به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۴۱
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۲۱۵۸۶

مخابرات گنج است،سرگنج هم همیشه دعوا!

گروه اقتصادي: مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: مشکلاتی که برای شرکت مخابرات ایجاد شده در آینده برطرف خواهد شد و شرایط فعلی مخابرات گذراست.
مخابرات گنج است،سرگنج هم همیشه دعوا!
مظفر پوررنجبر در مراسم بهره‌برداری از فاز اول پروژه تامین تجهیزات انتقال شبکه شرکت‌های مخابرات استانی به ذکر توضیحاتی درباره فعالیت‌های شرکت مخابرات ایران پرداخت و در خلال صحبت‌های خود به طور تلویحی به مشکلاتی که به تازگی برای این شرکت ایجاد شده نیز اشاره کرد. وی اظهار کرد:‌ مخابرات متولی اصلی ارتباطات کشور به شمار می‌رود و می‌تواند صنعت ارتباطات را به اعلاترین نقطه یا تا اسفل السافلین ببرد. پوررنجبر ادامه داد: اکنون اگر صنعت ارتباطات مشکلی دارد مقصر آن مخابرات است اما می‌توان ارتباطات را توسعه داد به شرطی که مخابرات یکپارچه و مدیرانی هماهنگ داشته باشیم.

مدیر عامل مخابرات ایران با بیان این‌که شرایط جدید شرکت مخابرات شرایطی گذرا محسوب می‌شود، اظهار کرد: سر گنج همواره دعواست و شما مدیران مخابراتی، مخابرات را به گنج تبدیل می‌کنید طبیعی است که این گنج هواخواهان زیادی داشته باشد اما مشکل اینجاست که این هواخواهان ارزش این گنج را پایین می‌آورند. وی ادامه داد: با وجود مشکلات تحریم، با سختی تجهیزات مورد نیاز خود را تامین کردیم تا شبکه ارتباطی کشور را توسعه دهیم اما حالا یک دست داخلی هم ما را تحریم می‌کند.

پوررنجبر گفت: اکنون باید هزینه آموزش برخی افرادی که به تازگی آمده‌اند را بدهیم و در مصاحبه‌ها شاهدیم که گاه گفته می‌شود قرار است گوش مخابرات را بگیرند؛ غافل از این که اگر مخابرات درآمدی هم داشته باشد نیمی از این درآمد به دولت اختصاص پیدا می‌کند. وی ادامه داد: آنچه گفته شد مشکلاتی است که اطمینان دارم به زودی و ظرف سه تا چهار ماه آینده برطرف خواهد شد و تصمیماتی درست اتخاذ می‌شود.

مدیر عامل مخابرات ایران اظهار کرد: تصمیماتی که گاهی گرفته می‌شود ناشی از آن است که مدیران، اطلاعات درستی ندارند یا این که از آثار تصمیماتی که می‌گیرند اطلاع درستی نداشته و نمی‌دانند چه آثار مهلکی بر اثر این تصمیمات به جا می‌ماند. پوررنجبر اظهار کرد: اکنون باید سرویس‌های مختلف ارائه دهیم و در خانه‌ها پهنای باند دو مگ داشته باشیم دیگر زمان آن نیست که ما مشکل پهنای باند در خانه‌ها را داشته باشیم؛ به هر صورت همه این اتفاقات خواهد افتاد و ان‌شاءالله شرکت مخابرات با شاکله یک مخابرات قوی و متحد به اهداف خود خواهد رسید و به شکل قوی‌تری ظاهر خواهد شد.

مدیر عامل مخابرات ایران افزود: بحث توسعه شبکه‌های ارتباطی بحثی قدیمی است که با این وجود هر چه بیان شود قدیمی نمی‌شود. وی ادامه داد: اخیرا در یکی از مجلات این گونه عنوان شده بود که سهم پهنای باند و توسعه ارتباطات در برخی کشورهای توسعه نیافته حدود 1.5 درصد است که این رقم در کشورهای پیشرفته تا 10 درصد هم پیش می رود به همین دلیل ارتباطات مقوله‌ای است که در توسعه و رشد اقتصادی کشورها اثر مستقیم دارد اما کدام ارتباطات؛ آنچه ما اکنون ما در دست داریم یا آنچه که به دنبال آن هستیم؟

پوررنجبر افزود: امروز نباید ذهن ما به این سو برود که صنعت ارتباطات و ICT در تلکام و تلکام را در مخابرات و مخابرات را در شبکه خلاصه کنیم. وی ادامه داد: البته شبکه اهمیت بسیاری دارد اما نباید این اهمیت ما را از توجه به مسائل دیگر غافل کند. مدیر عامل مخابرات ایران ادامه داد: اکنون شبکه ما دوران تکامل تدریجی خود را به سمتی طی می کند که در آینده خصوصیات جدید پیدا خواهد کرد و به شکل نرم و سیار در خواهد آمد و جابه جایی آن انتخابی خواهد شد.

مدیر عامل مخابرات ایران همچنین اظهار کرد:‌ در کشور ما صنعت ارتباطات به اقتضای تغییر تکنولوژی و نیازهای مردم حرکت و تحولات مختلفی راتجربه خواهد کرد و اگر این تحولات وجود نداشته باشد شرکت ارتباطی آن از بین خواهد رفت. پوررنجبر افزود: اکنون مهمترین نقش این تحول بر عهده IT قرار می گیرد؛ بنا در گزارش‌های موجود درحال حاضر it در شهرستان‌های ما مغفول واقع می شود. به گفت وی امروز ما با دنیا فاصله بسیاری داریم واین فاصله جای تاسف دارد اکنون زمان آن است که ما گزارش پیشرفت‌های جدی خود را ارائه کنیم اما اکنون ما در جلسات و نشست‌های خود از همگرایی صحبت می کنیم در حالی که چنین بحث‌هایی در دنیا سال‌هاست مطرح شده و کنار گذاشته شده است.
مرجع : ايسنا

۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۱۳:۰۴
مگا این گنج قبلا در دوره احمدی نژاد به یک سری از برادران محترم تقدیم نشده بود؟
دیگه سر چی دعواست؟ (170856)
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۱۵:۰۷
البته که مخابرات گنج است ولی برای از ما بهتران و نور چشمی ها . (170973)
خروس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۱۶:۱۷
وقتی بخاطر یک گیگ حجم 4500 میگیره-وقتی الکی هزینه های اینترنت و تماس را گران میکند همینه دیگه (171050)