کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرنوشت نافرجام قهرمانان دو و میدانی

28 ارديبهشت 1399 ساعت 11:02

گروه ورزشی: برخی از قهرمانان دو و میدانی به علت سوء مدیریت از دنیای حرفه ای کنار رفتند و در شغل دیگری مشغول به فعالیت هستند.


دو و میدانی کشورمان در چند سال اخیر وضعیت خوبی نداشته است و خیلی از ورزشکاران این رشته به علت سوء مدیریت و بی توجهی‌های مسئولان سابق دو و میدانی عطای کار خود را به لقایش بخشیدند و این رشته ورزشی را ترک کردند و برای تامین هزینه‌های زندگی خود مشغول فعالیت در شغل‌های دیگر هستند.در این گزارش می‌خواهیم سرنوشت برخی از قهرمانان دو و میدانی را بررسی کنیم که بعد از دور شدن از پیست دو و میدانی به چه کار‌هایی روی آورند تا خرج زندگی خود را بدهند.

محمد صمیمی
صمیمی یکی از برادران قهرمان پرتاب دیسک کشورمان است که دو و میدانی را به خاطر هزینه‌های زیاد و حمایت نکردن مدیران قبلی کنار گذاشته و در شغل دیگری مشغول به فعالیت است. صمیمی که این روز‌ها هر کاری می‌کند تا امورات زندگی خود را بگذراند دوست ندارد که درباره کارش صحبت کند تا کسی دلش به حال او بسوزد.
صمیمی قهرمانی جوانان جهان، قهرمانی دانشجویان جهان در سال ۲۰۰۹ و مدال نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ را در کارنامه ورزشی خود دارد، اما او چند وقتی است که دو و میدانی را کنار گذاشته و انگیزه‌ای برای بازگشت به پیست دو و میدانی را ندارد.

شاهین جعفری
جعفری قهرمان پرتاب وزنه کشورمان که در مسابقات جوانان آسیا در سال ۲۰۱۴ توانست مدال طلا بدست آورد یکی از دو و میدانی کارانی است که این رشته ورزشی را ترک کرده و به شغل دیگری می‌پردازد.جعفری درباره وضعیتش به خبرنگار ما گفت: من به علت شرایط به وجود آمده به علت شیوع ویروس کرونا ۲ ماهی است که تمرین نکرده و از مهرماه با موتور کار می‌کنم.او افزود: من نمی‌توانم فقط به صورت حرفه‌ای به دو و میدانی بپردازم، چون درآمدی ندارم. به هر حال ۲ سال پیش قرارداد ۸ میلیونی با باشگاه استقلال بستم، اما فقط یک میلیون را دادند و کیهانی قرار بود مابقی پول را بدهد که این کار را نکرد. همچنین قراردادی سال گذشته با تیم مس کرمان بستم که فقط ۵۰ درصد آن را دادند. من ۲ برابر قراردادم هزینه می‌کنم، اما هیچ دریافتی ندارم.جعفری بیان کرد: من ۲، ۳ سالی است که به فدراسیون دو و میدانی نرفتم و صحبتی با مسئولان نکرده ام. به هر حال دوست دارم به دو و میدانی بازگردم، اما شرایط سخت است و فقط تمرین می‌کنم و هدفی ندارم.

محمد بنی آدم
بنی آدم، دونده کشورمان و دارنده مدال نقره پرش با نیزه آسیا در سال ۲۰۱۸ مدتی است که دو و میدانی را کنار گذاشته و به عنوان کارگزار در یک شرکت مشغول به فعالیت است.محمد بنی آدم درباره وضعیتش به خبرنگار ما گفت: من تمرین کنم تا بدنم را آماده نگه دارم، اما این تمرینات به صورت حرفه‌ای نیست. رئیس سابق دو و میدانی باعث شد که ۴ سال از زندگی ام هدر شود و اگر دوباره او به فدراسیون بازگردد دوباره دو و میدانی به عقب بازمی گردد.او بیان کرد: قصد بازگشت به دو و میدانی دارم، اما در صورتی برمی گردم که افرادی در راس فدراسیون قرار بگیرند که به این رشته ورزشی کمک کنند. حسین کیهانی، ارزنده و تفتیان ثمره زحمات مدیران قبلی بودند و رئیس سابق فدراسیون محصول دیگران را درو می‌کرد. او باعث شد که ورزشکارانی از جمله موسوی، برادران صمیمی و پژمان قلعه نویی مایوس شوند و خداحافظی کنند.

محمدرضا وظیفه دوست
محمد رضا وظیفه دوست دونده پرش ارتفاع که دارنده مقام سومی نوجوانان آسیا، نایب قهرمانی ارتش‌های جهان، مقام ششمی بازی‌های آسیایی اینچئون و رکوردار فعلی لیگ دو و میدانی ایران و داخل سالن آسیا است، از دنیای حرفه‌ای دو و میدانی خداحافظی کرده و به شغل سنتور سازی می‌پردازد.وظیفه دوست درباره وضعیتش به خبرنگار ما گفت: من در سن ۲۴ سالگی در زمان مدیریت درخشان کیهانی از دو و میدانی خداحافظی کردم و با این وضعیت و بحران مالی امیدی نمی‌بینم تا به دو و میدانی بازگردم.

مهران حسینی
حسینی دونده سرعتی کشورمان و یکی از رکورداران ماده ۱۰۰ متر، از دو و میدانی کارانی است که به خاطر تامین هزینه‌های خود در دو و میدانی در شغل دیگری هم مشغول به فعالیت است.حسینی درباره وضعیتش به خبرنگار ما گفت: من یک مغازه در شهرم بابل دارم تا هزینه‌های تمرین خود را تامین کنم. فدراسیون دو و میدانی در این ۲ سال کاری برایم انجام نداد و مسابقات آسیایی هم مرا نبردند.او بیان کرد: در حال حاضر فدراسیون دو و میدانی اردویی برایم در نظر نگرفته است و خودم کار می‌کنم تا هزینه تمرینات را بدست آورم. ورزشکار در ورزش حرفه‌ای باید تمرکزش معطوف به تمرین باشد تا به موفقیت دست یابد، اما من مجبور هستم کار کنم. من در باد منفی دویدم و رکورد ۱۰.۳۴ را بدست آوردم، حد نصاب المپیک ۱۰.۵ است و اگر فدراسیون دو و میدانی مرا حمایت کند در نهایت می‌توانم سهمیه المپیک را بگیرم.به هر حال دو و میدانی یکی از رشته‌های پرمدال المپیک است و ورزشکاران این رشته ورزشی نیاز به حمایت مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون دو ومیدانی دارند تا بدون دغدغه برای افتخار آفرینی کشورمان تلاش کنند و مجبور نباشند برای تامین هزینه‌های خود به شغل دیگری روی بیاورند.


کد مطلب: 215618

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/215618/سرنوشت-نافرجام-قهرمانان-دو-میدانی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir