقابله با کرونا خبر داد. تسنیم به نقل از فلسطین الیوم نوشت: محمد اشتیه نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین گفت این تشکیلات برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تردد شهروندان در شهرها و روستاها و اردوگاه‌های آوارگان را در ایام عید سعید فطر ممنوع کرد.وی در نشستی خبری گفت: از شامگاه جمعه الی شامگاه دوشنبه آینده از هرگونه تردد در شهرها، روستاها و اردوگاه‌های آوارگان به طور کامل جلوگیری خواهد شد و کلیه مراکز به جز نانوایی‌ها و داروخانه‌ها تعطیل خواهند شد. تاکنون ۳۷۵ نفر در سرزمین‌های فلسطینی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۲ نفر از آنها جان باخته‌اند.

مرگ ۴۷۰ بیمار مبتلا به کرونا در انگلیس طی ۲۴ ساعت گذشته
وزارت بهداشت انگلیس اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۴۷۰ مورد مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا (بیماری کووید۱۹) در این کشور به ثبت رسیده است. تسنیم به نقل از شبکه خبری اسکای‌نیوز نوشت: وزارت بهداشت انگلیس روز شنبه در گزارش روزانه خود درباره جدیدترین آمارهای مربوط به شیوع ویروس کرونا و مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به این ویروس اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۶۸ نفر دیگر از مبتلایان به ویروس کرونا (بیماری کووید۱۹) در این کشور جان باخته‌اند.وزارت بهداشت انگلیس آمار کلی قربانیان کرونا در این کشور را حدود ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرده است که با در نظر گرفتن این رقم، انگلیس همچنان از لحاظ آمار قربانیان کرونا رتبه اول اروپا و رتبه دوم جهان را برای خود حفظ کرده است.بر اساس جدیدترین آمار وزارت بهداشت انگلیس، تاکنون بالغ بر ۲۴۰ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ثبت رسیده است که حدود ۳۵۰۰ مورد از آنها مربوط به ۲۴ ساعت گذشته است.

آمار مبتلایان در قطر از ۳۰ هزار نفر فراتر رفت
منابع خبری از افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در قطر با ثبت صدها مورد جدید خبر داد. تسنیم به نقل از شبکه الجزیره نوشت: آمار مبتلایان به کرونا در قطر از ۳۰ هزار نفر هم فراتر رفت. بر اساس گزارش وزارت بهداشت قطر، طی ۲۴ ساعت اخیر، ۱۵۴۷ فرد دیگر به آمار مبتلایان به کرونا اضافه شده‌اند.

آمار مبتلایان در عربستان از ۵۰ هزار نفر فراتر رفت
بر اساس اعلام مقامات عربستان سعودی تاکنون بیش از ۵۰ هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. تسنیم به نقل از العهد نوشت: وزارت بهداشت عربستان سعودی از ثبت ۲۸۴۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا و ثبت ۱۰ مورد فوتی در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.بر اساس این گزارش تاکنون ۵۲ هز