به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب : ۲۱۵۶۶۵

رباتی که می‌تواند از زیر دریا فیلمبرداری کند

گروه علمی: پژوهشگران ایتالیایی، نوعی ربات شش پا ابداع کرده‌اند که می‌تواند در بستر دریا راه برود و از محیط اطراف فیلمبرداری کند.
رباتی که می‌تواند از زیر دریا فیلمبرداری کند
به گزارش ایسنا، پژوهشگران موسسه "بیوروبوتیکز"(BioRobotics Institute) ایتالیا، شکل جدید و بهبودیافته‌ای از یک ربات موسوم به "سیلور"(SILVER) را ارائه داده‌اند که برای جست و جو و اکتشاف در بستر دریا ساخته شده است. نسخه جدید این ربات که "سیلور۲"(SILVER2) نام دارد، می‌تواند در بستر دریا راه برود و ویدئوهایی را تهیه کند.
این گروه پژوهشی، دو سال پیش ربات سیلور را ابداع کردند که می‌توانست مثل یک سگ در بستر دریا راه برود. آنها مدت کوتاهی پس از ابداع سیلور توانستند بودجه‌ای دریافت کنند که به آنها امکان می‌داد طراحی سیلور را بهبود ببخشند و قابلیت‌های بیشتری به آن بدهند. سیلور۲ علاوه بر راه رفتن در بستر دریا می‌تواند راه خود را از میان سطوح گلی و سنگی پیدا کند. این ربات شش پا شبیه به یک خرچنگ به نظر می‌رسد که در بستر دریا راه می‌رود اما چنگال‌های خرچنگ را ندارد.سیلور۲، یک ماژول تثبیت کننده پا در بدن ضد آب خود دارد که به حفظ تعادل کمک می‌کند. این ربات، به یک سیستم مسیریابی نیز مجهز است که به دوری از موانع و رسیدن به مکان مورد نظر کمک می‌کند. این ربات به یک حسگر فشار، یک سیستم شناور، حسگرهای تماس و یک جفت دوربین و میکروفن مجهز است که امکان ضبط فوری ویدئو را از محیط اطراف فراهم می‌کنند.سیلور۲ به تازگی در شرایط گوناگونی مانند محیط دارای جلبک‌، گل، سنگ و ماسه آزمایش شده است. آزمایش‌ها نشان دادند که این ربات به صورت قابل توجهی آرام است و همین موضوع به آن امکان می‌دهد تا بدون تاثیر گذاشتن بر موجودات دریایی، از آنها فیلمبرداری کند.ربات سیلور۲، هم می‌تواند تحت کنترل انسان باشد و هم می‌تواند کار خود را به صورت خودکار انجام دهد. این ربات می‌تواند هنگام راه رفتن در بستر دریا، حدود هفت ساعت و هنگام ایستادن، حدود ۱۶ ساعت کار کند.
برچسب ها: ربات حسگر دوربین